![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Insiders hebben me verteld dat Steve Stevaert een mooi stuk van zijn caféwinst heeft geïnvesteerd in het marketingbureau Slangen van de intussen ook in Brussel gekende Noël Slangen en Partners.
Ondertussen zou steve zich, sinds Noël VLD'er is geworden, zijn geld (en winst) teruggetrokken hebben... Zo is het niet moeilijk overheidsopdrachten binnen te rijven natuurlijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik analyseer even wat er staat (al dan niet tussen de regels): 1. Steve investeert in Slangen 2. Noël wordt VLD'er 3. Steve is hier niet content mee 4. Steve stapt uit Slangen 5. De VLD zit in de regering 6. Het is niet moeilijk overheidsopdrachten binnen te rijven. Waar legt u de verbanden? Ik zie volgende verbanden: 1 en 2 --> 3 --> 4 2 en 5 --> 6 "1-->3-->4" is wel nieuw, terwijl "2 en 5 -->6" geen nieuws is, maar in uw verhaal lijkt het alsof "Slangen de overheidsopdrachten binnenhaalt (mede) dankzij de ex-relatie Slangen-Steve"... totaal onlogisch... (Ik zou eerder zeggen: "... ondanks ... ") Mvg, DNB
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steve is van Hasselt. Hij had er zijn café.
Slangen had een goed draaiend bedrijf. Ook in Hasselt. Het zou dus best kunnen dat ze met elkaar te maken hadden. Ze waren immers beiden zelfstandigen. Slangen heeft nochtans in een vorig leven ook de campagnes verzorgd van de CVP dacht ik. ![]() Slangen is dus verweven met de hele politieke wereld. Overheidsopdrachten zijn er ongetwijfeld geweest. Campagnes bijvoorbeeld, die veel geld hebben gekost en niets hebben opgebracht. Enkele opdrachten onder VLD-bewind geraakten tot nu toe zelfs bekend. Wat verwacht je echter van een premier die een reclamejongen binnenhaalt als media-adviseur? Wie een kat op het spek bindt gaat toch niet verwachten dat ze er vanaf gaat blijven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Je kunt het hem altijd eens persoonlijk vragen
Tip : www.kado.be WHOIS : DOMAIN kado Status Registered Registered Wed Feb 20 2002 Licensee: Name noel slangen Company Slangen+Partners Language N Address Maastrichterstraat 71 3500 Hasselt Belgie Phone 011/ 26 99 00 Fax 011/ 26 99 01 Email [email protected] Onsite Contacts: Name Igor Foerier Company Xi Multimedia Solutions nv Language N Address Wetenschapspark 5 3590 Diepenbeek Belgium Phone 011/22 40 18 Fax 011/22 08 23 Email [email protected] Agent Technical Contacts: Name Igor Foerier Company Xi Multimedia Solutions NV Language N Address Wetenschapspark 5 B-3590 Diepenbeek Belgium Phone +32/11.20.40.18 Fax +32/11.22.08.23 Email [email protected] Agent: Name Xi Multimedia Solutions nv Website www.xi.be NameServers: Name ns1.has.hostit.be Name ns2.lux.hostit.be
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik bedoelde er alleen mee dat Leo Delcroix eens in zijn eigen (zwarte) partijboekhouding moet gaan kijken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
zich politiek-correct op te stellen en hij werd daar dan nog voor geprezen ook. Heel dat public-relations gedoe waarvan Slangen een exponent is is niks anders dan charlatanisme en geldklopperij. Dus kan ik mij best voorstellen dat zo iemand de verkiezingscampagne van om het even wie zou "verzorgen". Hebt ge trouwens die twee basketbal-sloefen met SPa en Spirit erop al gezien? Dat zou een"studiebureau"als dat van Slangen verzonnen kunnen hebben voor héél veel geld maar dat blijft wat het is: gewoon belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De connotaties die opgeroepen wordt door de naam "Slangen" versterken mijn gevoelens van walging nog voor die twee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Wat ik bedoelde: die overheidsopdrachten heeft hij dankzij de VLD, niet dankzij zijn relatie met de SP (thans sp.a), als het waar is dat Stevaert zijn investering heeft ten gelde gemaakt uit onvrede met de keuze van Slangen om bij de VLD te gaan.
Wat die "reclame-jongen" betreft: als het waar is dat hij zoveel invloed heeft op Verhofstadt, en meer bepaald op zijn publieke optredens, dan zou ik hem zeker niet zomaar een reclame-jongen noemen: gewiekster dan Verhofstadt kan je niet in de media verschijnen. ALLES wat hij doet en zegt is tot in de puntjes uitgekiend. BWEURK! Degoutant gewoon hoe hij in alle omstandigheden, door warm en door koud, ALTIJD dus, gewoon de best mogelijke houding aanneemt, de best mogelijke keuzes maakt, allemaal in functie van zijn positie (zijn populariteit, zijn macht, zijn electorale score enz.). "Guy nu moet je dat zeggen, Guy nu ga je je gezicht daar laten zien, Guy nu ga je daar ingrijpen, Guy trek dit aan, Guy steun op je linker als je lacht en op je rechter als je zwijgt, en laatst: Guy nu moet je je gezicht enkele dagen niet laten zien, wat je ook maar zegt, en wat ook maar de waarheid is, dit bericht kan je alleen maar schaden, ook als je 100% gelijk hebt (wat allesbehalve het geval is). Daarom gaan wij dit voor je oplossen, Karel zal het woord voeren. Als alles achter de rug is, kom jij opnieuw ten tonele, op die plaats, met dit maatpak, op je linker steunend om zo weerstand te bieden aan het rechtse front en dan kan je afronden met de volgende woorden: "Mijn partij en mijn voorzitter" - hiermee benadruk je dat je er niet alleen voor staat en dat er zelfs een hele ploeg achter je staat, wat op zich warm overkomt, en vertrouwen inboezemt - "hebben de voorbije verklaringen duidelijk alles weerlegd met de nodige bewijzen" - ook al hebben we eigenlijk niks bewezen, maar dat weet de kiezer allang niet meer, je moet dan gewoon effe naar boven kijken, op je andere voet gaan staan Guy en vervolgen met een vastberaden uitspraak waarin je de woorden "crapuleus" en "diskrediet" in de mond neemt. Bij de "u" van crapuleus zien de mensen dat jij ook niet perfect bent, want dan wordt de spleet tussen je tanden goed zichtbaar, terwijl je terug op je linkervoet gaat staan om zo niet op het verkeerde been te staan als je in je wagen wil stappen (want je moet dan echt afronden); en bij het uitspreken van "diskrediet" breng je een hoop gevoelens bij de mensen naar boven: sommigen zullen nog voordat je het helemaal hebt uitgesproken al helemaal gewonnen zijn (maar de meesten waren het al met de "u" hoor, maak je maar geen zorgen), terwijl - en dat is de crème de la crème - wanneer je het helemaal hebt uitgesproken en je in je limousine stapt, je ineens alle zelfstandigen opnieuw voor je hebt gewonnen, alle donkerblauwen, alle kapitalisten, Guy. Je weet toch wat een emoties het woord "krediet" oproepen bij al die mensen die met geld te maken hebben, de inhoud doet er dan niet toe, het doet er niet toe dat het woord eigenlijk diskrediet is, maar zoals een baby altijd bepaalde oerinstincten in zich heeft en blijft houden tot op hoge leeftijd, zo gaan wij bij jou optreden kiezers terugwinnen die de laatste tijd misschien begonnen te twijfelen door het sociaal beleid dat we gevoerd hebben. Maar inhoud telt niet: het maakt niet uit of het woord "krediet" is of "diskrediet", en het maakt nog minder uit welk beleid wij gevoerd hebben, het belangrijkste is dat we de kiezers op 1 2 3 opnieuw voor ons winnen. Onthou het dus: je steunt op dat moment op je linkervoet, de deur wordt voor je opengehouden, je laat je achteruit zakken, volgt met je rechtervoet en verzet je linkervoet lichtjes, om tenslotte - en dat is opnieuw zo'n beeldspraak - je over te geven aan de chauffeur, die je zal "dragen". Want het is belangrijk dat iedereen beseft dat je gedragen wordt door alwie je omringt, dat we 100% achter je staan, en dat wij je vuile klusjes wel opknappen (nee dat laatste mogen ze niet denken maar zo is het wel he Guy). Je wordt gedragen, naar je bestemming. Gaat het lukken, Guy?" "Wacht effe, ik ben het allemaal aan 't opschrijven: "krap uw leus", en "dees krediet". En moet ik de bewijzen dan ook nog eens aanhalen?" "Nee, Guy, dat moet je niet. Dat kan je trouwens niet, want er zijn geen bewijzen!" "Hoe, moet ik dan liegen zo?" "Nee, Samson, je moet niet liegen, je moet de mensen gewoon geruststellen." "En waarom moeten wij de mensen zo gewoon op rust stellen, Gertje?" "Geruststellen. Dat betekent dat je hen moet zeggen wat ze willen horen, of beter, in dit geval: dat wij zeggen dat Leo stout is geweest en dat er voor de rest niks aan de hand is. Denk jij voor de rest maar aan je pasjes, dat je zonder problemen in de auto geraakt." "Ik denk, hè Gertje, dat ik het zo'n beetje begrijp. En ik zal ook zo proberen zo zonder een plobreem in de auto te geraken." "Een pRobLeem!!!" "Ja dat bedoel ik zo!" "Dan gaan we nu maar" "Woef!"
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahahahahahahahahaha!
Dat moet ik in mijn word documenten opslaan! De moeite waard! En het mooiste van al is dat die slimmeriken denken dat wij te dom zijn om hen niet te doorzien. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Ja, heb me eens laten gaan. Mijn excuses dat het hier en daar ... en daar... en daar... en daar... niet altijd even leesbaar is.
PS Zoek de taalfout (jou-->jouW) ![]() Verder denk ik dat dat "wij" (als je de gemiddelde kiezer bedoelt, en niet alleen de forumgangers hier) inderdaad te dom zijn om hen te doorzien, helaas. Want het zijn echte slimmeriken, hoor. En met Slangen als campagneleider zullen ze hun gewiekste communicatie nog verder optimaliseren. Alles in het teken van "vorm gaat boven inhoud". (Niet dat er geen inhoud is: ik loof goede daden, en veroordeel de slechte, zonder een persoon, partij, of wie of wat dan ook, volledig af te schrijven. En nu zijn die slechte daden van Verhofstadt zijn camouflagepraktijken e.d.) Ik besluit, met stijl : 8)
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest kan ik me niet voorstellen dat een groot deel van het volk, NIET zou kunnen aflezen aan de lichaamstaal van die acteur dat hij maar een zielige rol speelt in een tweederangse B-productie. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk jongens!
Daar kunnen onze politici nog een puntje aan komen zuigen! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() STEVE Stevaert? Zeg maar gerust Robert tegen hem hoor...