![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
ik ben een studente die bijna dagelijks pendelt van Ingelmunster naar
Gent-Sint-Pieters. Sinds ik 18 geworden ben, zijn mijn abonnements- kosten verduurd: van 61€ per maand, naar 95€ per maand. Dit is ronduit schandalig. Om onze stem te laten horen, hebben we met enkele jongeren een site op gericht: http://nmbs.v3.be De bedoeling is zoveel mogelijk mensen verzamelen die de petitie tekenen. Op die site zelf is er nog geen mogelijkheid tot reageren, misschien komt dat er wel, maar ondertussen is dit misschien een goed medium. bedankt!
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Lijn hanteert daarbij veel correctere normen: tot 25 jaar. Nog beter ware dat men gewoon zegt: tot 25 jaar en iedereen die een attest kan voorleggen waaruit blijkt dat hij of zij voltijds student is.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En dan de ministers nog wat zitte lullen over het "aanmoedigen om het openbaar vervoer te nemen". LULKOEK! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is blijkbaar een bedekt BUB-initiatief.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Alleszins nooit gedacht dat de BUB een federale "dienst" als de NMBS zou aanklagen, eerder gedacht dat ze de Lijn zou viseren. Gewoon splitsen die boel... PS: Cedric Vloemans slaagt er in zijn eigen naam verkeerd te schrijven als Cedrik
|
|
|
|
#6 |
|
Vreemdeling
|
opmerking over speculatie bub-initiatief
dit moet ik ontkennen. De webbuilder, en ikzelf staan los van welke politieke partij dan ook. ('k weet nog altijd niet op wie te stemmen de 13de) B.U.B. was gewoon de eerste partij die gereageerd heeft op onze mening, waar we ook dankbaar voor zijn.
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Tja sorry, maar dat gelooft geen kat... Ik teken niet, al ben ik voor.
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Bij het lezen van een dergelijk initiatief: onmiddellijk getekend! Verkeer namelijk in dezelfde situatie (weliswaar dan als 19-jarige).
Nog zo'n klinkklare onzin van de NMBS (wat ik dagelijks meemaak): Een ritje Nijlen-Lier-Mechelen kost 3,30 EUR Een ritje Nijlen-Berchem-Mechelen kost 3,30 EUR Ik mag echter enkel tijdens het weekeinde de trein nemen via Berchem, "omdat er tijdens de week een trein is via Lier" (versie NMBS). Zever in pakjes ... zeker als je weet dat er vanuit Mechelen 5 treinen per uur zijn naar Berchem en 1 trein per uur naar Lier. Tof als dan je trein vertrekt om 20 voor het uur (naar Lier) en je aankomt op het perron (omdat je les had) om 10 voor het uur ... dagelijks hopen tijd kwijt. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Vreemdeling
|
geloof het dan niet van B.U.B. Doet er eigenlijk ook niet echt toe. Maar
ik heb naar vele andere politieke partijen gemaild, maar daar heb ik nog geen reactie van gehad... 'k hoop dat die er wel komt. Citaat:
dat komt omdat ik dit in mijn mail kreeg, en ik zelf zijn naam onder het artikel nog eens herhaald heb toen ik het online plaatste...
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is trouwens opvallend stil met de Blubberjongens en hun toch zo stoer aangekondigde klacht tegen de N-VA wegens schriftvervalsing. |
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het blijft trouwens nog altijd zo stil over jullie klacht tegen die e-mailschrijver... Waar is die stoere taal weer om de N-VA een proces aan te doen. En trouwens, ook ik ging een proces aan mijn been krijgen. Waar blijft dat nu eigenlijk? |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
emaillayout) Voor die fouten: wendt u tot de webmaster van die site. 2. Dhr. Yammine is zeker in staat zijn naam correct te schrijven. 3. De emailschrijver heeft reeds van ons gehoord - ten persoonlijke titel - dat probleem is opgelost. 4. De klacht tegen N-VA: lees een dezer ons persbericht daarover. 5. Over een klacht tegen uzelf ben ik niet op de hoogte. 6. Deze topic gaat over de NMBS, niet over de B.U.B. Het is toch toegelaten dat de B.U.B. een standpunt inneemt, zonder dat daarvoor de mensen van die actiegroep lid zouden zijn van de B.U.B.? Zoals je kan zien heeft ook de PVDA een reactie ingezonden.
|
|
|
|
#15 |
|
Vreemdeling
|
Even melden dat
er meerdere reacties zijn binnengekomen: CD&V, N-VA (komt er gauw op) Groen! Vlaams Blok Marleen Vanderpoorten
|
|
|
#16 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lokaal Raadslid
|
Manlomë:
Goed initiatief! Ik heb de petitie dan ook graag "getekend". Ik heb wel eens gekeken op de website van nmbs (> http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tr...ool/index.html ) en voor jouw traject zou een schooltreinkaart 50 euro kosten voor -18 jarigen en 83 euro voor 18+. Je kan wellicht ook 3 keer een abonnement van 3 maanden nemen; 699 euro of 78 euro per maand. Met de elektronische portefeuille kan je daarnaast nog eens 8% korting krijgen zodat je uiteindelijk op 72 euro per maand zou uitkomen. Nog altijd veel te veel wat mij betreft maar toch al iets minder dan hetgeen je nu betaald. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Hangt van mijn goesting af ... en vant moment (int spitsuur ist toch zelden controle). |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vreemdeling
|
nee die is er nooit opgekomen,
sorry voor vergissing 'k denk dat ik die mail niet heb laten staan, 't was maar een zin of 2, vond ik niet de moeite. Ondertussen ook N-VA 't verwondert mij dat de twee regeringspartijen (VLD - SP.A) zo lang wachten om te reageren...
|