Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2003, 13:11   #1
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Om te beginnen kunnen we eens beginnen met een evaluatie maken van het voorbije politieke jaar.
Er is heel wat gebeurd, om de recentste maar eens op te noemen: Philips Hasselt. Veel ontslagen, veel parler, maar weinig effectieve daden tot nog toe. Jammer, das wat ik daar voorlopig op te zeggen heb.
We hebben ook een contract getekend om wapens te leveren aan Nepal ... waardoor Magda Aelvoet is opgestapt.
Er werd voor het eerste in zoveel jaar ook uitbundig gefeest op 11 juli, dankzij de barbecuebonnen die onze Vlaamse regering uitdeelde.
Vanaf nu kunnen ook mensen zichzelfd doen inslapen via een euthanasiewetgeving. Mario Verstraete is de eerste die hiervan gebruik maakte.
De economische start van 2002 was al niet echt sterk, maar hoeverder het jaar vorderde hoe zwakker hij werd. Vehofstadt zegt wel dat het goed gaat ... soms versta ik hem niet zo goed.
P&O stopt haar traject naar Oostende waardoor er 200 jobs sneuvelen. Net hetzelfde bij Stiga Zedelgem die opgedoekt wordt en ook 200 jobs sneuvelen. Waar zullen al die plaatsen ingevuld worden? Maart toch gaat het goed met België en Vlaanderen volgens de twee regeringen ...
Ik kan hier heel wat negatieve dingen opnoemen en slecht een paar positieve zoals Laurent die trouwt, Astrid die zwanger is en Frank Dewinne die als tweede Belg in de ruimte zat.

2003:
hmm, economie: 0/10
politiek: 0/10
sociaal: 0/10
veiligheid: 1/10
Vreemd dat ik veiligheid nog 1 op 10 geef, maar er is iets op til. Ik heb uit 6 verschillende hoeken gehoord dat er iets zal gebeuren de avond of de laatste weken voor de verkiezingen, maar de meeste houden het op de vooravond van de verkiezingen. Naar het schijnt zou er een moordaanslag zijn op één van onze regeringslieden. Wie is nog onbekend.
Paars-groen zal ook de beetjes bij elkaar moeten lijmen want ze zullen veel populariteit verliezen. CD&V en Vlaams Blok kunnen daar winst uit halen en nog geen klein beetje. Jammergenoeg voor N-VA, maar behalve West-Vlaanderen wordt die partij van de kaart geveegt. Heel wat van Bourgois zijn lieden zullen overstappen naar een andere partij. De ene naar de VLD, de ander naar Vlaams Blok, maar een groot stuk (samen met Bourgois) stapt mee naar de CD&V. Bourgois had wel laten blijken dat hij het eerst wou alleen proberen, maar als het niet lukte hij zou een alliantie sluiten met een anderen partij. Welke deze partij is was nog niet vastgesteld, maar meesten denken CD&V.
De koning zal bij de regeringsvorming moeten tussen komen. De koning zelf zal het komende jaar optreden als de diplomaat en enige man met verstand in de regeringsvorming. Hij zal door het volk worden geprezen voor zijn daden, maar de vorst zou blijkbaar zoveel inspanningen doen dat hij een hartkwaal er van over zou houden.
De populariteit van ons vorstenhuis gaat zienderogen omhoog. Voor het eerst in vele jaren heeft de koning opnieuw invloed door zijn tussenkomst in de regeringsvorming. Hoe raar het ook mag klinken, maar door een nieuwe zwangerschap van Mathilde zou de vorst zelfs nog meer invloed krijgen ...
Het Vlaams Blok krijgt op het einde van het jaar 2003 het deksel op de neus en er wordt al gesproken over een electorale terugval van het Blok in 2004 ( een redelijk sterke zelfs).
Al bij al blijven (op AGALEV die sterk daalt na) alle regeringspartijen redelijk sterk.
Oud 4 januari 2003, 13:17   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Het Vlaams Blok krijgt op het einde van het jaar 2003 het deksel op de neus en er wordt al gesproken over een electorale terugval van het Blok in 2004 ( een redelijk sterke zelfs).
Zeg Kevin, ik weet dat je me probeert gelukkig te maken maar je moet nu ook weer niet overdrijven hé!
Oud 4 januari 2003, 13:20   #3
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paars-groen zal ook de beetjes bij elkaar moeten lijmen want ze zullen veel populariteit verliezen. CD&V en Vlaams Blok kunnen daar winst uit halen en nog geen klein beetje. Jammergenoeg voor N-VA, maar behalve West-Vlaanderen wordt die partij van de kaart geveegt. Heel wat van Bourgois zijn lieden zullen overstappen naar een andere partij. De ene naar de VLD, de ander naar Vlaams Blok, maar een groot stuk (samen met Bourgois) stapt mee naar de CD&V. Bourgois had wel laten blijken dat hij het eerst wou alleen proberen, maar als het niet lukte hij zou een alliantie sluiten met een anderen partij. Welke deze partij is was nog niet vastgesteld, maar meesten denken CD&V.

