![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Beste mensen,
Ik zou graag een oproep willen doen Heb je een tuintje, huur je een tuintje, of heb je grond, Is het geen goed idee om wat bomen aan te planten? Bomen hebben een heilzame effect op de aarde en helpen bij de vernietiging van C02, bomen bieden ook allerlei andere voordelen zoals vruchten en zoals een soort vluchtplaats voor de vogels, Is het je niet opgevallen dat er minder en minder zingende vogels zijn? Beste mensen plant een boom, bied een tegenwind aan de bomenhakkers, zoals in het Amazonien woud |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me nu al niet meer aangesproken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast veroorzaken veel bomen methaangas dat veel slechter is dan CO². Het CO² verhaal is dus niet op te lossen door massaal bomen te planten. De zaken zitten veel ingewikkelder in elkaar en kunnen enkel opgelost worden door CO² en methaan uitstoot te verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bomen zijn idd maar een 'tijdelijke' opslagplaats voor co², als ze afsterven of opgebrand worden geven ze deze weer af.. Je kan ook de gen populieren planten waar biobrandstof van wordt gemaakt.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 augustus 2010 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben zelf verleden jaar gestart met het planten van twee fruitbomen in onze tuin. Kersen en appelen. Nu blijkt dat die kersenboom 'een vriendje' nodig heeft om bevrucht te raken. Er zal dus een derde bij komen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of welk gas denk je dat er vrij komt bij het rotten van hun bladeren en hun vruchten. Denk nu niet direct dat het dan zuurstof of co² is die vrij komt, aangezien dat gas brandbaar is en gebruikt word om stroomgroepen te laten draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb bomen geplant in mijn tuin in Oost Vlaanderen maar de streek waar ik woon bestaan uit bomenhaters. Als er een tak op 20 meter hoogte oversteekt, of er vallen bladeren op het gras van de buren, of er valt wat schaduw op hun 30 meter verderop gelegen zonnepanelen dan beginnen de buren te klagen en zelfs bomen af te zagen als ik er niet ben. Dát is de vlaming ten voeten uit, met uitzondering van delen van Antwerpen en Limburg waarschijnlijk. Bomen planten is duur in Vlaanderen eens als ze beginnen groeien, want een boom laten snoeien of omdoen kost veel geld. Maar ondertussen vinden diezelfde bomenhatende vlamingen het wel zo gezellig in de ardennen op vakantie. Thuis echter willen ze die 'overlast' niet.
Kijk eens naar duitsland om een andere meer boomvriendelijke mentaliteit te zien, waar niet elk excuus voldoende is om bomen om te hakken. Bekrompen Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 augustus 2010 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er wordt evenveel zuurstof VERBRUIKT bij het rotten of verbranden dan dat de boom ooit geproduceerd heeft = nuloperatie Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 augustus 2010 om 16:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Beste mensen,
Deze bomen kunnen ook gebruikt worden voor export, of om meubels te bouwen, Indien deze bomen verbrand worden, dan komt er inderdaad CO 2 vrij, maar ze hoeven niet noodzakelijk verbrand te worden, ze kunnen ook geleidelijk aan als humus en mest gebruikt worden, als compost, indien ze geleidelijk aa, uitgemest worden, en bijvoorbeeld in zo'n machine gestoken worden die hen kan malen tot fijne deeltjes dan wordt zo het uitstoot van C0 2 verlaagt, Bij mij gaat het om iets anders, plaatsen waar veel bomen zijn, ruiken altijd beter, er hant een mooie geur en er is een gezonde lucht, indien een boom jaren oud is, die voordelen die het met zich meebrengt gedurende al die jaren is niet te vergelijken met een dagske die boom verbranden, Gegroet |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Voordelen bomen:
http://www.groasis.com/page/nl/advantage.php http://www.wervel.be/agroforestry-th...len-themas-335 Is het niet beter mensen om ergens in een streek hier in Vlaanderen om zo een regenwoud te planten, waar de dieren gewoon met rust worden gelaten, een regenwoud met inheemse en uitheemse bomen, met alles er op en eraan, laat de dierenn daar leven, de beestjes, de insecten, een bos waar geen enkele mens binnenkomt voor jaaaren, hopelijk is dit een bijdrage aan de natuur |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() @ Moor,
check guerilla gardening http://www.guerrillagardening.org/ http://www.youtube.com/watch?v=ssz8AvCrqoM One London gardener on a mission to make our green spaces brighter.
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Thanx bro, very interesting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna bij iedereen zie je waar ze beginnen te bouwen dat alle bomen rondom (zeg maar ver rondom) hun huis worden afgedaan omwille van dat blad dat in hun dakgoot valt of zo. Nochtans bomen geven nuttige schaduw bij zonnige temperaturen, breken de wind bij slecht weer en geven een ideale buffer rondom uw huis.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat toch met dat groene gezever? Plant een boom ... jeesus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu een boom die ergens in een tuin of park staat zijn vruchten en bladeren komen zeer vaak op een mesthoop terecht en niet in een biogasinstallatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo'n mensen zouden beter in het stad gaan wonen denk ik dan. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 augustus 2010 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik geef ook geregeld gratis gezaaide dingen weg. Vermeerder ook uw bomen ![]() Zo heb ik tot mijn grote verbazing een appelboom stek kunnen laten aanslagen. Putteke zomer tijdens deze zeer strenge zomer is het mij gelukt een appelboom te stekken. Wat een prestatie ![]() Helaas is dit pissen tegen de wind beste Moor. Kweek eerder uw eigen groenten zodat er geen bos moet verdwijnen voor landbouw.
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aaah oké maan, dank voor de raad Mijn tuin had ik verwaarloosd, ik had onkruid zo hoog als anderhalve meter, ik wou het laten groeien, ik dacht dat er een natuurlijke groei van bos ging, zien maar tevergeefs, mijn buren begonnen te klagen, dus heb ik het dan maar met de grond gelijk gemaakt, Volgende lente zal ik wat kersenbomen planten Gegroet |
|
![]() |
![]() |