![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Het valt mij ineens op. Er zitten meer Nederlanders dan Walen op politics.BE.
Post er hier eigenlijk één Waal? ![]() Zo zie je maar hoeveel of hoe weinig .BE eigenlijk inhoudt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goh, dat zijn wel héééél gevaarlijke uitspraken! Racist! (=politiek correcte denken)
Een normaal mens zou zeggen: u hebt gelijk. .BE stelt niks meer voor. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zie je toch overal? Denk maar eens aan al die spelprogramma's: met vlamingen of met vlamingen en nederlanders. Buiten de PS-maffia, Louis Michel, de koninklijke familie, Henin en Dutroux kennen vlamingen amper walen. Omgekeerd is het volgens mij niet beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Vind het gewoon merkwaardig hoe géén enkel forum echt Belgisch is. Dwz , Walen en Vlamingen die contact hebben. 't is een slecht huwelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() De communicatie tussen Hollanders en Vlamingen verloopt inderdaad opmerkelijk beter. Wij hebben nauwelijks of geen contact met les wallons.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De Nederlanden reeds in de praktijk verenigd, nu nog in de politiek!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Taal is vooral geen bindmiddel in gemeenschappen. Nee nee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet te hard van stapel lopen hé. Zo populair is Groot Nederland nog niet en bij de Nederlanders waarschijnlijk ook niet.
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Vlamingen en Nederlanders staan inderdaad dichter bij elkaar, zo ook in spelprogramma's. Een Nederlander doet mee met blokken en een Vlaming met Get the picture. Er worden zelfs gemeenschappelijke programma's gemaakt: Temptation island, eiland robinson, de bus, peking express, enz. Daarmee is nogmaals bewezen dat taal voor eenheid zorgt en een belangrijk bindmiddel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik wil maar aantonen dat eentalige gebieden een véél beter criterium zijn om de administratieve grenzen binnen Europa te trekken. Volkeren die dezelfde taal spreken groeien automatisch naar elkaar toe en het is dan ook gemakkelijker om een lokaal beleid op te voeren. Ik blijf er bij , Belgicisten hebben geen enkel rationeel argument voor het behoud van de federatie. Het is een puur emotioneele binding aan een oude natiestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() we zouden wel als economische eenheid naar buiten kunnen treden.
Vlaamse breins met Nederlands commercieel talent. Dat zou kunnen tellen denk ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ff off-topic , maar het argument tegen de meerderheidsdemocratie , vind ik eigenlijk geen echt argument. Kleine landen kunnen goed samenwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe het in Vlaanderen gebeurt, maar de Franstaligen in het algemeen kijken nooit naar Vlaamse TV. Ik ook niet, om eerlijk te zijn. En dus, het is logisch dat we niets van al uw artiesten kennen. Behalve, ja, enkele uitzonderingen, zoals Helmut Lotti en soms sommige dansproducties (Kate Ryan, Danzel) en rockproducties (K's Choice, Deus) die ook bij ons success hebben. Maar voor de rest, niets, gewoon niets. Vraag aan een Franstalig een Nederlandstalige artiest te noemen, zal hij oftewel Will Tura oftewel Eddy Wally antwoorden. Ouderwetse imago dus. Wij leven in twee totaal andere werelden, dat is meer dan duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar onderschat de kracht van bekrompenheid en inertie niet. Vele Vlamingen en Nederlanders hebben nog vooroordelen over elkaar. Die bevooroordeeldheid en bekrompenheid is m.i. de beste garantie voor het voortbestaan van België.
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onderschat de kracht van bekrompenheid en inertie niet. Vele Vlamingen en Walen hebben nog vooroordelen over elkaar. Die bevooroordeeldheid en bekrompenheid is m.i. de beste garantie voor de argumenten pro onafhankelijkheid.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() <tongue in cheeck>Met tamtams kan je niet internetten</tongue in cheeck>
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Moet denken aan een grap van een leerkracht Geschiedenis (uiteraard een VB'er ![]() Hij pakte zijne micro in de bus : "Mannen , draai uw horloge 50 jaar terug , we zijn de taalgrens overgestoken." Vond dat wel een goede en ik was toen zelf apatisch in de kwestie Vlaanderen vs Belgie. |
|
![]() |
![]() |