Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2011, 18:51   #1
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard Hoe links zijn eigen graf graaft.

“De vijand van mijn vijand is mijn vriend” moet links gedacht hebben. En ze bombardeerden prompt de vreemdelingen als hun vriend. Een cordon sanitaire was blijkbaar een mooie “democratische” oplossing om al of niet terechte kritiek op vreemdelingen van extreem rechts buiten spel te zetten. Het was een start van een lange periode van oogjes sluiten en oren dicht. Grijs bestond niet meer. Het asiel/immigratie beleid verwaterde naar een systeem van een bijna open grenzen beleid. Onze paars-groene regering, aan de macht gekomen door een hoop kippen (dioxinecrisis), kreeg zijn kans. Alsof het niet erger kon lapte ze er nog eens de snel-Belg wet bij. Blijkbaar nam men gewoon aan dat alles automatisch gaat. Dat alle vreemdelingen onze westerse waarden zouden omarmen, taal leren en integreren. Er werd ook aangenomen dat Vlaanderen oneindig groot is. Alleen al de overbevolking in Vlaanderen als argument zou een reden moeten zijn om het wanbeleid van asiel/immigratie een halt toe te roepen. Niet dus! De PS maffia liet ook zijn beste kant zien in het ganse verhaal. Met als hoogtepunt Marie Arena (PS). “Zij liet de illegalen in haar opvangcentra zitten en verhinderde zoveel mogelijk iedere tussenkomst van de Dienst Vreemdelingenzaken om ze op te pakken. Zo wilde ze deze illegalen hier houden in afwachting van de komende regularisatie” (bron: http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...eleid-aan.aspx).

Zelfs onze softe asiel/immigratie wetten waren een holle doos voor de groenen/PS maffia. Ze hebben zich altijd verzet tegen opsporing van illegalen én ze decriminaliseerde de hulp aan illegalen.

Gewoon rechts probeerde nog te redden wat er te redden viel. Maar doordat ze zelf het cordon sanitaire van extreem rechts steunden waren ze de lakei geworden van de gedachtegang van de linkse minderheid. Democratie ten top!

Maar het grappige in gans het verhaal is de bekrompenheid, de arrogantie van het niet willen zien! Zien dat onze westerse beschaving een lange weg heeft afgelegd om te komen waar we nu zijn. Een beschaving om trots op te zijn. Maar een hoogstaande beschaving in een wereld waar barbaren ook nog altijd bestaan, maakt ons zeer kwetsbaar. Links gaat er vanuit dat moslims de door ons doorgemaakte evolutie in versneld tempo kunnen uitvoeren. Hier slagen ze de bal volledig mis.

Terwijl de tijd bij de moslims bleef stilstaan slaagden de westerse mensen erin om stilaan onder het juk van hun godsdienst uit te kruipen. Vanaf de 14de eeuw zagen we de eerste schokgolven (renaissance-reformatie) met als gevolg de verlichting in de 15de eeuw. Die tijden zorgden ervoor dat wetenschap en techniek zich konden ontplooien, waardoor het leven voor de dood terug belangrijker werd. Volgens mij was dit alleen mogelijk omdat de Bijbel niet agressief genoeg was (te links?). Waar de Bijbel niet in slaagde, doet de Koran wel ( een supervorm van extreem rechts?). Ze hield gedurende die tijd de touwtjes stevig in handen. De indoctrinatiekracht was fenomenaal, het heeft de kracht om van levendige mensen zombies te maken die hun leven volledig gingen richten op het leven na de dood.

Wij zijn juist in een periode beland dat we het leven omarmen, verlost van het eeuwen lang godsdienstige juk. Juist op dat moment slaat een andere godsdienst toe. Als een sluimerend virus dat een verzwakte toestand van zijn gastheer gebruikt om razendsnel te woekeren.

Links wou het westerse extreem rechts gedachtegoed weg en nu zetten ze de deuren open voor een vreemde extreem rechtse ideologie die nog honderd keer extremer is. Ironie ten top!

Ik zou nu van links graag weten, in welk land moeten de Belgische vluchtelingen over 40 jaar asiel aanvragen?
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 19:14   #2
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
“De vijand van mijn vijand is mijn vriend” moet links gedacht hebben. En ze bombardeerden prompt de vreemdelingen als hun vriend. Een cordon sanitaire was blijkbaar een mooie “democratische” oplossing om al of niet terechte kritiek op vreemdelingen van extreem rechts buiten spel te zetten. Het was een start van een lange periode van oogjes sluiten en oren dicht. Grijs bestond niet meer. Het asiel/immigratie beleid verwaterde naar een systeem van een bijna open grenzen beleid. Onze paars-groene regering, aan de macht gekomen door een hoop kippen (dioxinecrisis), kreeg zijn kans. Alsof het niet erger kon lapte ze er nog eens de snel-Belg wet bij. Blijkbaar nam men gewoon aan dat alles automatisch gaat. Dat alle vreemdelingen onze westerse waarden zouden omarmen, taal leren en integreren. Er werd ook aangenomen dat Vlaanderen oneindig groot is. Alleen al de overbevolking in Vlaanderen als argument zou een reden moeten zijn om het wanbeleid van asiel/immigratie een halt toe te roepen. Niet dus! De PS maffia liet ook zijn beste kant zien in het ganse verhaal. Met als hoogtepunt Marie Arena (PS). “Zij liet de illegalen in haar opvangcentra zitten en verhinderde zoveel mogelijk iedere tussenkomst van de Dienst Vreemdelingenzaken om ze op te pakken. Zo wilde ze deze illegalen hier houden in afwachting van de komende regularisatie” (bron: http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...eleid-aan.aspx).

Zelfs onze softe asiel/immigratie wetten waren een holle doos voor de groenen/PS maffia. Ze hebben zich altijd verzet tegen opsporing van illegalen én ze decriminaliseerde de hulp aan illegalen.

Gewoon rechts probeerde nog te redden wat er te redden viel. Maar doordat ze zelf het cordon sanitaire van extreem rechts steunden waren ze de lakei geworden van de gedachtegang van de linkse minderheid. Democratie ten top!

Maar het grappige in gans het verhaal is de bekrompenheid, de arrogantie van het niet willen zien! Zien dat onze westerse beschaving een lange weg heeft afgelegd om te komen waar we nu zijn. Een beschaving om trots op te zijn. Maar een hoogstaande beschaving in een wereld waar barbaren ook nog altijd bestaan, maakt ons zeer kwetsbaar. Links gaat er vanuit dat moslims de door ons doorgemaakte evolutie in versneld tempo kunnen uitvoeren. Hier slagen ze de bal volledig mis.

Terwijl de tijd bij de moslims bleef stilstaan slaagden de westerse mensen erin om stilaan onder het juk van hun godsdienst uit te kruipen. Vanaf de 14de eeuw zagen we de eerste schokgolven (renaissance-reformatie) met als gevolg de verlichting in de 15de eeuw. Die tijden zorgden ervoor dat wetenschap en techniek zich konden ontplooien, waardoor het leven voor de dood terug belangrijker werd. Volgens mij was dit alleen mogelijk omdat de Bijbel niet agressief genoeg was (te links?). Waar de Bijbel niet in slaagde, doet de Koran wel ( een supervorm van extreem rechts?). Ze hield gedurende die tijd de touwtjes stevig in handen. De indoctrinatiekracht was fenomenaal, het heeft de kracht om van levendige mensen zombies te maken die hun leven volledig gingen richten op het leven na de dood.

Wij zijn juist in een periode beland dat we het leven omarmen, verlost van het eeuwen lang godsdienstige juk. Juist op dat moment slaat een andere godsdienst toe. Als een sluimerend virus dat een verzwakte toestand van zijn gastheer gebruikt om razendsnel te woekeren.

Links wou het westerse extreem rechts gedachtegoed weg en nu zetten ze de deuren open voor een vreemde extreem rechtse ideologie die nog honderd keer extremer is. Ironie ten top!

Ik zou nu van links graag weten, in welk land moeten de Belgische vluchtelingen over 40 jaar asiel aanvragen?
Ik begrijp de onderwerping van links aan de extreemste vorm van extreem-rechts ook niet. Hoe durven ze zichzelf eigenlijk progressief te noemen? Er is niets progressief aan het knuffelen van de meest extreme vorm van obscurantisme, de oerconservatieve islam.

Maar goed, ze doen maar, nog even en in Vlaanderen zullen ze zichzelf compleet buiten spel gezet hebben. Niet alleen laat de kiezer links links liggen, ze zullen van hun eigen lijsten verstoten worden door hun allahtone troetels.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 19:30   #3
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Zien dat onze westerse beschaving een lange weg heeft afgelegd om te komen waar we nu zijn. Een beschaving om trots op te zijn. Maar een hoogstaande beschaving in een wereld waar barbaren ook nog altijd bestaan, maakt ons zeer kwetsbaar.
Vandaar dat ik het persoonlijk belangrijk vindt dat ondemocratische partijen zoals het blok de kans niet krijgen ons de verworven rechten af te nemen.
Onze voorvaderen hebben er te hard voor gevochten om ze zomaar zonder slag of stoot terug af te geven.
Oud 17 februari 2011, 19:34   #4
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vandaar dat ik het persoonlijk belangrijk vindt dat ondemocratische partijen zoals het blok de kans niet krijgen ons de verworven rechten af te nemen.
Onze voorvaderen hebben er te hard voor gevochten om ze zomaar zonder slag of stoot terug af te geven.
Maar jij vindt het persoonlijk wel belangrijk om die verworven rechten te grabbel te gooien aan een religieuse blokversie die 1000 keer extreem-rechtser is : de islam. Goe bezig
Oud 17 februari 2011, 19:39   #5
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er precies ondemocratisch aan het VB?

Want als je het VB ondemocratisch vindt dan moet je ook consequent zijn. En ook andere ondemocratische partijen en groepen die kans niet willen geven. Zoals communisten en extreemlinksen. Zoals een bepaald soort religieuzen.
Oud 17 februari 2011, 19:41   #6
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Wat is er precies ondemocratisch aan het VB?
Tegen godsdienstvrijheid (grondwettelijk recht)
Tegen vrijheid van meningsuiting (grondwettelijk recht)
Voor discriminatie op basis van afkomst (onwettelijk)

Nog voorbeelden nodig?
Oud 17 februari 2011, 19:45   #7
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Nog voorbeelden nodig?
Bronnen? Bewijzen?
Oud 17 februari 2011, 19:57   #8
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Nog voorbeelden nodig?
Ik kan dat nergens in hun partijprogramma vinden.

Maar ok. Stel nou dat dat zo is. Dan moet je ook even denken aan het volgende.
Communisten en extreemlinksen nemen het ook niet zo nauw met godsdienstvrijheid. Alleen hun eigen ideologie telt en mag worden gehoord. En in het partijprogramma van de islam staat er zelfs zwart op wit dat ze tegen godsdienstvrijheid zijn.
Communisten extreemlinksen en islam doen ook niet aan vrijheid van meningsuiting. Of echt niet. Wie zijn mond opendoet tegen het regiem kan zomaar verdwijnen naar een strafkamp. Bij de communisten. Bij de islam kan zoiets zelfs je leven kosten wegens belediging van het geloof.
Communisten en extreemlinksen doen ook aan discriminatie op basis van afkomst. Wie geen communist is en lid van de partij kan fluiten naar een heleboel baantjes bv. En wie geen islamiet is moet meer belasting betalen kan ook fluiten naar een heleboel baantjes en wordt systematisch gediscrimineerd. En al helemaal als je vrouw bent.
Oud 17 februari 2011, 20:05   #9
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nee, ze hebben het onder druk van een rechtbank moeten 'bijsturen'.
Maar hun uitspraken en meningen spreken nog steeds boekdelen.

Citaat:
Ik begrijp niet goed waarom ge, wanneer iemand zegt tegen extreem rechts te zijn, er automatisch van uit gaat voor extreem linkst te zijn.

Dat is natuurlijk niet zo.

Ik ben tegen extreem rechtst, maar respecteer het recht op godsdienst en vrije meningsuiting van hun aanhangers en zal hun niet discrimineren.

Ik ben tegen godsdienst, maar respecteer het recht op godsdienst en vrije meningsuiting van hun aanhangers en zal hun niet discrimineren.

Begrijpt ge?
Oud 17 februari 2011, 20:07   #10
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog voorbeelden nodig?
Gepaste omschrijving van de islam.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 20:11   #11
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Communisten en extreemlinksen nemen het ook niet zo nauw met godsdienstvrijheid. Alleen hun eigen ideologie telt en mag worden gehoord. En in het partijprogramma van de islam staat er zelfs zwart op wit dat ze tegen godsdienstvrijheid zijn.
Communisten extreemlinksen en islam doen ook niet aan vrijheid van meningsuiting. Of echt niet. Wie zijn mond opendoet tegen het regiem kan zomaar verdwijnen naar een strafkamp. Bij de communisten. Bij de islam kan zoiets zelfs je leven kosten wegens belediging van het geloof.
Communisten en extreemlinksen doen ook aan discriminatie op basis van afkomst. Wie geen communist is en lid van de partij kan fluiten naar een heleboel baantjes bv. En wie geen islamiet is moet meer belasting betalen kan ook fluiten naar een heleboel baantjes en wordt systematisch gediscrimineerd. En al helemaal als je vrouw bent.
De dag dat het VB haar gedachtegoed in een religieus sausje giet en dit als erkende godsdienst laat registreren, heeft Alboreto er geen enkel probleem meer mee. Dan vallen die drie punten namelijk onder vrijheid van godsdienst, zoals in de islam, en kunnen ze ongehinderd 'beleden' worden.

Laatst gewijzigd door Pilleke : 17 februari 2011 om 20:12.
Oud 17 februari 2011, 20:19   #12
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nee, ze hebben het onder druk van een rechtbank moeten 'bijsturen'.
Maar hun uitspraken en meningen spreken nog steeds boekdelen.
Net zoals die van communisten extreemlinksen en islamisten boekdelen spreken.

Citaat:
Ik begrijp niet goed waarom ge, wanneer iemand zegt tegen extreem rechts te zijn, er automatisch van uit gaat voor extreem linkst te zijn.

Dat is natuurlijk niet zo.
Ik heb nergens gezegd dat ik er automatisch vanuit ga dat jij extreemlinks bent. Maar ik vind wel dat als je extreemrechts noemt je dan ook andere extreme groepen en partijen moet noemen. Anders kan het wel eens partijdig overkomen. En dat willen we toch vermijden? Jij bent toch ook voor een gelijke behandeling?

Citaat:
Ik ben tegen extreem rechtst, maar respecteer het recht op godsdienst en vrije meningsuiting van hun aanhangers en zal hun niet discrimineren.

Ik ben tegen godsdienst, maar respecteer het recht op godsdienst en vrije meningsuiting van hun aanhangers en zal hun niet discrimineren.

Begrijpt ge?
Nee ik begrijp dat niet als je extreemlinks hier niet ook noemt.
Oud 17 februari 2011, 20:22   #13
Wisord
Banneling

Standaard

Hier is hij weer de zoveelste kutdraad maar antwoorden geven???? Dat lukt befje niet... Erg zwak.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 20:24   #14
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zoals die van communisten extreemlinksen en islamisten boekdelen spreken.

Ik heb nergens gezegd dat ik er automatisch vanuit ga dat jij extreemlinks bent. Maar ik vind wel dat als je extreemrechts noemt je dan ook andere extreme groepen en partijen moet noemen. Anders kan het wel eens partijdig overkomen. En dat willen we toch vermijden? Jij bent toch ook voor een gelijke behandeling?

Nee ik begrijp dat niet als je extreemlinks hier niet ook noemt.
Mochten we niet beter weten, we zouden nog denken dat sommige forummers selectief extreem gedachtegoed veroordelen; afhankelijk van wie de belijder is.
Oud 17 februari 2011, 20:40   #15
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ik er automatisch vanuit ga dat jij extreemlinks bent.
Daar leek het anders wel op.

Citaat:
Maar ik vind wel dat als je extreemrechts noemt je dan ook andere extreme groepen en partijen moet noemen. Anders kan het wel eens partijdig overkomen.
Pot ketel?
Oud 17 februari 2011, 20:44   #16
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daar leek het anders wel op.

Pot ketel?
Ik weet nou genoeg.
Oud 17 februari 2011, 21:24   #17
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik weet nou genoeg.
Oud 17 februari 2011, 22:52   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Gepaste omschrijving van de islam.
De nagel op de kop!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 22:57   #19
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De nagel op de kop!
Linx is bezig aan de laatste stuiptrekkingen door de extreem rechtse ieslaam te omarmen.
Dat zal hun uiteindelijke val worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 23:51   #20
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De nagel op de kop!
En 't strafste van al is, dat het juist de zelfverklaarde 'democraten' zijn, die deze achterlijke 7- de eeuwse veroveringsideologie geen strobreed in de weg (durven) leggen.
Over intelligentie en progressiviteit gesproken...

Hier Alboreto, speciaal voor jou: http://members.chello.nl/m.elfers/koran000.html
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be