![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() ik woon nu al 3 jaar in mijn huis.
Dit verwarm ik met c.v. en met een houtkachel. Ik heb steeds droog en zuiver hout. nu klaagt mijn gebuur van de reuk hiervan. Ik heb nu pas een inox stuk bij opgezet. mijn schouw steekt nu 170 cm. boven de nok uit. Ik wil ook de goede vrede bewaren dus als er iemand een oplossing weet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buur laten zeveren.
Neen, je kan er weinig aan doen aan die houtstook-geur. Er is maar 1 betaalbare manier om die geur te vermijden. Geen hout meer stoken. Met peperdure filters die serieus onderhoud nodig hebben is het te doen, maar ik heb er nog nooit van gehoord in particulier gebruik .
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Goed laten doorbranden kan een heel verschil maken.
Maw luchtklep (toevoer) voldoende open. Je hout brand feller (is ook sneller opgebrand) maar rook is er praktisch niet. Ook zorgen dat er voldoende roodgloeind kolenbed onder nieuwe blokken ligt helpt. Dan schiet nieuw toegevoegd hout onmiddelijk in brand en ligt het niet een hele tijd te smeulen vooraleer het echt vlam vat. Ook de toegevoegde blokken aanpasssen aan het onderliggend kolenbed. Als dat roodgloeiend is kunnen de blokken vrij groot zijn. Als er echter niet teveel gloeiende kolenmassa meer aanwezig is ben je best dat je er eerst wat klein hout opgooit zodat er weerom snel een vlammende vuurhaard (met praktisch geen rookontwikkeling) ontstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |