Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei "Samen met haar ploeg trekt ze zonder kartel naar de verkiezing. Een gewaagde zet van deze Groen!e partij die volgens de peilingen flirt met de kiesdrempels. Ze nam het roer als voorzitster over in moeilijke tijden en pakte uit met een eerlijke verki

Discussietools
Oud 18 mei 2004, 12:44   #1
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Van kleinsaf aan werd mij voorgeschoteld dat de groene partijen de milieupartijen waren. U zult dit waarschijnlijk beamen.
Maar wat doet u hier dan mee?

1. LPG is de meest milieuvriendelijke brandstof.
Naast de hoge prijs voor een LPG-installatie is het aanbod aan LPG-stations in België ronduit zielig. Van bij mij thuis (Assebroek-Brugge) tot op het werk (Gent-Zeehaven) géén enkel LPG-station te vinden, waardoor ik verplicht ben in Sas van Gent (juist over de grens met Nederland) te gaan tanken.
Ondergronds parkeren in Brugge is voor LPG-rijders niet toegelaten!!!

2. Windmolens, milieuvriendelijke energiewinning.
Vorig jaar heeft een oud karkas de bouw van een ganse batterij windmolens (in Zee nota bene) op haar eentje weten tegen te houden! De groene zijn ook niet echt voorstanders van windmolens te noemen. Waarom?

3. Groene energie
What's in a name?!? Bij alle toeleveringsbedrijven is groene energie duurder dan de andere!!

Wat doen jullie eigenlijk behalve de milieutaksen opdrijven en de boeren koeioneren?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 18 mei 2004, 12:55   #2
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Van kleinsaf aan werd mij voorgeschoteld dat de groene partijen de milieupartijen waren. U zult dit waarschijnlijk beamen.

Naast de hoge prijs voor een LPG-installatie is het aanbod aan LPG-stations in België ronduit zielig. Van bij mij thuis (Assebroek-Brugge) tot op het werk (Gent-Zeehaven) géén enkel LPG-station te vinden, waardoor ik verplicht ben in Sas van Gent (juist over de grens met Nederland) te gaan tanken.
Dacht dat er een nieuwe wet was waardoor auto's op LPG ook mogen parkeren in ondergrondse parkings. Wij zijn natuurlijk voor LPG & hebben vorig jaar ook intiatief genomen door de installatie & de tank zelf te subsidiëren. Het klopt volledig dat er nog véél te weinig tankstations zijn waar je LPG kan tanken. Hier moet dan ook dringend werk van worden gemaakt.

Citaat:
Vorig jaar heeft een oud karkas de bouw van een ganse batterij windmolens (in Zee nota bene) op haar eentje weten tegen te houden! De groene zijn ook niet echt voorstanders van windmolens te noemen. Waarom?
Wij geen voorstanders van windmolens

Citaat:
3. Groene energie
What's in a name?!? Bij alle toeleveringsbedrijven is groene energie duurder dan de andere!!
Doe de berekening op de webstek van Test & aankoop, en je zal zien dat Groene stroom niet per sé de duurste is.
Jorge is offline  
Oud 18 mei 2004, 14:15   #3
Vera Dua
Vreemdeling

Standaard

Geachte,

Wat LPG betreft hebben wij als enigen voorgesteld om de belasting op de inverkeersstelling voor LPG-auto's tot nul terug te brengen.
Wat windmolens betreft, zijn we grote voorstander van de bouw ervan, ook op de Thornton-bank. Alleen hopen we dat de hoge kost van onderhoud en de kabel (bijna 30 km lang) niet op de rug van de belastingsbetaler zal afgeschoven worden.
Wat groene energie betreft hebben we ervoor gezorgd dat groene energie van waar ze ook komt van de gunstige transporttarieven kan blijven genieten, ondanks dat minister Bossuyt dat anders wou

Bedankt voor de aandacht die u aan deze mail schonk

Vera Dua
Vera Dua is offline  
Oud 18 mei 2004, 18:55   #4
eddy devliegere
Burger

Standaard

Citaat:

3. Groene energie

Wat doen jullie eigenlijk behalve de milieutaksen opdrijven en de boeren koeioneren?
het probleem van de LPG stations is dan wel erg plaatselijk
ik heb hier in een straal van 5 km keuze uit zeker 7 stations

en wat betreft de groene energie kan ik iedereen die niet alleen groene energie wil maar ook zuinig omspringt met electriciteit ecopower aanbevelen
omdat ecopower geen tellerkost in rekening brengt maar een vast tarief van 14cent per kw is dit een erg goedkope leverancier voor wie weinig verbruikt
eddy devliegere is offline  
Oud 19 mei 2004, 09:25   #5
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy devliegere
het probleem van de LPG stations is dan wel erg plaatselijk
ik heb hier in een straal van 5 km keuze uit zeker 7 stations
Assebroek (Brugge) - Gent Zeehaven over n49.
Afstand: +60km.
Aantal LPG-stations: 0

Waardoor ik wekelijks 3 keer ga tanken bij onze noorderburen. Eerste LPG-station in Nederland: 200 meter over de grens!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 19 mei 2004, 11:32   #6
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:

Dacht dat er een nieuwe wet was waardoor auto's op LPG ook mogen parkeren in ondergrondse parkings. Wij zijn natuurlijk voor LPG & hebben vorig jaar ook intiatief genomen door de installatie & de tank zelf te subsidiëren. Het klopt volledig dat er nog véél te weinig tankstations zijn waar je LPG kan tanken. Hier moet dan ook dringend werk van worden gemaakt.

Citaat:
Wij geen voorstanders van windmolens

Citaat:
3. Groene energie
Doe de berekening op de webstek van Test & aankoop, en je zal zien dat Groene stroom niet per sé de duurste is.
Nee, en de aarde is plat.
kangoo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be