![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() “Ik wil stemmen voor een Waal, je veux pouvoir voter pour un Flamand”, vraagt een Facebookgroep die meer dan 20.000 leden telt. De PVDA+ is daar voorstander van en besliste die idee al in praktijk te brengen.
Zo zal een kandidate uit Limburg kandidate zijn in Luik, en een kandidaat uit Antwerpen in Henegouwen en omgekeerd. En de lijst PTB+PVDA in de kieskring BHV is tweetalig en bestaat uit Nederlandstalige en Franstalige kandidaten van Brussel en omstreken. “Het is een simpel verzoek dat gerealiseerd zou moeten worden”, verklaart PVDA voorzitter Peter Mertens. Cécile Leblanc-Gurkan woont in Herstal maar is kandidate op de lijst van PVDA+ in Limburg. Waarom komt ze in Limburg op? “Om aan te tonen dat er geen verschil is tussen de Franstalige en Nederlandstalige werknemers en er ook geen grenzen tussen bestaan. We hebben dezelfde problemen om werk te vinden en te houden, om onze rekeningen te betalen. Daarom moeten we solidair en verenigd blijven”. Cécile Leblanc-Gurkan is vijfde opvolgster op de PVDA+ lijst voor de Kamer in Limburg. Paul Courtois woont in Dampremy in Henegouwen. Ook hij besliste in het noorden van het land op te komen, op de PVDA+ lijst in Antwerpen, als laatste opvolger voor de Kamer. “Ik heb dat gedaan omdat ik verandering wil brengen. Het is een poging om de zaken te harmoniseren, de spanningen af te zwakken. Men zegt dat de Vlamingen tegen de Walen zijn en dat de Walen tegen de Vlamingen zijn. Ik wilde tonen dat dat niet waar is.” Paul Courtois is arbeider bij Carsid, en is al 17 maanden technisch werkloos. Hij kent de PVDA al lang: “Zo lang dat ik het me niet meer precies herinner hoe het gebeurde. Het moet op een betoging geweest zijn, zo’n dertig jaar geleden…” En sindsdien heeft hij nog aan heel wat betogingen meegedaan “met Belgische werknemers, zowel Nederlandstalige als Franstalige!” Sim Dereymaeker, een bediende van 26 jaar is kandidaat op de Kamerlijst van PTB+ in Henegouwen. En toch woont hij in de provincie Antwerpen. “Ik stel mij kandidaat op de PVDA+ lijst van Henegouwen als een statement van eenheid en solidariteit. De werkende mensen: Vlaming of Waal hebben geen enkel(!) voordeel bij een verdere opsplitsing van België. Vlaanderen zal niet beter af zijn zonder Wallonië en Wallonië niet beter zonder Vlaanderen”. Sim De Reymaeker is 13de effectieve op de PTB+ lijst voor de Kamer in Henegouwen. Tashunka Saeys, een jonge vrouw uit Limburg van 31 jaar, is kandidate in Luik. “België is al zo’n klein landje, te gek om het nog te gaan splitsen. We gaan trouwens vaak op vakantie naar de Ardennen, waar het ons altijd treft hoe gezellig de mensen er zijn”. Tashunka Saeys is 7de opvolgster op de PTB+ lijst voor de Kamer in Luik. Persdienst van de PVDA+ Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt dit doodgezwegen in de media?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden de media zich moeten bezighouden met marginale fenomenen, nl. mensen die goed zullen blijken te zijn voor twee of drie stemmen? Op een onverkiesbare plaats van een lijst die de kiesdrempel niet haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Kak,mijn goesting om PVDA+ te stemmen is over. Moeten ze daar nu weer zo'n punt van maken.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 mei 2010 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zullen kandidaten uit Antwerpen in Henegouwen opkomen.
Omdat proletariërs proletariërs zijn.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De proletariër heeft geen boodschap aan de verrotting van het vaderland.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 mei 2010 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stem normaal gezien niet "principe" maar mijn stem gaat nu toch naar Peter Mertens ... met het gevaar van de NVA "sociale afbraak" is het nu belangrijker dan ooit . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat de arbeider geen vaderland had?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Het prikbord van die groep is trouwens tamelijk grappig
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat wij flaminganten een ijzeren greep hebben op de media. Luk Van der Keelen, prominent lid van de Vlaemssch-nazionalistische knokploeg B-Plus, is onze goeroe.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Luikse kandidaten kunnen opkomen in Limburg, en omgekeerd, waarom dan dat hysterisch verzet tegen de splitsing van BHV, en het krijsen dat hiermee het Heilige Vaderland ondergraven wordt?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |