![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D-DAY, VOOR WANNEER ?
In zijn arrest van 26 mei 2004 heeft het Arbitragehof geweigerd de kiesdrempel op te schorten voor de regionale verkiezingen om de reden dat, hoewel de kiesdrempel het verkrijgen van een zetel moeilijker maakt voor kleine partijen, ze geen disproportionele maatregel uitmaakt op basis van de grondwet. Voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het bijzonder oordeelt het Hof dat de splitsing tussen Franstalige en Nederlandstalige lijsten voor de verkiezing van hetzelfde parlement een normale regel is die kadert in "het algemene institutionele stelsel van de Belgische Staat." De resultaten van de twee lijsten hebben dus niets met elkaar te maken, volgens het Hof zodat de invoering van de kiesdrempel geen enkele ongelijkheid creëert voor tweetalige partijen zoals de B.U.B.. Het systeem is dus niet alleen bijzonder ingewikkeld, maar tevens onrechtvaardig en discriminerend want Nederlandstaligen en Franstaligen verkiezen ieder afzonderlijk hun eigen vertegenwoordigers, die, eenmaal ze verkozen zijn, beslissingen gaan nemen die gelden voor alle Brusselaars zonder onderscheid. Daar komt nog bij dat een partij die de meerderheid bekomt in één van de twee taalgroepen heel het Brussels parlement kan blokkeren omdat voor de stemming van de Brusselse ordonnanties, de twee taalgroepen beschouwd worden als parlementaire groepen van dezelfde grootte, wat niet democratisch is. Bijgevolg is het hoog tijd om het Belgisch institutioneel systeem te vereenvoudigen en slechts één parlement en één regering over te houden voor alle Belgen. Dat kost ook veel minder duur. België moet zich bevrijden van zijn systeem van taalapartheid en zich meer bezig houden met de Europese politiek. Als u deze "D-day" wil, of althans een voorbereiding op een latere bevrijding, stem dan B.U.B., de enige partij die zich verzet tegen de communautaire waanzin. www.b-u-b.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() U hoopt op stemmen terwijl u nog niet genoeg volk vindt om uw lijsten te vullen...
![]() En nu even serieus: Het lijkt erop dat u gewoon schrik heeft dat het Vlaams Blok een Vlaamse meerderheid gaat krijgen. Logisch gevolg gaat zijn dat alles geblokeerd geraakt omdat het overgrote deel in de Vlaamse stad Brussel verziekt wordt door de Walen en het Vlaams Blok geen knieval zal doen zoals alle andere partijen dat wel gedaan hebben (en nog steeds doen en altijd zullen blijven doen). Het wordt tijd dat alles daar eens in orde komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1](PS: lelijke taalfout ook)[/size]
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stel dat je een referendum houdt bij de Franstaligen voor aansluiting met Frankrijk Stel dat je een referendum houdt in de - gevoelige- Oostkantons? Welke meerderheid denk je te halen? Toevallig weet ik wel dat je in de Oostkantons geen meerderheid haalt voor de Anschluss. In Vlaanderen krijg je dit ook niet. Liever nog een weerbarstige franstalig dan een arrogante Hollander. In Wallonnie zullen ze rekenen hoeveel geld ze uit de franse kas kunnen halen. Dat zal niet vet zijn. Ergo, Tantist, uw denkpiste dient eerder als ludiek aanzien te worden. By the way, ik begrijp niet wat die BUB hier komt rondhangen. Wie is dat, wie betaalt dat, Prince Laurent of zo iets? Zijn ze nu zo dom dat de de maatschappelijke evolutie niet volgen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Stel dat je een referendum houdt in België om het terug unitair te maken, krijg je een dikke "nee!"... Maar is het waar of niet? Is mijn voorstel niet goedkoper? Want daar is het toch om te doen, aldus Patriot? Ik heb zelfs nog een beter voorstel: maak de wereld unitair: NOG goedkoper!!! ![]() (dat die deelregeringen efficiënter werken, gaat er bij de tricolore paardekleppen niet in natuurlijk)
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt ge dat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Scheur Vlaanderen af zodat de Franstalige staat België autonoom kan beslissen zonder de inmenging van de Vlamingen. Laat de Vlamingen hun eigen problemen oplossen. De Belgische staat kan er niet eeuwig voor opdraaien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het vooral vreemd dat Patiot een N-VA logo heeft.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vorm één BLOK hé
![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |