![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.vrtkies.net/vrtkies_maste...vdb/index.html
Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10882 Citaat:
En ik vraag me ook af hoe het staat met wat hij 9 maanden geleden heeft gezegd http://www.politics.be/nieuws/3289 Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Twee dingen:
1) Onthoud jij altijd alles wat iemand hier maanden geleden schreef? 2) Als het in het belang van de partij is, zal geen enkele minister zich aan zijn postje (kunnen) vasthouden, want het is de partij die beslist wie op welke post zit, en niet de politicus zelf. Als Stevaert dus beslist dat Vandenbroecke ergens anders thuis hoort, dan zal dat ook gebeuren. En anders komt er weer een goed in de media uitgesmeerde partijruzie van. Maar ik ben toch onder de indruk van je geheugen... Ik vergeet soms wat ikzelf pas ervoor heb gezegd. ![]()
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() De PS zegt nooit dat ze nationalistisch is, neen ze zegt dat ze regionalistisch is. Dit is de erfenis van de zeer linkse maar ook zeer Waalse vakbondsleider Renard. De PS is er in geslaagd de associatie te maken: La Gauche; la Wallonnie. Wie in het zuiden Walligant is, is links. De traditie werd verdergezet door Cools, Spitaels, Di Rupo. Doch hebben systematisch elke euro naar het federale niveau maximaal te weten recupereren. Vroeger met de beruchte wafelijzerpolitiek, die de enorme staatschuld veroorzaakt heeft, nu met een transferresultaat in de orde van 5 miljard euro per jaar.
In de huidge situatie waar VB scheldt op Nva, de VLD scheldt op de CD&V wordt Steve Stevaert glimlachend rijk. In dit verband weze opgemerkt dat de relatie tussen de voorzitter van de SPA, Stevaert en de voorzitter van de PS, sedert 1978, boedelscheiding van de BSP, nog nooit zo goed is geweest. Deze middag op de radio: Vandenbroucke opteert voor de Vlaamse regering. Tiens, Tiens Tiens, Di Rupo heeft gesproken en Stevaert heeft gehoorzaamd. Vandenbroucke wordt verketterd door de FGTB omdat hij de controle over de werklozen die weigeren mee te werken wil verscherpen. FGTB verdient geld aan het uitbetalen van de werkloosheid. Ijzeren wet, een uniecum in de wereld. Het aantal schorsingen door RVA in Wallonnië is slechts een minieme fractie van het aantal schorsingen in Wallonnië. Weet je nog wel, Dutroux genoot van 2.000 euro per maand aan uitkeringen... Landuyt deed zijn best met VDAB. Doch herinner u de porblemen medt de dienstencheques. En waar kwamen die vandaan? Juist , ja FGTB. Hopelijk onstaat er een Vlaams front voor eigen sociaal ekonomisch beleid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Gecombineerd met een beetje zoeken. Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hij is dan ook afhankelijk van de partij he...
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb VDB nochtans ooit horen beweren (tijdens een uitzending van Titaantjes) dat hij helemaal GEEN partijman is. Indien mogelijk, zou hij zelfs als onafhankelijke willen zetelen, want de partijpolitiek interesseert hem (nog steeds naar eigen zeggen) niets.
Ik vind het dus inderdaad nogal straf dat hij in deze kwestie zo mak in de pas loopt. En dan dat voornamen-gedoe, ik krijg er zo stillekesaan het sch**t van...
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Mia DeVidts, Nationaal voorzitter van ABBV/FGTB is ook moeten wijken onder druk FGTB. Doch kreeg van Stevaeret een promotie: europa. Dit alles op een WE geregeld.
Bekijk maar de relatie tussen de regionalistische PS en de vriendschap tussen Di Rupo en Stevaert. Veel zal duidelijk worden. Doch Stevaert zwijgt, en praat alleen als het voor de mensen is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Feit is dat Onkelinks en VDB elkaar rauw lusten ; dat de PS de commando's blijft uitdelen en om te vermijden dat dit landje zou imploderen, er één zijn broek moet laten zakken, i.c. VDB.
Niet te geloven dat S. Stevaert bereid is zijn Waalse vrienden zo ver te laten gaan. Het moet zijn dat dat dictatortje - nog meer dan de CVP ooit een machtspartij was - een echte machtgeile figuur is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij gaat witloof telen... als seizoenarbeider... voor mijn part het hele jaar door !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |