![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bracke is een Gentenaar.
Hij komt op in de kieskring Oost-Vlaanderen, waar de liberalen sterk staan, maar waar in Gent zelf de sossen toch maar telkens de burgemeester kunnen leveren. De nva staat niet sterk in Gent. Ik richt me voornamelijk tot zij die Gent kennen: gaat het Vlaams Strikske in Gent potten kunnen breken ? Welk soort Gentenaar zal hij over de streep kunnen trekken ? (en eventueel: welk soort Oost-Vlaming gaat hij over de streep kunnen trekken ?) En waarom ? Trekt hij kiezers over de streep door zijn bekende kop alleen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik dacht dat Bracke in Mol woonde, maar dat hij naar Gent verhuist om de Oostvlaamse NVA-lijst te trekken?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is ne echte strop maar hij woont momenteel in Mol.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Termont is als burgemeester tamelijk populair en Freya doet het (spijtig genoeg) ook niet zo slecht tijdens de verkiezingen. Momenteel is Mathias De Clerck (kleinzoon van Willy De Clerck) zich meer en meer bekend aan het maken en laat ons zeggen dat de invloed van Guy Verhofstadt (als populairste blauwe) ook nog niet helemaal weg is. Misschien is er wel degelijk een bekend figuur nodig om al die "vaste waarden" eens dooreen te schudden maar 'k zal het eerst moeten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Met alle respect maar ik denk dat Gent echt verloren is voor de conservatieve partijen. Tis echt een paars-groen bolwerk, en moge het zo blijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Perfect voor Bracke dus. De SP.a zal daar dan wel klappen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en Bracke heeft niet echt een conservatief profiel, hij zou wel eens kunnen verrassen in de Arteveldestad.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Er zijn trouwens geen conservatieve partijen in dit land, hooguit wat conservatieve partijpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gent heeft ook traditioneel andere verkiezingsuitslagen als andere provincies in Vlaanderen. Als de sossen over het hele Vlaanderenland klappen krijgen dan gaan ze er in Gent soms eerder op vooruit. Onvoorspelbaar dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waren alle steden maar als Gent ![]() Laatst gewijzigd door toccata : 5 mei 2010 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 mei 2010 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valt daar tegenwoordig nog iets te beleven? Ik kan me zelfs al niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat er bv. in de Vooruit nog eens een interessant concert geweest is. Of de tijd dat de grote internationale groepen allemaal Flanders Expo aandeden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat Flanders Expo betreft: als ik naar een concert wil gaan van een grote internationale groep, ga ik altijd naar Brussel of Antwerpen of naar een festival (dat laatste doe ik wel niet zo vaak). Het moet inderdaad al een tijdje geleden zijn dat er nog een bekende internationale groep heeft opgetreden in Gent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2010 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Wie gaat daar opstemmen , buiten wa ouwe wijven een peekes die niet goed meer zien of toevallig zo maar ne bol kleuren of scherm zes keer zien
|
![]() |
![]() |