Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2010, 10:51   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Bracke in Gent ?

Bracke is een Gentenaar.
Hij komt op in de kieskring Oost-Vlaanderen, waar de liberalen sterk staan, maar waar in Gent zelf de sossen toch maar telkens de burgemeester kunnen leveren.

De nva staat niet sterk in Gent.

Ik richt me voornamelijk tot zij die Gent kennen: gaat het Vlaams Strikske in Gent potten kunnen breken ?

Welk soort Gentenaar zal hij over de streep kunnen trekken ?

(en eventueel: welk soort Oost-Vlaming gaat hij over de streep kunnen trekken ?)

En waarom ? Trekt hij kiezers over de streep door zijn bekende kop alleen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 10:52   #2
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat Bracke in Mol woonde, maar dat hij naar Gent verhuist om de Oostvlaamse NVA-lijst te trekken?

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 10:54   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Ik dacht dat Bracke in Mol woonde, maar dat hij naar Gent verhuist om de Oostvlaamse NVA-lijst te trekken?
het is ne echte strop maar hij woont momenteel in Mol.
Oud 5 mei 2010, 11:00   #4

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bracke is een Gentenaar.
Hij komt op in de kieskring Oost-Vlaanderen, waar de liberalen sterk staan, maar waar in Gent zelf de sossen toch maar telkens de burgemeester kunnen leveren.

Ik richt me voornamelijk tot zij die Gent kennen: gaat het Vlaams Strikske in Gent potten kunnen breken ?

(en eventueel: welk soort Oost-Vlaming gaat hij over de streep kunnen trekken ?)

Gentenaars zijn van gewoonte nogal OF sossen OF blauwen.
Termont is als burgemeester tamelijk populair en Freya doet het (spijtig genoeg) ook niet zo slecht tijdens de verkiezingen.
Momenteel is Mathias De Clerck (kleinzoon van Willy De Clerck) zich meer en meer bekend aan het maken en laat ons zeggen dat de invloed van Guy Verhofstadt (als populairste blauwe) ook nog niet helemaal weg is.

Misschien is er wel degelijk een bekend figuur nodig om al die "vaste waarden" eens dooreen te schudden maar 'k zal het eerst moeten zien.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:01   #5
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gaat het Vlaams Strikske in Gent potten kunnen breken ?
Met alle respect maar ik denk dat Gent echt verloren is voor de conservatieve partijen. Tis echt een paars-groen bolwerk, en moge het zo blijven

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:01   #6
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Met alle respect maar ik denk dat Gent echt verloren is voor de conservatieve partijen. Tis echt een paars-groen bolwerk, en moge het zo blijven
Perfect voor Bracke dus. De SP.a zal daar dan wel klappen krijgen.
Oud 5 mei 2010, 11:04   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en Bracke heeft niet echt een conservatief profiel, hij zou wel eens kunnen verrassen in de Arteveldestad.
Oud 5 mei 2010, 11:07   #8
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bracke zou die kunnen aanspreken. Hij heeft eigenlijk altijd het imago van een progressief gehad, en dat gecombineerd met een sterk Vlaamsgezind karakter zou wel eens heel wat Gentenaren kunnen aanspreken.

PS: Er zijn trouwens geen conservatieve partijen in dit land, hooguit wat conservatieve partijpunten.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:15   #9

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Bracke zou die kunnen aanspreken. Hij heeft eigenlijk altijd het imago van een progressief gehad, en dat gecombineerd met een sterk Vlaamsgezind karakter zou wel eens heel wat Gentenaren kunnen aanspreken.

PS: Er zijn trouwens geen conservatieve partijen in dit land, hooguit wat conservatieve partijpunten.
Het is eigenlijk nog niet zo lang geleden (een veertig, vijftig jaar) dat heel de bourgeoisie (en al degenen die er wilden bijhoren) in Gent frans sprak tegen elkaar. Ook in restaurants werd er enkel frans gesproken. De ober aanspreken in het Nederlands was gewoonweg "schaamtelijk". Zoiets deed men gewoon niet. Gelukkig is die tijd dan toch nogal voorbij maar vele ouderen blijven frans spreken tegen elkaar. Ik zou Gent dus niet zo Vlaamsgezind omschrijven als bijvoorbeeld Antwerpen.
Gent heeft ook traditioneel andere verkiezingsuitslagen als andere provincies in Vlaanderen. Als de sossen over het hele Vlaanderenland klappen krijgen dan gaan ze er in Gent soms eerder op vooruit. Onvoorspelbaar dus.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:16   #10
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bracke is een Gentenaar.

De N-VA heeft vorig jaar toch 9% van de stemmen gehaald in Gent, dus een score van iets meer dan 10% behoort zeker tot de mogelijkheden.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:21   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Perfect voor Bracke dus. De SP.a zal daar dan wel klappen krijgen.
Nu nog een christen-democraat zoeken om de lijst te trekken in West-Vlaanderen en een allochtoon voor die van limburg.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:26   #12
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en Bracke heeft niet echt een conservatief profiel, hij zou wel eens kunnen verrassen in de Arteveldestad.
Bwa, zoals ik al zei het is stad met een paarsgroen gevoel, ik weet niet of die stemmers makkelijk gaan overstappen naar de NVA

Waren alle steden maar als Gent

Laatst gewijzigd door toccata : 5 mei 2010 om 11:28.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:33   #13
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa, zoals ik al zei het is stad met een paarsgroen gevoel, ik weet niet of die stemmers makkelijk gaan overstappen naar de NVA

Ach, dat groen dat slijt wel op den duur, verbleekt gewoonlijk tot iets geelachtigs
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 mei 2010 om 11:33.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:37   #14
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

Gelukkig dat niet alle steden zijn zoals Gent.
Oud 5 mei 2010, 11:43   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Gelukkig dat niet alle steden zijn zoals Gent.
Valt daar tegenwoordig nog iets te beleven? Ik kan me zelfs al niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat er bv. in de Vooruit nog eens een interessant concert geweest is. Of de tijd dat de grote internationale groepen allemaal Flanders Expo aandeden...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:51   #16
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Valt daar tegenwoordig nog iets te beleven? Ik kan me zelfs al niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat er bv. in de Vooruit nog eens een interessant concert geweest is. Of de tijd dat de grote internationale groepen allemaal Flanders Expo aandeden...
De Vooruit is natuurlijk veel te klein geworden voor grote internationale groepen. (Waar was de tijd dat I love Techno nog in de Vooruit plaatsvond).

Wat Flanders Expo betreft: als ik naar een concert wil gaan van een grote internationale groep, ga ik altijd naar Brussel of Antwerpen of naar een festival (dat laatste doe ik wel niet zo vaak). Het moet inderdaad al een tijdje geleden zijn dat er nog een bekende internationale groep heeft opgetreden in Gent.
Oud 5 mei 2010, 11:57   #17
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, zolang de Vooruit en het Humo-lezerspubliek sterk staan in Gent zullen de roden en andere 'open' partijen niet wijken. Hooguit een onderlinge stoelendans.
Aletheia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:58   #18
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Gentenaars zijn van gewoonte nogal OF sossen OF blauwen.
Termont is als burgemeester tamelijk populair en Freya doet het (spijtig genoeg) ook niet zo slecht tijdens de verkiezingen.
Momenteel is Mathias De Clerck (kleinzoon van Willy De Clerck) zich meer en meer bekend aan het maken en laat ons zeggen dat de invloed van Guy Verhofstadt (als populairste blauwe) ook nog niet helemaal weg is.

Misschien is er wel degelijk een bekend figuur nodig om al die "vaste waarden" eens dooreen te schudden maar 'k zal het eerst moeten zien.
Guy Verhofstadt is toch nog steeds populair in Gent. Vorig jaar heeft hij nog meer dan 30.000 voorkeurstemmen behaald voor de Europese verkiezingen. Veel mensen die voor Verhofstadt gestemd hebben, zijn ook bereid om op de Clerck te stemmen. (jammer, maar helaas)
Oud 5 mei 2010, 12:45   #19
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2010 om 12:45.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 12:46   #20
BlueThunder
Banneling

Standaard

Wie gaat daar opstemmen , buiten wa ouwe wijven een peekes die niet goed meer zien of toevallig zo maar ne bol kleuren of scherm zes keer zien
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be