Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vincent Van Quickenborne (VLD) - 31 mei tot 6 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vincent Van Quickenborne (VLD) - 31 mei tot 6 juni "Ging voorheen door het leven als senator Q en is nu staatssecretaris voor Administratieve vereenvoudiging. Initiatieven zoals kafka.be trokken de aandacht van het publiek en recent nam hij ook initiatieven om het stemmen per volmacht eenvoudiger te

Discussietools
Oud 1 juni 2004, 11:52   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard

De VLD heeft een kartel gevormd met Vivant, daar deze partij een interessant voorstel heeft betreffende fiscaliteit. Maar de BTW is volgens mij een federale belasting. Waarom dan nu reeds een kartel? Wat gaan de VLD en Vivant samen doen?

Velen krijgen de indruk dat de kiesdrempel enkel werd ingevoerd zodat de grote partijen de kleintjes kunnen opslorpen om zo nog groter te worden.
Patrice is offline  
Oud 1 juni 2004, 23:28   #2
Vincent Van Quickenborne
Vreemdeling

Standaard

Het Vivant-programma moet in de eerste plaats Europees aangekaart worden.

Kartels zijn er niet om kleine partijen op te slorpen, wel om de politiek werkbaar te houden. Het is moeilijk om een regering te vormen met een veelheid aan kleine partijtjes.

Daarnaast is er nog de inbreng van ideeën die de kleine partijtjes kunnen hebben in een kartel.
Vincent Van Quickenborne is offline  
Oud 2 juni 2004, 21:02   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Dan gaat U ook voorbij aan wat Vlaanderen kan doen ?

Naast Europa, waar zeker wat ideeën op tafel mogen komen kan er misschien eens nagedacht worden wat Vlaanderen met zijn bevoegdheden kan aanvangen ?
Oud 2 juni 2004, 22:42   #4
bernard
Vreemdeling

Standaard

Tja voor de Vld is Vivant een stemmenlokker
Effe zeggen een basisinkomen voor iedereen
Dat slaat in
Maar dan wel belastingen op produkten
Daar zal de multi-miljonair Duchatelet niet van wakker liggen
Maar mijn brood kost evenveel als dat van hem
bernard is offline  
Oud 2 juni 2004, 22:48   #5
Vincent Van Quickenborne
Vreemdeling

Standaard

Het kartel is er louter om de ideeën gekomen. Vivant had geen bekende koppen van wie we met de VLD de stemmen konden winnen.

Ik heb veel bewondering voor iemand als Roland Duchatelet die een heel geslaagd ondernemer is, maar toch al zijn tijd en energie blijft steken in het vechten voor zijn idealen.
Oud 3 juni 2004, 10:24   #6
SB1234
Schepen

Standaard

Probeer het programma van Vivant maar eens te rijmen met het verlagen van de BTW (verbruiksbelasting jaja!!!) in de horeca.

Mission impossible.
SB1234 is offline  
Oud 3 juni 2004, 14:30   #7
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Van Quickenborne
Daarnaast is er nog de inbreng van ideeën die de kleine partijtjes kunnen hebben in een kartel.
In een kartel moeten de kleintjes altijd toegeven aan de grote partijen. Ze hebben enkel invloed als de grote partijen dat willen. En daarvoor is dan geen kartel meer nodig.
Patrice is offline  
Oud 3 juni 2004, 18:26   #8
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Waar kan ik die 400 € zakgeld komen halen?

--------------------------------------------------------------------------
Oud 3 juni 2004, 23:12   #9
Vincent Van Quickenborne
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Probeer het programma van Vivant maar eens te rijmen met het verlagen van de BTW (verbruiksbelasting jaja!!!) in de horeca.

Mission impossible.

Dat is helemaal geen mission impossible. De hele idee achter het vivant-programma is dat we arbeidsintensieve sectoren goedkoper moeten maken.

De verlaging van de BTW in de horeca en de bouw past perfect in dat plaatje. Het heeft geen zin om zich blind te staren op de term "BTW".
Oud 3 juni 2004, 23:24   #10
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Van Quickenborne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen

Mission impossible.

Dat is helemaal geen mission impossible. De hele idee achter het vivant-programma is dat we arbeidsintensieve sectoren goedkoper moeten maken.

De verlaging van de BTW in de horeca en de bouw past perfect in dat plaatje. Het heeft geen zin om zich blind te staren op de term "BTW".
Die arbeidsintensieve sectoren moeten goedkoper worden, door alle belastingen op werk te vervangen door een hogere BTW. Dat is fundamenteel andere koek dan het verlagen van de BTW om meer werk te scheppen.

U kiest uit het Vivant-programma �* la carte maar vergeet wel dat de ene Vivant-maatregel zonder de andere niet uitvoerbaar is.
zorroaster is offline  
Oud 3 juni 2004, 23:36   #11
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees er ook een beetje voor dat dit een scheefgetrokken redenering is.
Wat je aan de ene kant aanloonlastenverlaging wil is een hele hap. Wat je aan de andere kant aan extra inkomsten wint door extra heffingen doet de prijzen wel flink de hoogte in schieten.

Ik zou graag eens cijfers en een berekening zien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be