![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() wijs me terecht als ik ergens fout ben maar ik ben een leek betreffende dit onderwerp
Maar ik heb wel een idee stel ik ben een bedrijf in belgie die bijvoorbeeld .....ijskasten produseert aan een kostprijs van bijvoorbeeld 100euro ik wil dit verkopen aan 300euro, dus betaal ik belasting op 200euro winst maar stel nu dat ik een bedrijf open op stel nu jersey dit is anoniem voor de fiscus en verkoop mijn product aan dit bedrijf (mijn bedrijf) aan bijvoorbeeld 105euro dus ik betaal belastingen op 5euro daarna word dit doorverkocht aan de uiteindelijke prijs van 300euro waar nauwelijks belastingen word geheven (jersey) Waar ben ik fout |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hier?
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet het evenmin (was ik maar belastingdeskundige geworden). Jersey is geen onderdeel van de EU. Misschien dat het daar mee te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit houd in dat je uw BTW niet kan recupereren en alzo een erg slechte zaak zou doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik denk niet dat je fout bent, dit is volgens mij de constructie.
Je hoeft je niet eens vast te pinnen op die ijskasten, als je bv een beheersvennootschap in Jersey als zaakvoerder laat optreden van je Belgisch bedrijf, kan je �* la carte je winsten laten afromen zodat je hier €0 winst en dus €0 belastingen betaalt. Meer info: http://www.company-expert.com/pagedisplay.php?id=114 Mij lijkt het dan wel dat je elk jaar bezoek zal krijgen van de fiscus...
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belastingen willen ontduiken is fout
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed gezegd.
Of doe je niet aan pensioensparen? Geef je je dienstencheques niet aan bij de belastingen? Vul je je kosten voor je kinderopvang niet in? Trek je je hypothecaire lening niet af? Plaats je geen zonnepanelen? Dat is allemaal belastingontwijking. |
![]() |
![]() |