Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2010, 18:37   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard CD&V lower than low

Met dank aan Reynders is ook de laatste twijfelaar nu wel duidelijk dat een oplossing (op grond van het loodgieterswerk van Dehaene) er simpelweg niet inzat en nooit ingezeten heeft.

Nochthans pleitte de partij die ooit over 5 minuten politieke moed sprak gisteren nog dat het onverantwoordelijk was een deadline te stellen 'in het zicht van de meet'.

Dit laat nog twee mogelijkheden open: ofwel was CD&V van plan nog veel meer toe te geven dan al gedaan werd door Dehaene ofwel wou men gewoon het zaakje zo lang mogelijk rekken omwille van de federale postjes.

Hoe dan ook kan er nog 1 CD&V'er zichzelf serieus nemen? En misschien relevanter: met wie gaat CD&V naar federale verkiezingen trekken? De enige die ik de schade nog zie beperken is Peeters, maar die zou wel goed gek zijn om dit te gaan doen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 18:39   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen altijd een akkoord sluiten mezt het CDH en samen naar de kiezer trekken met een oplossing voor de "communautaire problemen". Dat zou zelfs niet moeilijk mogen zijn : ze zitten toch samen met de CDH en de partij van de vrijheid van Berlusconi in dezelfde EVP ....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 18:39   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

CD&V is de enige klassieke regimepartij die donderdag BHV zou stemmen in de kamer. De anderen willen dat verhinderen daar zo snel mogelijk de regering te laten vallen en het parlement te ontbinden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 18:55   #4
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

'We zouden er in één week tijd uitgekomen zijn' dixit Theyssen.
Ik zeg 'Beste Mevrouw Theyssen, maak u niet belachelijk. Er was geen enkel element dat er ook maar op wijst dat er deze week een oplossing zou gevonden worden voor dit jarenlange probleem. Uw partij moet haar communicatie dringend gaan veranderen tenzij u een slachtpartij wil tijdens de verkiezingen.'
Oud 26 april 2010, 19:15   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik zeg 'Beste Mevrouw Theyssen, maak u niet belachelijk. Er was geen enkel element dat er ook maar op wijst dat er deze week een oplossing zou gevonden worden voor dit jarenlange probleem. Uw partij moet haar communicatie dringend gaan veranderen tenzij u een slachtpartij wil tijdens de verkiezingen.'
Die Mevrouw hangt aaneen van de leugens, Belgicistische stijl.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 19:44   #6
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

En nu probeert ze krampachtig het falen van de onderhandelingen aan de VLD toe te schrijven terwijl er nog niet eens een lichtpuntje te bespeuren was.
Ik begrijp trouwens niet waarom er sowieso onderhandeld moet worden : splitsen zonder voorwaarden.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 19:48   #7
Max van Dietschland

Standaard

Van de klassieke regimepartijen SP.a, CD&V en VLD en Groen!, is CD&V veruit de meest pro-Vlaamse partij. Dat is mijn overtuiging.

In een regering zonder CD&V werden de communautaire problemen gewoon onder de mat geveegd en ik vrees dat dit na illegale verkiezingen en een paars groen minderheidskabinet aan Vlaamse zijde ook weer zal gebeuren.

Oud 26 april 2010, 19:55   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
CD&V is de enige klassieke regimepartij die donderdag BHV zou stemmen in de kamer. De anderen willen dat verhinderen daar zo snel mogelijk de regering te laten vallen en het parlement te ontbinden.
Gij hebt ne slag van de molen van uwen biskop van Brugge gekregen zeker ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 19:58   #9
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij hebt ne slag van de molen van uwen biskop van Brugge gekregen zeker ?
Politiek inzicht is niet uw sterkste kant vrees ik.

Oud 26 april 2010, 20:00   #10
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik ben lange tijd CD&V'er geweest, maar wat deze partij nu zegt, en van plan was, slaat alles. Wat ben ik blij dat ik bij de laatste twee verkiezingen niet meer voor hen gestemd heb, ik wens hen de zwaarste nederlaag uit hun geschiedenis toe.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 20:07   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de klassieke regimepartijen SP.a, CD&V en VLD en Groen!, is CD&V veruit de meest pro-Vlaamse partij. Dat is mijn overtuiging.

In een regering zonder CD&V werden de communautaire problemen gewoon onder de mat geveegd en ik vrees dat dit na illegale verkiezingen en een paars groen minderheidskabinet aan Vlaamse zijde ook weer zal gebeuren.
Als dat waar is laat ge me geen enkele rede meer om niet VB te stemmen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 20:09   #12
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als dat waar is laat ge me geen enkele rede meer om niet VB te stemmen.
Die is er ook niet: jarenlang was één van de enige verwijten van Dewever aan het VL. Belang/Blok "ge staat gewoon aan de zijkant te roepen". Wel: wat doet Dewever nu? Ik heb hem ook niet aan de onderhandelingstafel gezien.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 20:09   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die Mevrouw hangt aaneen van de leugens, Belgicistische stijl.
Dat ze dan maar rap uit elkaar valt.
Oud 26 april 2010, 20:11   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Die is er ook niet: jarenlang was één van de enige verwijten van Dewever aan het VL. Belang/Blok "ge staat gewoon aan de zijkant te roepen". Wel: wat doet Dewever nu? Ik heb hem ook niet aan de onderhandelingstafel gezien.
De kolen door een ander uit het vuur laten halen, daar zijn ze allemaal super goed in.
Oud 26 april 2010, 20:12   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze heeft er niet bij gezegd welke week hé.
Oud 26 april 2010, 20:12   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Marianneke geeft echt wel de indruk niet goed te weten waar ze eigenlijk mee bezig is, bijzonder zwak figuur als ge het mij vraagt en dan begaat ze de kolossale blunder het echt op de liberalen te gaan steken.... (natuurlijk is dat ook wel deels zo, ... ) maar in uw eigen belang doet ge dat beter niet in Vlaanderen zeker niet als ge naar de verkiezingen moet gaan....
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 20:13   #17
Max van Dietschland

Standaard

Ik ga nu niet beweren dat CD&V een echt Vlaamsgezinde partij is, maar ze is het minst Belgicistisch of het meest Vlaamsgezind van het rijtje groen!, spa, vld en cd&v. Ik blijf daar wel bij.

Oud 26 april 2010, 20:15   #18
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja Marianneke geeft echt wel de indruk niet goed te weten waar ze eigenlijk mee bezig is, bijzonder zwak figuur als ge het mij vraagt en dan begaat ze de kolossale blunder het echt op de liberalen te gaan steken.... (natuurlijk is dat ook wel deels zo, ... ) maar in uw eigen belang doet ge dat beter niet in Vlaanderen zeker niet als ge naar de verkiezingen moet gaan....
Thyssen is een vrouw en de 99% van de dames in de politiek blinken niet uit politieke bekwaamheid. Thyssen zit zelfs niet in de middenmoot, van de dames dan nog hé.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 april 2010 om 20:15.
Oud 26 april 2010, 20:30   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thyssen is een vrouw en de 99% van de dames in de politiek blinken niet uit politieke bekwaamheid. Thyssen zit zelfs niet in de middenmoot, van de dames dan nog hé.
Een schot in de roos (van Thyssen-Krupp).
het is gewoon een mislukte Dolle Mina ...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 20:44   #20
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Met dank aan Reynders is ook de laatste twijfelaar nu wel duidelijk dat een oplossing (op grond van het loodgieterswerk van Dehaene) er simpelweg niet inzat en nooit ingezeten heeft.

Nochthans pleitte de partij die ooit over 5 minuten politieke moed sprak gisteren nog dat het onverantwoordelijk was een deadline te stellen 'in het zicht van de meet'.

Dit laat nog twee mogelijkheden open: ofwel was CD&V van plan nog veel meer toe te geven dan al gedaan werd door Dehaene ofwel wou men gewoon het zaakje zo lang mogelijk rekken omwille van de federale postjes.

Hoe dan ook kan er nog 1 CD&V'er zichzelf serieus nemen? En misschien relevanter: met wie gaat CD&V naar federale verkiezingen trekken? De enige die ik de schade nog zie beperken is Peeters, maar die zou wel goed gek zijn om dit te gaan doen.
Het kan nog wat lager: de CD&V kan dan als enige Vlaamse partij "haar verantwoordelijkheid nemen": Er wordt een noodregering gevormd met PS, CdH en MR, en aan Vlaamse zijde enkel de CD&V. Die regering werkt een "tijdelijke" oplossing uit voor BHV, verzorgt het Europees voorzitterschap, en pakt uiteraard de crisis aan.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be