Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 11:26   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Een russische Kakmadam

Miss Medvedev zet Brugge op z'n kop
donderdag 09 december 2010Auteur: Tom Le Bacq

BinnenlandBRUGGE - Ze liet de burgemeester twee uur wachten, ze reserveerde 20 plaatsen in sterrenrestaurant De Karmeliet maar kwam nooit opdagen en ze wou per se een eeuwenoud stukje kant kopen dat niet te koop was. Svetlana Medvedeva, de first lady van Rusland, heeft Brugge een dag lang op z'n kop gezet.
'De grootste lastpost in jaren.' Zo staat Svetlana Medvedeva, de vrouw van de Russische president Dmitri Medvedev, sinds dinsdag bekend in Brugge. De first lady van Rusland wou per se het Venetië van het Noorden gaan bezoeken terwijl manlief in Brussel was voor een Europese topontmoeting met onder meer EU-president Herman Van Rompuy.

Het begon slecht: Medvedeva was om 15.40 uur aangekondigd voor een bezoekje aan het stadhuis bij de Brugse burgemeester Patrick Moenaert (CD&V). Maar Moenaert moest wachten, tot na 17.30 uur. 'Mevrouw Medvedeva wou eerst wat uitrusten en daarna nog in alle rust iets eten', was de uitleg van de bijna twintigkoppige Russische delegatie die het bezoek van de presidentsvrouw in goede banen moest leiden. Na het bezoek aan het stadhuis, een rondleiding door de Heilig Bloedkapel en een bezoekje van anderhalve minuut aan de kerstmarkt - mevrouw wou absoluut de kerstlichtjes zien - ging het naar het kantwinkeltje Rococo. 'In ons museumpje boven is ze heel lang blijven luisteren naar onze uitleg', zegt Magda Boeykens, die al meer dan twintig jaar het winkeltje openhoudt. Medvedeva liet er haar oog vallen op een sjaaltje in de etalage. 'Maar het ging om een exclusief 18de-eeuws kantwerk, een uniek en onbetaalbaar stuk', zegt Boeykens. 'Dat wou ik onder geen beding verkopen. Ik begrijp het, heeft Medvedeva uiteindelijk gezegd.'

Vloeken in de keuken

De roebels bleven op zak, maar toen was het tijd voor chocola. In het Brugse chocolademuseum Choco-Story stond het personeel al een paar uur te wachten 'Ze is hier een uur gebleven, het was een heel gedoe met al die bodyguards', zegt Cedric Van Belle van het museum. 'Medvedeva heeft onder meer chocoladejenever en chocoladelipstick gekocht en deed ons Russische chocolade cadeau.'

Ondertussen stond Geert Van Hecke van het Brugse driesterrenrestaurant De Karmeliet te vloeken in zijn keuken. 'Medvedeva had aangekondigd dat ze hier zou komen eten. Ze had twintig plaatsen gereserveerd', zegt hij. 'Maar ze is niet komen opdagen en ze heeft ook niets laten weten.' Medvedeva wou uiteindelijk toch liever naar restaurant Duc de Bourgogne, aan de Brugse Reitjes. 'Ook ons heeft ze flink wat last bezorgd', klinkt het daar. 'Het menu is op voorhand zes of zeven keer veranderd. Toen het eerste gerecht opgediend werd, moest dat onmiddellijk weer van tafel: mevrouw Medvedev wou iets anders. En van haar entourage kregen we te horen dat de handdoeken in de toiletten niet in orde waren. Nooit meegemaakt!'

Het was al laat op de avond toen Medvedeva weer naar het Hiltonhotel in Brussel trok. De Russische presidentsvrouw liet nog weten dat ze Brugge 'één van de mooiste steden van Europa' vond.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GVK33FGUN

In één woord: wat een verwaand nest, een echte KAKmadam né.
BTW ik vond Vladimir Poetin veel sympatieker als president.
Oud 9 december 2010, 11:30   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zijn VIP`s he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:38   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Die zou eens moeten gaan stappen met paris Hilton ofzo, dat kan een leuk uitje worden.
Oud 9 december 2010, 12:09   #4
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zijn VIP`s he, ...
Neen, dat zijn Russen. Het gewone Russische volk gedraagt zich ook zo op vakantie. Ooit een all-in gedaan in Turkije? Dan wéét je dat. Volle borden eten van het buffet (en dan bedoel ik piramides) waar twee happen van gegeten wordt en de andere gasten mogen wachten tot de bakken bijgevuld worden, vechtpartijen om ligplaatsen, dronken escapades, laatkomen bij georganiseerde excursies en vooral veel lawaai.

Sta je dan te kijken dat de first lady van zo'n volk zich eveneens zo gedraagt? Er is niets veranderd sinds de tijd van de tsaren.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:35   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die zou eens moeten gaan stappen met paris Hilton ofzo, dat kan een leuk uitje worden.
Die krabben na 10 minuten elkaars ogen uit, om toch maar zeker te zijn dat ze de meeste aandacht gaan krijgen...
Oud 9 december 2010, 12:44   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen, dat zijn Russen. Het gewone Russische volk gedraagt zich ook zo op vakantie. Ooit een all-in gedaan in Turkije? Dan wéét je dat. Volle borden eten van het buffet (en dan bedoel ik piramides) waar twee happen van gegeten wordt en de andere gasten mogen wachten tot de bakken bijgevuld worden, vechtpartijen om ligplaatsen, dronken escapades, laatkomen bij georganiseerde excursies en vooral veel lawaai.

Sta je dan te kijken dat de first lady van zo'n volk zich eveneens zo gedraagt? Er is niets veranderd sinds de tijd van de tsaren.
Nee all in`s in Turkije dat is ver beneden mijn waardigheid, Ik ga enkel naar plaatsen waar ge voor elk glas moet betalen, en ge kunt kiezen wat voor booz ze u geven, kwestie van gene goeiekopen bucht te moeten te drinken. Ik ga gelijk of dat Urbanus zingt nog liever 14 dagen op verlof in een hollandse frituur.

Maar ik heb er inderdaad wel al van gehoor natuurlijk... Mijn grootvader heeft ook met Ruskie`s in Duitsland gezeten tijdens den krieg, ... en die had daar ook niet veel goei woorden over, ...

Maar VIP`s zijn ook een zaak apart wat dat betreft even bedorven als managers en CEO`s, op het laatste moment hun gedacht volledig omdraaien en met de meest debiele vragen en wensen afkomen.
Oud 9 december 2010, 12:51   #7
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/81..._alsnog__.html
Oud 9 december 2010, 12:54   #8
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee all in`s in Turkije dat is ver beneden mijn waardigheid, Ik ga enkel naar plaatsen waar ge voor elk glas moet betalen, en ge kunt kiezen wat voor booz ze u geven, kwestie van gene goeiekopen bucht te moeten te drinken. Ik ga gelijk of dat Urbanus zingt nog liever 14 dagen op verlof in een hollandse frituur.
Volledig mee akkoord. Wie voor 700 euro zich twee weken wil gaan volgieten en volvreten in een of ander gat in Turkije, moet niet klagen dat er ook andere varkens uit de trog eten.

Citaat:
Maar ik heb er inderdaad wel al van gehoor natuurlijk... Mijn grootvader heeft ook met Ruskie`s in Duitsland gezeten tijdens den krieg, ... en die had daar ook niet veel goei woorden over, ...
Ja, die Russen behandelden de moffen echt slecht, naar het schijnt
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:15   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Miss Medvedev zet Brugge op z'n kop
donderdag 09 december 2010Auteur: Tom Le Bacq

BinnenlandBRUGGE - Ze liet de burgemeester twee uur wachten, ze reserveerde 20 plaatsen in sterrenrestaurant De Karmeliet maar kwam nooit opdagen en ze wou per se een eeuwenoud stukje kant kopen dat niet te koop was. Svetlana Medvedeva, de first lady van Rusland, heeft Brugge een dag lang op z'n kop gezet.
'De grootste lastpost in jaren.' Zo staat Svetlana Medvedeva, de vrouw van de Russische president Dmitri Medvedev, sinds dinsdag bekend in Brugge. De first lady van Rusland wou per se het Venetië van het Noorden gaan bezoeken terwijl manlief in Brussel was voor een Europese topontmoeting met onder meer EU-president Herman Van Rompuy.

Het begon slecht: Medvedeva was om 15.40 uur aangekondigd voor een bezoekje aan het stadhuis bij de Brugse burgemeester Patrick Moenaert (CD&V). Maar Moenaert moest wachten, tot na 17.30 uur. 'Mevrouw Medvedeva wou eerst wat uitrusten en daarna nog in alle rust iets eten', was de uitleg van de bijna twintigkoppige Russische delegatie die het bezoek van de presidentsvrouw in goede banen moest leiden. Na het bezoek aan het stadhuis, een rondleiding door de Heilig Bloedkapel en een bezoekje van anderhalve minuut aan de kerstmarkt - mevrouw wou absoluut de kerstlichtjes zien - ging het naar het kantwinkeltje Rococo. 'In ons museumpje boven is ze heel lang blijven luisteren naar onze uitleg', zegt Magda Boeykens, die al meer dan twintig jaar het winkeltje openhoudt. Medvedeva liet er haar oog vallen op een sjaaltje in de etalage. 'Maar het ging om een exclusief 18de-eeuws kantwerk, een uniek en onbetaalbaar stuk', zegt Boeykens. 'Dat wou ik onder geen beding verkopen. Ik begrijp het, heeft Medvedeva uiteindelijk gezegd.'

Vloeken in de keuken

De roebels bleven op zak, maar toen was het tijd voor chocola. In het Brugse chocolademuseum Choco-Story stond het personeel al een paar uur te wachten 'Ze is hier een uur gebleven, het was een heel gedoe met al die bodyguards', zegt Cedric Van Belle van het museum. 'Medvedeva heeft onder meer chocoladejenever en chocoladelipstick gekocht en deed ons Russische chocolade cadeau.'

Ondertussen stond Geert Van Hecke van het Brugse driesterrenrestaurant De Karmeliet te vloeken in zijn keuken. 'Medvedeva had aangekondigd dat ze hier zou komen eten. Ze had twintig plaatsen gereserveerd', zegt hij. 'Maar ze is niet komen opdagen en ze heeft ook niets laten weten.' Medvedeva wou uiteindelijk toch liever naar restaurant Duc de Bourgogne, aan de Brugse Reitjes. 'Ook ons heeft ze flink wat last bezorgd', klinkt het daar. 'Het menu is op voorhand zes of zeven keer veranderd. Toen het eerste gerecht opgediend werd, moest dat onmiddellijk weer van tafel: mevrouw Medvedev wou iets anders. En van haar entourage kregen we te horen dat de handdoeken in de toiletten niet in orde waren. Nooit meegemaakt!'

Het was al laat op de avond toen Medvedeva weer naar het Hiltonhotel in Brussel trok. De Russische presidentsvrouw liet nog weten dat ze Brugge 'één van de mooiste steden van Europa' vond.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GVK33FGUN

In één woord: wat een verwaand nest, een echte KAKmadam né.
BTW ik vond Vladimir Poetin veel sympatieker als president.
LOL! Doet me denken aan de gemiddelde Russische toerist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:18   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog nooit in mijn leven heb ik zo een reis gemaakt en ik ga het ook nooit van mijn leven doen. Wie 700 euro betaald all inn WEET gewoon dat hij in marginale toestanden terecht zal komen. Als je niet lastig gevallen wil worden door marginale russen, huur dan een villaatje in het zuiden van frankrijk en kook zelf als je een beperkt reisbudget hebt.

Verder zou ik er als chef kok van de karmeliet niet meteen mee kunnen lachen. 20 couverts is al snel een omzet van om en bij de 6000 euro in de karmeliet. Mevrouw zou de factuur wel krijgen van mij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:30   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. Wie voor 700 euro zich twee weken wil gaan volgieten en volvreten in een of ander gat in Turkije, moet niet klagen dat er ook andere varkens uit de trog eten.

Ja, die Russen behandelden de moffen echt slecht, naar het schijnt
Wel die Russen waren daar krijgsgevangen of opgeist, hij zat daar ook om verplicht te werken, ... maar dus zelf onder de "arbeiders" bestond er nog een vorm van belangrijkheid zal ik maar zeggen, uitgeoefend door de Nazi`s natuurlijk., ...

Ge had de Nederlanders en Vlamingen (ook germanen dus... ) dan de Fransen , de Badolio`s (Italianen die niet meer voor den Duce waren... ) en dan ergens nog de Polen en Russen...
Oud 9 december 2010, 13:32   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nog nooit in mijn leven heb ik zo een reis gemaakt en ik ga het ook nooit van mijn leven doen. Wie 700 euro betaald all inn WEET gewoon dat hij in marginale toestanden terecht zal komen. Als je niet lastig gevallen wil worden door marginale russen, huur dan een villaatje in het zuiden van frankrijk en kook zelf als je een beperkt reisbudget hebt.

Verder zou ik er als chef kok van de karmeliet niet meteen mee kunnen lachen. 20 couverts is al snel een omzet van om en bij de 6000 euro in de karmeliet. Mevrouw zou de factuur wel krijgen van mij.
Die betalen da zelf zonder te verpinken, ... 6000 euro is voor die gasten niks.

Kan goed zijn dat als ze daar hadden gegeten misschien voor het dubbel of driedubbel hadden geconsumeerd alleen al aan drank. Die laten u de duurste fles single malt uit uwe kelder halen om er zeker van te zijn dat de cocktail saus op iets zou trekken.
Oud 9 december 2010, 13:43   #13
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over vakantieadvies, maar over hoe de Russen zijn...
Oud 9 december 2010, 13:44   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die betalen da zelf zonder te verpinken, ... 6000 euro is voor die gasten niks.

Kan goed zijn dat als ze daar hadden gegeten misschien voor het dubbel of driedubbel hadden geconsumeerd alleen al aan drank. Die laten u de duurste fles single malt uit uwe kelder halen om er zeker van te zijn dat de cocktail saus op iets zou trekken.
Ja, voor hen is dat niets, maar voor een restaurant als de karmeliet is het niet opdagen van 20 man (dat geldt eigenlijk voor elk restaurant), toch een serieuze streep door de rekening.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:49   #15
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over vakantieadvies, maar over hoe de Russen zijn...
Vervang "de Russen" door "de Joden" en je hebt een ban aan je broek. Mijn punt is dat die all-in vakanties een bepaald soort volk aantrekken, ongeacht waar ze vandaan komen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 14:02   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Zoals ik zei... overal waar ik kwam en er Russische toeristen waren, was het niet om aan te zien. Was er een banket? Ok... dan namen ze zowat alles mee om er 5% van te eten. Verder luidrichtig op bus, trein of vliegtuig. Ik kon mijn ogen en oren niet geloven toen ik hen zag. Maar helaas te vaak gezien of gehoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 december 2010 om 14:04.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 14:22   #17
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vadertje Staat in den tijd van Marx heeft ze duidelijk geen fatsoen bijgebracht. Kunnen ze nu nog heropgevoed worden?
Oud 9 december 2010, 14:32   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, voor hen is dat niets, maar voor een restaurant als de karmeliet is het niet opdagen van 20 man (dat geldt eigenlijk voor elk restaurant), toch een serieuze streep door de rekening.
Ze zullen de factuur wel sturen als ze een adres hebben...
Oud 9 december 2010, 14:41   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vervang "de Russen" door "de Joden" en je hebt een ban aan je broek. Mijn punt is dat die all-in vakanties een bepaald soort volk aantrekken, ongeacht waar ze vandaan komen.
Ja in hotels waar ge 8 euro voor nen schnaps moogt neertellen hebt ge dat zo niet, ...

Of t moet ook weer extreem duur zijn, daar komen die Ruskies met teveel centen dan weer op af, ...

Heb zo eens ergens gezeten, ... allemaal redelijk normaal volk behalve zo een tafelke Roemenen met ne porsche cayenne,... kende da zo 2 of 3 troellas erbij en een paar coole maffia boys... T viel al bij al nog mee, maar veel manieren hadden die toch ook niet.
Oud 9 december 2010, 15:01   #20
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vervang het dan ook niet. Op die vakantie zag ik ook geen joden of Duitsers of Fransen of Britten die zich misdroegen, maar Russen. Ik zag wel degelijk andere nationaliteiten van toeristen, maar enkel de Russen maakten het bont.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be