Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hendrik-Jan Ombelets (SoLiDe) - 5 tot 11 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hendrik-Jan Ombelets (SoLiDe) - 5 tot 11 april "Oorspronkelijk was hij actief bij de Volksunie. Hij lag mee aan de basis van de partij SoLiDe, wat staat voor Sociale Liberalen en Democraten. Als Sociaal Liberaal streeft hij naar een evenwicht tussen vrij denken en vrij handelen van elk individu e

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 13:34   #1
Hendrik-Jan Ombelets
Vreemdeling

Hendrik-Jan Ombelets's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hendrik-Jan Ombelets
Standaard

Mieke Van Hecke kan met Vlaams Blok standpunten niet functioneren als hoofd van de Guimardstraat

De standpunten van Mieke Vanhecke getuigen van een ontoelaatbare onverdraagzaamheid en van een hoog Vlaams Blok gehalte.

Waar CD&V-voorzitter afstand neemt van de uitspraken van Mieke Van Hecke als gewezen Vlaams Parlementslid en zegt dat ze spreekt namens de Guimardstraat, zijn we van mening dat ze als hoofd van het Katholiek Onderwijs, zulke uitspraken niet kan doen, omdat dit ingaat tegen de geest van verdraagzaamheid en openheid eigen aan het Katholiek Onderwijs.

Als leraar van een school uit het Katholiek onderwijs, waar openheid en verdraagzaamheid hoog aangeschreven staat, vind ik het onaanvaardbaar dat het hoofd van de Guimardstraat dergelijke uitspraken doet.
Daarom doe ik dan ook een oproep aan alle collega's uit het Katholiek Onderwijs op hier tegen te protesteren en massaal te reageren tegen deze uitspraak met hoog Vlaams Blok gehalte.

Evenals Leterme vinden we dat “holebi's het volste recht te kiezen voor een vaste relatie, en daar hoort ook huwen bij”. Meer nog het huwelijk tussen homo’s en lesbiennes is wettelijk geregeld is en is bovendien een belofte van trouw en een bewijs is van de ernst van hun engagement.

Hendrik-Jan Ombelets
voorzitter SoLiDe
www.soldie.be
[email protected]
Oud 31 mei 2004, 15:03   #2
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik-Jan Ombelets
Daarom doe ik dan ook een oproep aan alle collega's uit het Katholiek Onderwijs op hier tegen te protesteren en massaal te reageren tegen deze uitspraak met hoog Vlaams Blok gehalte.
Ik kan uw afkeer van dit soort uitspraken begrijpen. Ik vond het ook beneden alle peil. Als iemand die 15 jaar van zijn leven in het katholiek onderwijs heeft doorgebracht vind ik het ontoelaatbaar dat iemand met dat soort kleingeestige gedachten daar het heft in handen heeft.

Echter, hoewel ik uw oproep terecht vind, zou ik me in uw plaats houden bij de uitspraak op zich en niet een zijsprong maken naar het Vlaams Blok. Die partij staat los van deze uitspraak, wat hun mening over holebi's ook moge zijn, en bovendien loopt u het risico dat u uw eigen doel mist en de discussie ontaard in een potje pro-contra-blok-toestanden...

Allee, mijn gedacht.

Van Hecke is van de dam zeg maar
nou nou is offline  
Oud 31 mei 2004, 15:32   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En wat met het verbod op het hertrouwen van gescheiden leerkrachten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 31 mei 2004, 15:43   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al bij al tevreden dat het CD&V al heel wat blijkt geleerd te hebben.

Wat de Guimardstraat betreft, daar is het gewoon voortzetting van een beleid dat al decennia lang bestaat. "Zielig" !
Oud 6 juni 2004, 16:49   #5
colharmo
Vreemdeling

Standaard

Heeft u de uitzending wel gezien, Mijnheer? Want ik vind het heel erg jammer dat enkel Mieke Van Hecke wordt beschuldigd. Over onze alwijze Prof. Vermeersch wordt met geen woord gerept. Zijn aantijgingen op al wat katholiek was waren immes ook niet van de poes. Mevr. Van Hecke werd daarbij nog eens in de hoek geduwd door Zijne Weledele Excellentie Prof. DR. E. Vermeersch. Ze werd bijna gedwongen deze uitspraken te doen. Helaas had onze geschreven pers op dat moment niet genoeg nieuws om iets deftig te vertellen, dus werd Van Hecke maar de boeman voor een week.

Graag vermeld ik hier ook het interview tussen Guimardstraat en ARGO op Kanaal Z enkele weken terug waaruit bleek dat topman en topvrouw beide heel gematigd waren en verregaande samenwerkingen niet uitsloten.

Oud 8 juni 2004, 22:33   #6
jachtwachter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colharmo
Heeft u de uitzending wel gezien, Mijnheer? Want ik vind het heel erg jammer dat enkel Mieke Van Hecke wordt beschuldigd. Over onze alwijze Prof. Vermeersch wordt met geen woord gerept. Zijn aantijgingen op al wat katholiek was waren immes ook niet van de poes. Mevr. Van Hecke werd daarbij nog eens in de hoek geduwd door Zijne Weledele Excellentie Prof. DR. E. Vermeersch. Ze werd bijna gedwongen deze uitspraken te doen. Helaas had onze geschreven pers op dat moment niet genoeg nieuws om iets deftig te vertellen, dus werd Van Hecke maar de boeman voor een week.

Graag vermeld ik hier ook het interview tussen Guimardstraat en ARGO op Kanaal Z enkele weken terug waaruit bleek dat topman en topvrouw beide heel gematigd waren en verregaande samenwerkingen niet uitsloten.

Zou ik er wel even bij mogen vermelden dat de Bijbel (Holy Book, dacht ik) homosexuele relaties verbiedt??!! Waarom dan al die poespas? Waarom vallen jullie dan niet over de verkondigingen van onze Belgische Moslims die de homo's van de daken willen werpen? Jullie verwerpen de eigenheid van de katholieke godsdienst enerzijds, doch weigeren de moslimprecepten (dikwijls ingaande tegen de Belgische wetgeving) anderzijds te veroordelen. Sorry, jongens, maar jullie zijn een bende absolute hypocrieten en nestvervuilers!!. Inconsequent en meer nog, wettelijk strafbaar (kijk maar eens naar de anti-racismewet; ten gronde analyseren!!).
jachtwachter is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be