![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100830_004
ZDe zenders vinden dat de mensen teveel zien naar de opgenomen programma's i.p.v. de zenders. In mijn ogen niet verschietelijk. Dat ze eens beginnen de programma's terug te verbeteren i.p.v. elke keer weer hersenloze boecht te tonen en de 1000ste herhaling van F.C. de Kampioenen. Uw mening?
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan durft Eén pretenderen een kwaliteitszender te zijn. Kwaliteitszenders zenden gans het jaar door en stoppen niet in de zomer. Fonctionnaire-zenders doen dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() @Sunny: pleit dan voor meer geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef 10 % van budget dat hier ten onrechte aan illegalen wordt gegeven aan de VRT. Op voorwaarde dat ze dan 'De morgen' niet meer volgen voor hun nieuwsgaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel me toch hier toch vragen bij. Zijn die toplui wereldvreemd of zijn het gewoon geldwolven? Sinds het onstaan van de videorecorder neemt men met een knopje tv-programma's op en heb ik de zenders daarover nooit horen klagen. Verwachten de zenders echt dat de mensen willen betalen voor iets dat sinds mensenheugenis gratis is? Het toont aan dat de toplui van de zenders niets anders zijn dan geldwolven. Spijtig voor Belgacom en Telenet die met dit in feite niets te maken hebben maar ik denk wel dat de mensen gaan overschakelen naar sateliet wanneer men moet gaan betalen voor het opnemen van tv-programma's. Van de VRT vind ik de het nog schandaliger, daarmoet je zelfs met belanstingsgeld gemaakte tv-programma's opnieuw betalen met hun net gemist. Zoiets zou gratis moeten zijn omdat het met de centjes van de belastingbetaler gemaakt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Extra betalen om de Kampioenen te herbekijken.
Soit. Mijne TV-Vlaanderen schotel zal er rap hangen als dit een staartje krijgt.
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, de enige interessante series (Big Bang Theory bvb.
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() De zaak is simpel. Voor VTM er kwam werd er al op gewezen dat zo'n zender economisch niet vanzelfsprekend rendabel zou zijn in de Vlaamse context. Ondertussen is er nog één bijgekomen.
Op het einde van de rit zullen we -zoals voorspeld- met meerdere zwaar gesubidieeerde zenders zitten. Of zenders die met behulp van kunstgrepen als een verbod van opnamefaciliteiten e.d. kunnen overleven...
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten gronde: wat de zenders niet begrijpen is dat de wereld de afgelopen 10 jaar radikaal veranderd is. Zo heb je geen uitgever meer nodig om een boek te publiceren. Je hebt geen platenfirma nodig om je muziek uit te brengen en daarmee wereldberoemd te worden. En je hebt al helemaal geen tv-zenders meer nodig om kijkers te bereiken. Veeleer dan klagen over die vaststelling hadden de zenders daar al een half decenium geleden op moeten inspelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag mij af of ze het tijdperk van de videorecorder en dvd recorder hebben gemist...
En ik hoop ook dat ze de reacties lezen op destandaard: kwestie dat ze zich niet al te veel illusies moeten maken over hun klanttevredenheid na het halen van hun slag ![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de mensen mogen zelf niets beslissen en anders moeten ze de VRT veel geld geven? Hoe Belgisch...
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze proberen op allerlei manier mensen uit te buiten, of beter gezegd uit te zuigen.
eindelijk is er technologisch een manier op makkelijk tv programma's op te nemen en dan zouden we er moeten voor gaan betalen enkel en alleen omdat ze niet meer bekwaam zijn om fatsoenlijk programma's te maken die iemand live wilt zien maar het is niet alleen dit gezeik nu weer. What the fuck is sabbam, die zichzelf zomaar het recht toe eigenen om geld te vragen aan alles en iedereen omdat je publieke radio speelt???? Elke zaak of bedrijf of wat dan ook moet dik betalen aan deze maffia omdat deze mafia te auteursrechten beschermen. Hoeveel bekende sterren zie je in armoede? niet veel dus echt veel verlies zal er niet gemaakt worden met het downloaden van muziek en het spelen van de radio op openbare plaatsen. gewoon pure afzetterij |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of geld vragen aan de kijkers. Maar ik kijk niet naar die Vlaanderenhatende sossenzender, en wens er ook niet voor te betalen.
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is net het punt van een openbare zender: die is er voor iedereen en zou mijn inziends volledig zonder reclame moeten zijn. Op één moet ge tenminste niet elk kwartier zappen als er een film of programma is.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er zo Vlaanderen-hatend aan de VRT ??
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is er zo 'sossen' aan? Bekijk eens de journalisten die de overstap naar de politiek hebben gemaakt, daar is niet één SP-er bij.
Soit, toch niet veel.
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Laat ons eerlijk zijn: De VRT is best nog goed voor wat het is.
We kunnen zeggen dat het een 'Vlaanderenhatendesossenzender' is, maar we moeten toegeven dat het al bij al nog meevalt. Ik heb althans niet het gevoel dat ik overgoten wordt met propaganda. Als er al iets doorsijpelt van politieke kleuring, dan is het meestal aan de journalist te wijten. Enfin, als ge dat laatste echt wilt vermijden heb ik een goede raad: word zelf journalist. De meeste journalisten hebben een nogal linkse inslag en daar kun je anders niet veel aan veranderen. Laatst gewijzigd door captain jack : 31 augustus 2010 om 12:48. |
![]() |
![]() |