De taalfout: geveegt moet worden: geveegd
Bourgois moet worden: Bourgeois

Nu inhoudelijk; de N-VA stapt NIET in alliantie met CD&V. Bourgeois gaat door met de N-VA! Wees daar maar zeker van. De pogingen van de CD&V om N-VA binnen te halen zullen, helaas voor u, vruchteloos zijn. Stel nu dat de N-VA alleen maar in West-Vlaanderen de kiesdrempel haalt, maar daar gaan we niet van uit, we zullen in elke provincie de kiesdrempel halen, maar stel nu dat het toch gebeurt, dan gaat de N-VA gewoon alleen verder, op naar de verkiezingen voor het Vlaams Parlement en Europa. Vergeet het dus maar dat we naar uw partij zullen overgaan.

Volgens mij zal VLD stabiliseren, niet winnen alleszins, SP.a wint, Agalev verliest. Van de oppositiepartijen denk ik nie dat CD&V veel zal groeien, hun oppositiewerk was niet altijd even goed. N-VA zal, uiteraard, want ze is een nieuwe partij, groeien. Net zoals het Blok, dat volgens mij ook een beetje zal groeien.

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 14:18   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is heel wat gebeurd, om de recentste maar eens op te noemen: Philips Hasselt. Veel ontslagen, veel parler, maar weinig effectieve daden tot nog toe. Jammer, das wat ik daar voorlopig op te zeggen heb.
Als je daar niets méér weet over te zeggen, mag ik dan suggereren dat je de analogie doortrekt met het débâcle van Renault Vilvoorde, waar uw schone Dehaene op voorhand met de bazen had zitten konkelfoezen ?

Citaat:
We hebben ook een contract getekend om wapens te leveren aan Nepal ... waardoor Magda Aelvoet is opgestapt.
Ook nog waar.
Bijna zo crapuleus als de wapenleveringen waar dankzij Moureaux één van de Martensregeringen over gestruikeld is.

Citaat:
Er werd voor het eerste in zoveel jaar ook uitbundig gefeest op 11 juli, dankzij de barbecuebonnen die onze Vlaamse regering uitdeelde.
Eindelijk een regering die eens iets geeft.
Van de tsjeven hebben we nooit iets gekregen.
Die hebben enkel onze beurs geplunderd.

Citaat:
Vanaf nu kunnen ook mensen zichzelfd doen inslapen via een euthanasiewetgeving.
Een oude mens heeft tenminste de kans gekregen om te leven, en kan het dankzij deze humane wet op menswaardige manier beëindigen.
De abortuswet die de tsjeven goedkeurden, ontneemt de ongeboren mens zelfs d�*e mogelijkheid.

Citaat:
Mario Verstraete is de eerste die hiervan gebruik maakte.
De tsjeven hadden liever gezien dat één of ander door nonnekes gerund katholiek ziekenhuis op zijn kap nog wat poen verdiende?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 12:59   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kadeke schreef:

Citaat:
De populariteit van ons vorstenhuis gaat zienderogen omhoog. Voor het eerst in vele jaren heeft de koning opnieuw invloed door zijn tussenkomst in de regeringsvorming. Hoe raar het ook mag klinken, maar door een nieuwe zwangerschap van Mathilde zou de vorst zelfs nog meer invloed krijgen ...
Is dat écht wegens de populariteit van de monarchie of omdat de VLD zo koningsgezind is? Of misschien omdat de CD&V zo hevig oppositie voert tegen dat wetsontwerp?

Dat de vorst nóg meer invloed zou krijgen door een nieuwe zwangerschap van Mathilde klinkt inderdaad vreemd, maar niet uit jouw mond...

