![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met dank aan Reynders is ook de laatste twijfelaar nu wel duidelijk dat een oplossing (op grond van het loodgieterswerk van Dehaene) er simpelweg niet inzat en nooit ingezeten heeft.
Nochthans pleitte de partij die ooit over 5 minuten politieke moed sprak gisteren nog dat het onverantwoordelijk was een deadline te stellen 'in het zicht van de meet'. Dit laat nog twee mogelijkheden open: ofwel was CD&V van plan nog veel meer toe te geven dan al gedaan werd door Dehaene ofwel wou men gewoon het zaakje zo lang mogelijk rekken omwille van de federale postjes. Hoe dan ook kan er nog 1 CD&V'er zichzelf serieus nemen? En misschien relevanter: met wie gaat CD&V naar federale verkiezingen trekken? De enige die ik de schade nog zie beperken is Peeters, maar die zou wel goed gek zijn om dit te gaan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze kunnen altijd een akkoord sluiten mezt het CDH en samen naar de kiezer trekken met een oplossing voor de "communautaire problemen". Dat zou zelfs niet moeilijk mogen zijn : ze zitten toch samen met de CDH en de partij van de vrijheid van Berlusconi in dezelfde EVP ....
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CD&V is de enige klassieke regimepartij die donderdag BHV zou stemmen in de kamer. De anderen willen dat verhinderen daar zo snel mogelijk de regering te laten vallen en het parlement te ontbinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() 'We zouden er in één week tijd uitgekomen zijn' dixit Theyssen.
Ik zeg 'Beste Mevrouw Theyssen, maak u niet belachelijk. Er was geen enkel element dat er ook maar op wijst dat er deze week een oplossing zou gevonden worden voor dit jarenlange probleem. Uw partij moet haar communicatie dringend gaan veranderen tenzij u een slachtpartij wil tijdens de verkiezingen.'
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() En nu probeert ze krampachtig het falen van de onderhandelingen aan de VLD toe te schrijven terwijl er nog niet eens een lichtpuntje te bespeuren was.
Ik begrijp trouwens niet waarom er sowieso onderhandeld moet worden : splitsen zonder voorwaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Van de klassieke regimepartijen SP.a, CD&V en VLD en Groen!, is CD&V veruit de meest pro-Vlaamse partij. Dat is mijn overtuiging.
In een regering zonder CD&V werden de communautaire problemen gewoon onder de mat geveegd en ik vrees dat dit na illegale verkiezingen en een paars groen minderheidskabinet aan Vlaamse zijde ook weer zal gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij hebt ne slag van de molen van uwen biskop van Brugge gekregen zeker ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Die is er ook niet: jarenlang was één van de enige verwijten van Dewever aan het VL. Belang/Blok "ge staat gewoon aan de zijkant te roepen". Wel: wat doet Dewever nu? Ik heb hem ook niet aan de onderhandelingstafel gezien.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kolen door een ander uit het vuur laten halen, daar zijn ze allemaal super goed in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik ga nu niet beweren dat CD&V een echt Vlaamsgezinde partij is, maar ze is het minst Belgicistisch of het meest Vlaamsgezind van het rijtje groen!, spa, vld en cd&v. Ik blijf daar wel bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 april 2010 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |