Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 15:21   #1
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Wat de bedoeling is van de NVA weet ik niet. Dat is hun zaak.

Wa mij stoort is dat we niet een exact mogen weten hoeveel die transfers nu zijn. Er worden verschillende cijfers de lucht in gestuurde en die stroken niet met mekaar, dus kunnen ze onmogelijk allemaal juist zijn.
Misschien het moment om de boel eens uit te klaren, alle gegevens op tafel te gooien, en zonder inmenging van politici te bepalen hoeveel de transfers nu eigenlijk zijn en dan een rechtbank te laten bepalen welke sanctie er opgelegd mag worden aan die partijen die valse informatie verspreiden.

Waarom moet dat ? Omdat de mensen in de straat het recht hebben te weten welke politici dingen in de doofpot willen en welke niet.

Waarom is die eerlijkheid er niet vanzelf ? Uit vrees voor de verkiezingsuitslag ?
Ik wou dat er even uithalen omdat ik iets niet goed snap.

Er is een regionale herverdeling van de sociale zekerheid, en daarbij lijkt meer te vloeien naar een of andere regio. Voor mij moogt gij gerust weten hoe die verdeling loopt, maar ge moet mij toch eens uitleggen waarom dat cijfer zo belangrijk is. Welke conclusies ge daaruit wenst te trekken, welke maatregelen ge wenst te nemen, en vooral ook waarom.
Oud 22 mei 2004, 15:26   #2
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

gezien er op gans de planeet géénen hond k�*n (of mag) te weten komen wat de exacte cijfers van de transferts zijn is er maar één écht goeie oplossing : stop de transferts en ge kunt beginnen met die van vlaanderen naar wallonië, daartegen vergeleken zullen de andere wel peanuts zijn !
Dus, heren politiekers, huiswerk hermaken voor ge nog ééne euro transfereerd, en als t'huiswerk af is én de rekening klopt, én de burger is akkoord, d�*n moogt ge terug geld versassen !
Oud 22 mei 2004, 15:33   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Wa mij stoort is dat we niet een exact mogen weten hoeveel die transfers nu zijn. Er worden verschillende cijfers de lucht in gestuurde en die stroken niet met mekaar, dus kunnen ze onmogelijk allemaal juist zijn.
Misschien het moment om de boel eens uit te klaren, alle gegevens op tafel te gooien, en zonder inmenging van politici te bepalen hoeveel de transfers nu eigenlijk zijn en dan een rechtbank te laten bepalen welke sanctie er opgelegd mag worden aan die partijen die valse informatie verspreiden.

Waarom moet dat ? Omdat de mensen in de straat het recht hebben te weten welke politici dingen in de doofpot willen en welke niet.

Waarom is die eerlijkheid er niet vanzelf ? Uit vrees voor de verkiezingsuitslag ?

Er is een regionale herverdeling van de sociale zekerheid, en daarbij lijkt meer te vloeien naar een of andere regio. Voor mij moogt gij gerust weten hoe die verdeling loopt, maar ge moet mij toch eens uitleggen waarom dat cijfer zo belangrijk is. Welke conclusies ge daaruit wenst te trekken, welke maatregelen ge wenst te nemen, en vooral ook waarom.
Simpel :
- ofwel is er helemaal niets verkeerds aan de hand, en dan is dat ook zwart op wit duidelijk.
- ofwel is er wel degelijk iets dat niet door de beugel kan. Met het cijfermateriaal kan men dan de vinger op de wonde(n) leggen en er pogen iets aan te doen.

Daarnaast gaat dan tevens duidelijk worden welke partij de kiezer systematisch voorgelogen heeft. De kiezer heeft toch recht om dat te weten, niet ?
Zijn de leugens flagrant en dus bedoeld om al dan niet een groep of een beleid verkeerd af te schilderen dan kan het gerecht nog ingrijpen indien wenselijk.

Democratisch verkozen zijn is geen volmacht om de bevolking voor de gek te houden, zoals nu het geval is.
Oud 22 mei 2004, 15:35   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor mij moogt gij gerust weten hoe die verdeling loopt, maar ge moet mij toch eens uitleggen waarom dat cijfer zo belangrijk is. Welke conclusies ge daaruit wenst te trekken, welke maatregelen ge wenst te nemen, en vooral ook waarom.
Waarom? Omdat wij hier nogal heel sterk de indruk hebben dat dat geld heel slecht besteed wordt.

conclusie? dat de vlaming eens weet wat er precies met dat geld gebeurt en eens een mening kan uitspreken over of hij/zij vind dat dat zo verder kan. Zeker als je er dan nog rekening mee houdt dat ik nog nooit een woord van dank heb gehoord van de Waalse politici. Eerder het tegenovergestelde.

De maatregelen zijn evident (in een belgisch kader): complete openheid over wat er met dat geld gebeurt, waarin de vlamingen mee beslissen waaraan dat geld besteed wordt en/of concrete resultaatsverbintenissen verbonden zijn. Ingeval dit door Wallonië geweigerd wordt (waar ik persoonlijk zeker van ben, maar pro forma kunnen we het altijd nog eerst eens vragen) , is de enige andere optie het uitroepen van de vlaamse republiek imo De Vlaming is al veel te lang de brave jan lul geweest in Belgique.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 15:36   #5
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom belangrijk:
Om te zien waar men aan blinde ontwikkelingssteun doet.
Om te zien of er maatregelen op lange termijn zijn die de nood aan die ontwikkelingssteun doen afnemen.

Welke conclusies:
Als er zo geen project op lange termijn is dan moeten die politici uit de betreffende regio aan de kaak gesteld worden. Eventueel ontslagen en vervangen door capabeler of meer gemotiveerde mensen.

Maatregelen:
Als ze niet willen en ze er niet toe gedwongen kunnen worden: uitleg van probleem aan bevolking van de regio, voorstelling door externe instantie van onafhankelijke kandidaten en regionale herverkiezingen op korte termijn. Desnoods heel het bestuur overdragen aan die onafhankelijke instantie voor de tijd die nodig is.

Samengevat: profiteren door politici en belangengroepen op de kap van de gemeenschap vermijden.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 17:21   #6
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Wat mij stoort is dat eeuwig gezeur over transfers naar Wallonië. Walen blijken meer ziek te zijn, duurdere medicatie te gebruiken en langer in hospitalen te liggen.

De Brusselse regio wordt hier bij Wallonië geteld. Brussel is een concentratiepunt van ziekenzorg en dus wordt daar meer uitgegeven dan bv. in Aalst.
Luik heeft een Europees centrum voor brandwonden. Dure en lange behandelingen...
Wallonië heeft een oudere bevolking, die bovendien in zeer ongezonde industrieën zoals verouderde mijnen en overjaarse hoogovens heeft gewerkt. Meer beroepsziekten dus en algemene slechtere conditie.
En zo kan men verder gaan. Als men van transfers spreekt moet men eerst de bevolkingssamenstelling ernstig durven analyseren.

Ik vraag mij of daar allemaal mee rekening wordt gehouden.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 17:26   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Dorus, als die transers zo te rechtvaardigen zijn, waarom dekken de waalse politici alles toe?
Waarom is er geen transparantie?
Waarom moeten we meer betalen voor zoveel andere dingen buiten SZ?

Zou het niet kunnen dat er meer achter zit?
Oud 22 mei 2004, 18:02   #8
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dorus, als die transers zo te rechtvaardigen zijn, waarom dekken de waalse politici alles toe?
Waarom is er geen transparantie?
Waarom moeten we meer betalen voor zoveel andere dingen buiten SZ?

Zou het niet kunnen dat er meer achter zit?
Weet ik niet. Maar ik vermoed dat de Walen een stevig dossier ad hoc hebben en er mee zullen bovenkomen als het hén schikt. Ondertussen zitten de Vlamingen zich dood te ergeren en woede is altijd een slechte raadgeefster.
De tijd speelt dus in het voordeel van de Walen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be