Zou het geen 'wishful thinking' kunnen zijn van een CD&V-er die samen met onze goede vorst, en dankzij de uitbreiding van zijn macht, voor een confederaal België pleit?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 13:07   #6
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

hmm, "Hoop doet leven"
Oud 5 januari 2003, 13:59   #7
crimineelke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Om te beginnen kunnen we eens beginnen met een evaluatie maken van het voorbije politieke jaar.
Vanaf nu kunnen ook mensen zichzelfd doen inslapen via een euthanasiewetgeving. Mario Verstraete is de eerste die hiervan gebruik maakte.
De economische start van 2002 was al niet echt sterk, maar hoeverder het jaar vorderde hoe zwakker hij werd. Vehofstadt zegt wel dat het goed gaat ... soms versta ik hem niet zo goed.
P&O stopt haar traject naar Oostende waardoor er 200 jobs sneuvelen. Net hetzelfde bij Stiga Zedelgem die opgedoekt wordt en ook 200 jobs sneuvelen. Waar zullen al die plaatsen ingevuld worden? Maart toch gaat het goed met België en Vlaanderen volgens de twee regeringen ...
Ik kan hier heel wat negatieve dingen opnoemen en slecht een paar positieve zoals Laurent die trouwt, Astrid die zwanger is en Frank Dewinne die als tweede Belg in de ruimte zat.

2003:
hmm, economie: 0/10
politiek: 0/10
sociaal: 0/10
veiligheid: 1/10
Vreemd dat ik veiligheid nog 1 op 10 geef, maar er is iets op til. Ik heb uit 6 verschillende hoeken gehoord dat er iets zal gebeuren de avond of de laatste weken voor de verkiezingen, maar de meeste houden het op de vooravond van de verkiezingen. Naar het schijnt zou er een moordaanslag zijn op één van onze regeringslieden. Wie is nog onbekend.
De koning zal bij de regeringsvorming moeten tussen komen. De koning zelf zal het komende jaar optreden als de diplomaat en enige man met verstand in de regeringsvorming. Hij zal door het volk worden geprezen voor zijn daden, maar de vorst zou blijkbaar zoveel inspanningen doen dat hij een hartkwaal er van over zou houden.
Al bij al blijven (op AGALEV die sterk daalt na) alle regeringspartijen redelijk sterk.
Vergeet het maar dat N-Va zal aansluiten bij CD&V. Stefan De Clerck zei deze week in Knack dat het programma van beide partijen voor 80% gelijk is, en dat het grote verschil is dat N-VA een Vlaamse republiek wil en CD&V wil de Belgische monarchie behouden.

Dat is geen detail, maar een fundamenteel verschil, het is de bestaansreden van N-VA!

Volgens mij, als N-VA ophoudt te bestaan, zal een groot deel richting Vlaams Blok gaan
Oud 5 januari 2003, 14:05   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crimineelke
Citaat:
CD&V en Vlaams Blok kunnen daar winst uit halen en nog geen klein beetje. Jammergenoeg voor N-VA, maar behalve West-Vlaanderen wordt die partij van de kaart geveegt. Heel wat van Bourgois zijn lieden zullen overstappen naar een andere partij. De ene naar de VLD, de ander naar Vlaams Blok, maar een groot stuk (samen met Bourgois) stapt mee naar de CD&V. Bourgois had wel laten blijken dat hij het eerst wou alleen proberen, maar als het niet lukte hij zou een alliantie sluiten met een anderen partij. Welke deze partij is was nog niet vastgesteld, maar meesten denken CD&V.
Vergeet het maar dat N-Va zal aansluiten bij CD&V. Stefan De Clerck zei deze week in Knack dat het programma van beide partijen voor 80% gelijk is, en dat het grote verschil is dat N-VA een Vlaamse republiek wil en CD&V wil de Belgische monarchie behouden.

Dat is geen detail, maar een fundamenteel verschil, het is de bestaansreden van N-VA!

Volgens mij, als N-VA ophoudt te bestaan, zal een groot deel richting Vlaams Blok gaan
Dat denk ik niet. Ik verwacht eerder een overloop naar SP.a/Spirit. Spirit zal dit jaar nog volledig oplossen in de SP.a en de sossen hebben zich al vlaams genoeg uitgelaten het voorbije jaar. Bij het Vlaams Blok is het enige wat nog refereert naar 'Vlaams' in de titel van haar partijnaam te vinden. Iedereen weet dat het Blok teert op vreemdelingenhaat en de demonisatie van de islam, maar 'vlaams'? La me nie lachen
Oud 5 januari 2003, 14:36   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hmm, "Hoop doet leven"
en hypocrisie doet mij walgen en beven...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be