![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 22-05-2004
Schepen boos over takelkosten nadat haar auto wordt weggesleept Virginie De Klippel, VLD-schepen van jeugd en volksgezondheid in Meise, zal op de volgende politieraad de hoge takelkosten in de gemeente aankaarten. De Klippel maakte op 14 mei zelf kennis met de takeldienst, en houdt er geen goede herinneringen aan over. De schepen had haar oude wagen te koop aangeboden op de openbare weg. Probleem: ze had reproductienummerplaten aan de wagen bevestigd. «Mag niet», klinkt het bij de politie van Wolvertem, die de wagen liet wegslepen. Even later werd De Klippel op de hoogte gebracht. Ze reed recht naar takeldienst Verstrepen. «Ik was er van aangedaan», vertelt Maria Van Heymbeeck, de vrouw van Verstrepen, over haar ontmoeting met De Klippel. «'Ik ben Virginie De Klippel', zei ze. 'Steek die naam maar goed in je hoofd.' Ze was echt in alle staten en dreigde ermee dat we niet meer zouden mogen takelen voor de gemeente Meise.» De Klippel ontkent dat ze zware beledigingen zou hebben geuit. «Ik heb gezegd dat ik de kosten schandalig hoog vond. 265 euro voor het wegtakelen, en dan nog eens 75 euro om de wagen van de takeldienst naar je thuis te laten brengen. Het kan niet dat onze inwoners daarvoor moeten opdraaien. 27-05-2004 Takelfirma dient klacht in tegen schepen De Klippel Takelfirma Verstrepen heeft bij de politie klacht ingediend tegen VLD-schepen Virginie De Klippel wegens laster en bedreigingen. Haar wagen werd onlangs door het takelbedrijf weggesleept. De jonge politica ging daarbij, volgens Verstrepen, verbaal «uit de bol». De heisa begon toen de wagen van De Klippel op donderdag 13 mei in de Stationsstraat in Meise, aan tuincentrum Sammels, getakeld werd. De wagen, die verkeerd stond geparkeerd, is een VW Polo. Alleen: de nummerplaat stond ingeschreven voor een Audi A3. Het voertuig van schepen De Klippel staat te koop en toen de politieagenten het gsm-nummer dat op de affiche stond wilden bellen, konden ze De Klippel tot twee keer toe niet bereiken. Na één uur wachten, werd de auto getakeld. Niet naar de zin van de schepen, zo bleek achteraf. Er werd desalniettemin proces-verbaal opgesteld voor het te koop aanbieden van een voertuig op de openbare weg, het niet inschrijven en niet verzekeren van een voertuig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is tekenend voor een politica dat ze eerst zelf 'pijn' moet voelen om een wet of verkeersreglement aan te klagen. De gewone burger mag klagen en roepen, de politiekers blijven grijnzend doof. Tot ze zelf eens door hun eigen wetten worden gepakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bewijst trouwens veel voor haar persoonlijkheid indien zij als schepen denkt dat ze zich niet aan de regels moet houden en indien ze vind dat zij het eigenlijk niet zou moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() liberalen! ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() ik vraag me af waarom de inwoners daar zouden voor moeten opdraaien,diegene die die wagen daar geplaatst heeft of de opdracht daartoe gegeven heeft moet voor die kosten opdraaien.ongeacht of die kosten te hoog zouden zijn.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar los van dit "sappige" incident... (inderdaad leuk om eens te zien hoe de politici reageren wanneer ze een koekje van eigen deeg krijgen geserveerd)
Die takelkosten zijn krapuleus hoog. Er wordt hier eigenlijk op grote schaal misbruik gemaakt van de situatie; alsof de superboetes nog niet genoeg zijn. Daar zou toch eens een ander systeem voor moeten gevonden worden. Misschien toch maar organiseren in een "gemeentelijke takeldienst"? Ik ben doorgaans een fervent voorstander van de private markt, maar het is duidelijk dat dit hier tot excessen leidt. Kom, stel eens dat het gaat over het autootje van Gust de magazijnier en dat ie zo plots een rekening van 300 € + boete op zijn boterham krijgt geserveerd. Abstractie makend dus van het feit dat het hier gaat om een gillende en overbetaalde politieke trut.
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Men moet zich maar eens aan de regels beginnen houden, de Vexille. Ik ben dat geleuter over hoge boetes beu. De boetes mogen misschien wat naar beneden, oké. Maar als je niet te snel rijdt, of niet verkeerd parkeert, dan heb je geen boete. Simpel hé ...
Als ik hier thuis bekijk: zagen over boetes, maar wel 87 rijden waar ze 50 mogen. Een andere keer 154 waar men 120 mag ... etc ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
kga haar eens een mail sturen met mijn gedacht ze gaat het op de politieraad aanhalen kapelle-op-den-bos zit in dezelfde raad als inwoner van kapelle-op-den-bos mag ik dus zeker mijn mening hierover geven |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wist het wel hé: de VLD is een krapuul-partij. Dit feit toont dat overtuigend aan. Wie wou er nu meer blauw op straat? Enkel om hun eigen misdrijven niet te pakken zeker ! Zo iemand zou gewoonweg direct uit de partij moeten worden gezet. Dat zo'n geweldenaar nog in de partij zit, bewijst enkel maar dat de VLD rot is tot op het bot.
(vrij naar deMorgen en zijn pathetische aanhang).
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is juist omdat de gemeente maar wenst samen te werken met één dienst, dat die prijzen zo hoog zijn. Een markt zonder concurrentie is nu eenmaal geen vrije markt...
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Naar het schijnt ben je wettelijk niet verplicht die takelkosten te betalen? Allez, dat is iets wat een advocaat me toch vertelde.
Ik ga het volgende keer eens proberen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en schepen zijt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De gemeente werkt EXCLUSIEF met één firma. Die firma heeft dus een monopolie, en kan bijgevolg VRAGEN WAT ZE WIL. In een vrije markt gaat de gemeente niet de eigenaar contacteren, maar zal ze het contract toekennen aan de goedkoopste takeldienst, en van de moment dat er een nieuwere goedkopere is, zal die nieuwere het contract krijgen. Ik stel enkel maar vast dat gemeentebesturen zélf niet van dat principe wensen gebruik te maken, maar eerder beroep doen op de "vrienden" (politici kunnen bvb. denken dat het politiek loont -in stemmen dus- om een takeldienst uit de gemeente aan te schrijven, zelfs als dat de duurste van de streek is).
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, takelkosten te hoog, gewoon niks verkeerd doen, en je hebt die kosten niet.Net zoals de superboetes.
Tot dusverre Utopia. Uit ervaring weet ik ,dat zelfs bij vergissing wegtakelen je een smak geld kan kosten, en die takeldiensten zijn snel als ze gebeld zijn. Ook is het de gemeente/stad dat die takeldiensten aansteld, oftewel de meestbiedende de job krijgt van lokale sleepdienst in samenwerking met de politie. Mijn aanvaring was wel ironisch, grappig en duur tegelijk. We zitten in een taverne, recht tegenover mijn kameraads woning.Weliswaar een woning met 2*2 garages, met inkom voor de woning er tussen in. Je mag parkeren in die straat. Mijn wagen staat voor de voordeur, net voldoende plaats latende om de garagepoorten makkelijk te benutten([size=2]brede inkomhal, en kleine wagen[/size]). Parkeert er een onverlaat zichzelf blatant voor 2 van die poorten en komt die taverne binnen. wij vragen vriendelijk dat aan die man dat hij zijn wagen wil verzetten, want hij blokkeerd de garagepoorten op die manier. Wat over en weer gepalaver bellen we uit frustratie- vriendelijk vragen werkte niet dus- de politie. Die komen kijken-na een half uur-, bellen zelf de takeldienst en gaan weg. 4 minuten later rijd die man weg. 8 minuten later arriveerd de takeldienst , en die beginnen vrolijk mijn wagen weg te takelen. Geen lieve moer die er iets aan kon doen, de wagen werd gesleept, en ik mocht betalen, al was het maar om die auto terug op de grond te zetten. De laconieke uitspraak van de politieagent aan de telefoon.Die ik dan uiteindelijk heb gebeld. Citaat:
Daar sta je dan. Toenertijd 6000 frankjes zien wegvliegen.
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dezelfde schepen kwam ook in opspraak omdat ze tijdens pserperiode gratis snoep aan kinderen weggaf en daarvoor ook nog reclame maakte in de burgerkrant
maar ja dat is vld daar zwijgt men over |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Tja, eigen schuld, dikke bult, van die Meise politica.
Hier ook es meegemaakt: Ze hadden in een bepaalde straat (met zeer beperkt verkeer) een soort van "harde paddestoelen" in de weg geplant, als verkeersremmers. Iedereen kloeg erop dat dit niet goed was voor hun wagen, maar er werd niets aan gedaan ... totdat er eens een schepen zijn auto op kapot reed ... toen waren die dingen binnen de maand uit de grond gehaald! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
iedereen klaagde maar ze bleven schepen reed er zijn auto op stuk paddestoelen weg |
|
![]() |
![]() |