![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Politici die het goed kunnen uitleggen worden bewonderend als "retorische talenten" omschreven. Volgens mij is dit gewoon een ander woord voor "praatjesmakers" (in het Westvlaams "blagoajmoakers"). Deze praatjesmakers kunnen het allemaal zo goed uitleggen en zeggen. Maar wat kunnen ze écht? Kunnen ze een hamer in hun hand houden? Kunnen ze een nagel in een plank slaan? Kunnen ze elektrische leidingen leggen? Kunnen ze waterleidingen leggen? Kunnen ze hun eigen voedsel in een moestuintje kweken?
Ik kan het wel allemaal. Moet ik dan mijn lot aan deze praatjesmakers verbinden? Ik dacht het niet. Ik zou het onderhoud van mijn huis niet toevertrouwen aan hen, maar aan échte vakmannen. Onze maatschappij hecht teveel belang aan het woord, en te weinig aan de praktijk. Daarom krijgen we dan ook de politici die we verdienen. En daarom krijgen échte vakmannen maar een tweederangsrol in onze maatschappij.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 15 mei 2010 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De "anti-elitaire" Bart De Wever toont graag zijn intellektuele kunstjes aan de plebs. En de "anti-elitaire" Bracke vindt dat wie de wereld niet kan uitleggen in 16 minuten niet geschikt is voor de politiek. Een meer elitaire opvatting is niet denkbaar. Het betekent immers dat alleen taalvaardige praatjesmakers "die gestudeerd hebben" en schreeuwers die het allemaal goed kunnen uitleggen het recht hebben om hun medeburgers te besturen. De stille werkers die hun dossiers kennen maar het niet zo goed kunnen uitleggen hebben alleen recht op een tweederangsrol als gehoorzame loopjongens voor de Grote Meneren die het allemaal zo goed kunnen uitleggen. Geef mij dan maar wijlen Karel van Miert. Die kon tenminste nog zijn eigen fruit en groenten kweken, en is gestorven in de fruitgaard dat hij met zoveel liefde had opgebouwd.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 15 mei 2010 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() ne sos met heimwee naar de grote rooie tijd?
![]() het is logisch dat diegene die het het best kunnen uitleggen de frontmannen zijn... verkiezingen draaien om charisma, welsprekendheid, uitstraling... backbenchers zijn zeer noodzakelijk voor elke partij, maar kunnen nooit de kop trekken... lijkt me logisch niet? Tenzij je - als partij - jezelf in de voet wilt schieten? Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 mei 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troost je, ik kan dat ook allemaal.
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Mijn overtuiging ligt zeker niet bij de sossen.
Citaat:
Je bent niet minderwaardig aan wie dan ook. Maar wie doet alsof hij een soort politieke superman is die alles in 5 minuten gaat oplossen als hij zelf niks kan moet mij niet vertellen hoe ik moet leven.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik kan ze zelf wel bakken, hoor.
![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Respekt. Daar heb ik dus WEL respekt voor. ![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 16 mei 2010 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik zal geduldig wachten op uw duidelijk en grondige redenering ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 mei 2010 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() JL Dehaene werkte zelf in zijn moestuin (tijdens de verkiezingen van 1999).
Dus die poenschepper verdient respect???
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() volgens mij is Doomy vandaag eens goed doorgezakt... enfin ik hoop dat alleszins
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() En wat bewijst dit op praktisch vlak? Ik heb nog samengewerkt met ingenieurs die niet eens een vijs in een muur konden draaien. En omgekeerd heb ik ook al samengewerkt met niet-universitaire arbeiders die hun middelbare school niet hadden afgemaakt maar een praktisch technisch vernuft hadden waar hoogopgeleide ingenieurs een puntje kunnen aan zuigen. Het is niet omdat je goed bent in de teorie dat je ook goed bent in de praktijk. Een diploma is slechts een papiertje waar volgens mij teveel waarde aan wordt gegeven. Eén van de redenen waarom onze maatschappij vastroest is de diktatuur van de "diplomitis", waarbij teveel waarde aan diploma en te weinig waarde aan werkelijke vaardigheden wordt gegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Nog een bedenking hierbij. Een maatschappij waar het woord belangrijker is dan de praktijk is erg frustrerend voor mensen die minder taalvaardig zijn. Zelfs in die mate dat ze gaan afhaken en hun eigen ding gaan doen, zodat enkel de praatjesmakers overschieten. Al ben ik geen CD&V-er, ik kan wel begrijpen dat iemand als Tony Van Parijs afhaakte toen hij plaats moest maken voor Rik Torfs.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Misschien omdat ze tijdens verkiezingen altijd doen alsof ze zelf alles hebben aangelegd? ("IK heb als minister deze brug gelegd", "IK heb als burgemeester deze fabriek in onze gemeente gezet", "IK heb als als schepen van ruimtelijke ordening dat park aangelegd",...)
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mens dat jij zoveel belang hecht aan onbelangrijke dingen.....
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedereen weet toch dat anderen dat doen? Of gaan we dan maar alle mannen die stoefen met "hun" proper huis taks gaan opleggen omdat hun vrouw alle eer ontloopt? Redenen genoeg maar wat ga je er aan doen? Als politiek niet uit woorden mag bestaan, moet je politiek afschaffen. Wordt overtuigd libertariër of zoiets. Je gaat je gelukkiger voelen. Begin alvast met politiek in jouw hoofd af te schaffen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 mei 2010 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |