![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is veel muziek in de wereld, en veel muziek is politiek getint. Je hebt daar de klassieke zever bij van hersenloze wijven uit een of andere Miss Aarbei competitie die de wereldvrede willen, maar hun tegenstanders een oog uitkrabben als ze maar kunnen, maar daar denken we even niet aan.
Laten we het even hebben over Nederlandstalige politiek getinte muziek. Vandaag heb ik even op zolder gesnuisterd en daar een plaat gevonden van de Strangers. Daar stond het nummer "Allé Loeie" op. Nu, ik kende de Strangers al met o.a. "In de rijkswacht", maar ik vond dat allemaal nogal braafkes. Dit liedje was gewoon puur flamingantisme: er werd gepleit voor federalisme (we spreken 1979, enkel het Vlaams Blok stond toen voor secessionisme en was onbetekenend) en zelfbestuur. Ik kan me best wel voorstellen dat dit liedje een rel veroorzaakte indertijd, aangezien het zo in de VU-stijl ligt. Ik vond het ook leuk om te horen, aangezien musici er blijkbaar een sport van maken om bij dat enggeestige belgicisme te blijven. ![]() Verder zijn er ook nog de klassiekers van Vader Abraham: "Den Uyl is in den olie", dat gaat over de oliecrisis en Joop Den Uyl, en "Wimmetje gaat, Pimmetje komt", over Pim Fortuyn in 2002. Niet te vergeten is de evergreen "Welterusten, meneer de president" van Boudewijn de Groot. Kent nog iemand politiek getinte songs in het Nederlands?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'goeie morgen' van Nicole en Hugo
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() "Bange blanke man" van W. Vermandere
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wannes Van De Velde - Pieter Breugel in Brussel Jef Elbers - Eer Vlaanderen vergaat Jan Pluimege - Ken jij dat land? Herman Elegast - Volk wordt staat De Kreuners - Geef me werk Gorki - Anders en beter Gorki - Geef al je geld aan de arme kinderen Stef Bos - Arme schapen Stef Bos - Hier vertrok de trein En waarschijnlijk nog een aantal van Johan Verminnen van die gasten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() dees vallen mee:
Crusader nie echt mijn genre ma bon: Standrecht en dan heb je nog een trits marginale vlaamse black metalgroepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De internationale en de vlaamse leeuw uiteraard!
Bots heeft een paar liedjes gemaakt en van Miek en Roel is er 'de grote revolutie'.
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Over de muur van klein orkest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() "Hé hé" van Jan de Wilde
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het voorbije academiejaar te gast in Gent, op een door NSV-Gent georganiseerd concert:
Standrecht! Geen gezwans, Nederlands! Mijn Nederland |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() "There is a whole in the staatskas, dear Guyke, dear Guyke,"
There is a whole in the staatskas, dear Guyke, a whole!" van Johan Belafonte. ![]()
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() "Blauw" van The Scene
"Vlaanderen Boven" van de Raymond ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen m'n land van ouwe knar Will Tura
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |