Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2010, 14:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Saïd El Khadraoui: Commissie transport keurt snelheidsbegrenzer voor lichte bedrijfsv

De commissie transport van het Europees Parlement heeft zopas een amendement van Saïd El Khadraoui goedgekeurd waarin gepleit wordt voor een snelheidsbegrenzing tot 120 km/u voor lichte bedrijfsvoertuigen. Met de goedkeuring komt een definitieve beslissing over de snelheidsbegrenzer een pak dichterbij. Later deze week zal ook in de commissie industrie over de begrenzer gestemd worden (amendement Kathleen Van Brempt) en in september valt de definitieve beslissing in de commissie milieu. Bedoeling van de begrenzer is in eerste instantie de milieu-uitstoot te verminderen, maar uiteraard zal ook de Europese en Belgische verkeersveiligheid er zeker wel bij varen. Na de snelheidsbegrenzer voor vrachtwagens is het dus nu de beurt aan de 'cammionette'.


El Khadroui: "Zowel voor de verkeersveiligheid als voor het milieu is dit een erg goede beslissing. Dat de uitstoot drastisch vermindert bij lagere snelheden is algemeen bekend, maar ook het aantal slachtoffers op de weg zal hierdoor teruglopen. Iedereen kent de bestelwagens op de weg die zich haasten om op de volgende opdracht te zijn. Wie werd er nog niet ingehaald door een cammionette? Concurrentie speelt hier vaak een grote rol: wie het eerst komt, eerst maalt. Door een snelheidsbegrenzer in te voeren halen we die concurrentiestrijd onderuit en zorgen we tegelijk voor minder ongevallen en minder energieverbruik."

Dat een snelheidsbegrenzer ook voor de Europese bedrijven en zelfstandigen een goede zaak zal zijn bewijst recent onderzoek: niet alleen zal de slijtage van de wagen drastisch achteruit gaan en verbruiken de firma's minder brandstof, ook de aankoopprijs van de bestelwagen zal dalen. Het vermogen daalt, dus ook de kostprijs om de motor te maken.

Indien ook de stemming in september positief uitdraait wordt de begrenzer verplicht vanaf 2018.


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be