![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 oktober 2010 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bouwprijs: 15.000 dollar per gezin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen slecht idee ! Gaat een beetje in de richting van het desertec project. DAT is zinnige zonne-energie zou ik denken.
Nu, ik vraag mij af of die 370 MW het effectieve vermogen is, of het piekvermogen. Als het het effectieve vermogen is, dan is dat niet slecht, een beetje duurder dan kernenergie. Vraag me wel af hoe het zomer/winter gebufferd wordt, maar in Californie is het elektriciteitsverbruik misschien veel groter in de zomer dan in de winter (airco), zodat dat in orde komt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leuk....
Californie ,samen met enkele van de kleine Oostelijke deelstaten,is ondertussen bij de duurste kWh-prijzen van de ganse VS,het is een van de redenen(er zijn er zo nog,en het is niet wegens het mooie weer..) dat manufacturing het daar aftrapt.Overigens MAG steenkool in Californie niet dienen om eventuele bijkomende electriciteitsbehoeften te dekken.... Het ziet er goed uit voor de hardgetroffen staten tussen Wast-Virginia en de Mid est waar men de (eigen) steenkoolproduktie omhelst,en waar de hardgetroffen industrie kan vervangen worden door energie-afhankelijke nieuwere industrietakken... In Californie kunnen de armen elkaar kapotmaken(in mooi weer dan wel),die hebben geen electriciteit nodig.De rijke industrielen kunnen het verder aftrappen,zoals de laatste paar decennia.Blijven dan nog lotto-winnaars en renteniers over om de "Sunshine-state" te bevolken . De toekomst zal GROEN zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 1 november 2010 om 17:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://ivanpahsolar.com/ Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Indien dit inderdaad de feiten zouden zijn,dan bekostigen de Californiers met belastinggeld zonne-energie om hun luxeprobleem aan te pakken... De industrie(je weet wel,die plaats waar mensen tewerkgesteld worden) denkt daar ondertussen ongetwijfeld ook iets over.....DE meeste industrielen heten niet Google of Apple of zo....en hebben geen koetje dat geld k*kt... Leuk.....de babyboomers en mei-68-'ers zijn weer goed bezig .If You are goiing to San-Fransisco..don't forget to put some Flowers in Your Hair..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 november 2010 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |