Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2010, 22:37   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Nog even en het album van Pink Floyd 'Animals' wordt verboden:

Moslims storen zich aan kunstvarken op rotonde
Venray - publicatiedatum: 10-06-2010

Hayrettin Ünüvar (PvdA) wil dat er bij kunst op de rotondes voortaan rekening wordt gehouden met de multiculturele samenleving.

Wethouder Van der Broeck (CDA) wist in de commissie Maatschappelijke Diensten eerst niet wat het PvdA-raadslid bedoelde. Ünüvar verklaarde dat moslims zich storen aan het varken, dat onderdeel uitmaakt van het kunstwerk op de rotonde Oostsingel-Noordsingel. Volgens de Koran behoort varkensvlees tot het verboden voedsel. Van der Broeck legde uit dat het niet de opzet is dat kunst aanstootgevend is. “Het varken is alleen maar een verwijzing naar de intensieve veehouderij in Venray.”
Nu.nl

Ik dacht dat moslims alle dieren met respect moesten behenadelen, bovendien gaat het hier om een kunstwerk.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 00:07   #2
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik dacht dat moslims alle dieren met respect moesten behenadelen, bovendien gaat het hier om een kunstwerk
"Het is beter een mens te zijn die ontevreden is dan een varken dat tevreden is;" (John Stuart Mill -Utilitarianism).

Dat zijn niet de woorden van de paus natuurlijk, maar van een filosoof en filosoof zegt soms ware dingen en soms weer niet. Paus vertelt alleen maar sprookjes en profeten zeggen altijd de waarheid, en het christendom en jodendom hebben weinig van doen met de oorspronkelijke authentieke boodschappen van de twee profeten Mozes en Jezus (PBUT).

De Profeet Mu7ammed vertelde zijn metgezellen over een vrouw die naar in de Hel zou beland worden omdat zij een kat had opgesloten, deze kat geen eten gegeven had en de kat ook niet had vrijgelaten om zichzelf te kunnen voeden. (Gemeld door Abdullah bin 'Omar. Moeslim)
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 11:57   #3
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
"Het is beter een mens te zijn die ontevreden is dan een varken dat tevreden is;" (John Stuart Mill -Utilitarianism).

Dat zijn niet de woorden van de paus natuurlijk, maar van een filosoof en filosoof zegt soms ware dingen en soms weer niet. Paus vertelt alleen maar sprookjes en profeten zeggen altijd de waarheid, en het christendom en jodendom hebben weinig van doen met de oorspronkelijke authentieke boodschappen van de twee profeten Mozes en Jezus (PBUT).

De Profeet Mu7ammed vertelde zijn metgezellen over een vrouw die naar in de Hel zou beland worden omdat zij een kat had opgesloten, deze kat geen eten gegeven had en de kat ook niet had vrijgelaten om zichzelf te kunnen voeden. (Gemeld door Abdullah bin 'Omar. Moeslim)
De profeet wil dus duidelijk dat moslimvrouwen de poes respecteren, en dus best geen ondergoed dragen.

Was er trouwens hier ergens sprake van een varken te zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 12:45   #4
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De profeet wil dus duidelijk dat moslimvrouwen de poes respecteren, en dus best geen ondergoed dragen.
Dan moet zo duidelijk gaan twijfelen en vragen stellen over jouw ervaring met de katten.

Citaat:
Was er trouwens hier ergens sprake van een varken te zijn?
Ja, het niet respecteren van iets toon jij aan door het niet te willen zijn, eten, tekenen, ... (vul hier een welk werkwoord dan ook). Ik bedoelde ten minste volgens de redenering van "Nog even en het album van Pink Floyd 'Animals' wordt verboden".

Wat ik islamitisch denk is nog iets anders natuurlijk. En wat ik dialectisch denk in discussie met andersdenkenden is weer anders want in dit geval zou ik ook de vraag stellen aan Mill waarom hij beter is dan een varken, en wat het verschil is tussen de twee evolutionistisch materialistisch reductionistisch enzovoort.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 12:48   #5
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Handig hoe je de kwestie ontwijkt.
Oud 14 juni 2010, 14:18   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet zo duidelijk gaan twijfelen en vragen stellen over jouw ervaring met de katten.

Ja, het niet respecteren van iets toon jij aan door het niet te willen zijn, eten, tekenen, ... (vul hier een welk werkwoord dan ook). Ik bedoelde ten minste volgens de redenering van "Nog even en het album van Pink Floyd 'Animals' wordt verboden".

Wat ik islamitisch denk is nog iets anders natuurlijk. En wat ik dialectisch denk in discussie met andersdenkenden is weer anders want in dit geval zou ik ook de vraag stellen aan Mill waarom hij beter is dan een varken, en wat het verschil is tussen de twee evolutionistisch materialistisch reductionistisch enzovoort.
Wij onthouden "enzovoort".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 15:47   #7
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat mag er ook alweer niet getekend worden door en volgens moslims?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 15:30   #8
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Benieuwd wat die zouden doen moest ik een verbod tegen moskees aanvragen, is tegen mijn religie en al dat...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 16:06   #9
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan moslims nu eens doorhebben dat ze, doro ze te doen, steeds meer mensen in het harnas gaan jagen?
Waarom moeten het altijd wij zijn die zich moeten aanpassen aan hun achterlijke regeltjes? Onze beschaving is onze beschaving. Kan je er niet mee leven? Pech dan, en bol het af.
Oud 15 juni 2010, 21:02   #10
grimbergen
Banneling

Standaard

De islam heeft slechts 1 doel de bestaande cultuur vernietigen en hun achterlijke cultuur opdringen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 21:39   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Walgelijk idee! Dat die moslims zich bij hun hallalvlees en thee houden en de fans van Pink Floyd met rust laten.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 14:30   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Wanneer gaan moslims nu eens doorhebben dat ze, doro ze te doen, steeds meer mensen in het harnas gaan jagen?
Waarom moeten het altijd wij zijn die zich moeten aanpassen aan hun achterlijke regeltjes? Onze beschaving is onze beschaving. Kan je er niet mee leven? Pech dan, en bol het af.
Ik ben bang dat dit nog maar het begin is van nog veel meer.
In een Engelse stad is er geen kerstverlichting meer op straat, de Amsterdamse trambestuurders krijgen geen kerstpakket meer.
Het spaarvarkentje mag ook niet.
Maar gestolen scooters....
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 20:02   #13
nijltjetweety
Vreemdeling

Standaard

Wie zich niet integreerd, wat ga je daarmee doen? bijtengooien? daarvoor is België al eens op de vingers getikt door Europa. Het is niet simpel meer, en het is niet verbeterd door het slechte asielbeleid de laatste jaren. En wat met vluchtelingen afkomstig uit een Europees land??? Men mag zich dan overal in Europa verplaatsen.
nijltjetweety is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 20:13   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Titel topic dekt lading niet. Angstzaaierij. Als het over moslims gaat is dat blijkbaar 'in'. Europeanen verleren het niet blijkbaar.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 20:18   #15
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Walgelijk idee! Dat die moslims zich bij hun hallalvlees en thee houden en de fans van Pink Floyd met rust laten.
Waar lees jij iets over Pink Floyd? Niemand - en al helemaal geen moslims - hebben voor zover ik weet kritiek geuit op die groep. Die wordt er maar met de haren bijgesleurd om jezelf makkelijker met het 'juiste kamp' te kunnen identificeren. Deze draad is dan ook vooral polariserend bedoeld, net zoals dit halve subforum.
Oud 17 juni 2010, 20:18   #16
nijltjetweety
Vreemdeling

Standaard

oei dubbel

Laatst gewijzigd door nijltjetweety : 17 juni 2010 om 20:19.
nijltjetweety is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 20:20   #17
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Waar lees jij iets over Pink Floyd? Niemand - en al helemaal geen moslims - hebben voor zover ik weet kritiek geuit op die groep. Die wordt er maar met de haren bijgesleurd om jezelf makkelijker met het 'juiste kamp' te kunnen identificeren. Deze draad is dan ook vooral polariserend bedoeld, net zoals dit halve subforum.
Varken : kunstwerk op paal = varken kunstwerk P.F.

Laatst gewijzigd door Cdude : 17 juni 2010 om 20:20.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be