![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
7/3/2011 Moeten de Vlamingen opdraaien voor het criminele migratie- en opendeurbeleid dat de PS/CdH opgedrongen heeft? Uiteindelijk bevestigt de klacht van Simonet wat wij al lang denken maar niet luidop mogen zeggen : de explosieve aangroei van de vreemdelingenkolonie is een echte aanslag op de kwaliteit van het onderwijs. Ik hoop dat dit item op de correcte plaats gepost is en dat de bronvermelding OK is, zodat Akira me vandaag niet voor de 2de maal 5 strafpunten aansmeert wegens het vergeten te melden van de bron in een post van ..... 26 februari. (We kunnen al raden van wie de tip kwam). Laatst gewijzigd door Pilleke : 7 maart 2011 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Mja, als vlaanderen nu dus scholen bouwt in brussel zijn er een zeer groot aantal nederlandstalig over 20jaar. Vlamingen geven brussel nu op en halen erna een aparte nieuwe meerderheid.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() De schaamte ver voorbij eigenlijk. Vlaanderen zou weeral eens moeten opdraaien voor het Waalse wanbeleid. Uiteindelijk is het vlaanderen die die scholen financiert. Verder zou geen enkele waalse politicus ook maar iets aan het grondwettelijk hof moeten vragen, vooraleer ze deze hun vonnissen zelf nakomen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik stel voor dat Vlaanderen het geld dat het nu uitgeeft om dorpen af te breken om containerterminals aan te leggen die niet gebruikt gaan worden in de verdere uitbouw van het Nederlandstalig onderwijsnet in Brussel steekt.
Laatst gewijzigd door SDG : 7 maart 2011 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is dit gewoon een waanzinnig discussie. Franstaligen die de Vlamingen voor de rechtbank slepen omdat we weigeren om het voornaamste wapen dat we hebben om de Vlaamse/Nederlandstalige aanwezigheid in Brussel te behouden/te vergroten in te zetten. Surealisme!!!! Liever dan te proberen om maximaal mensen in Brussel Nederlands te laten leren (en waar kan dit beter dan in Nederlandstalige scholen) verkiest men een soort Vlaams ghetto onderwijs. Het is toch waanzin om te klagen dat er zo weinig mensen Nederlands spreken in Brussel om dan te zeggen van sorry beste niet Nederlandstalige maar we zitten aan ons quotum. Ga maar naar het Franstalige onderwijs. Het signaal dat je daarmee geeft is vrij duidelijk. Franstalig onderwijs is er voor alle Brusselaars. Vlaams onderswijs niet. Op die manier laat je één een kans voorbij gaan om mensen goed en snel Nederlands te laten leren en twee creëer je afstand tussen allochtonen (die as such neutraal staan in het Belgisch stammenconflict) en de Vlamingen.
En bon ik heb helemaal geen probleem in een massale investering in het Nederlandstalige onderwijs in Brussel om meer Brusselaars beter Nederlands te leren. Het zou een goede zaak zijn voor iedereen in Brussel én meer mensen in Brussel goed Nederlands doen spreken en positief opstellen ten opzichte van de Vlamingen. Ik vind het dan ook pure waanzin dat partijen als NVA en VB die de mond zo vol hebben van hun strijd voor het Nederlands en tegen het Franstalig "imperialisme" zich profileren in hun strijd om de quota en toegangscriterea te verstrening........ Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 maart 2011 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() jawadde, dus samengevat:
1) in de regeringsonderhandelingen willen ze bevoegdheden uitoefenen over het scholenbeleid en cultuur (o.a.) 2) via dit nieuwe 'spelletje' willen ze dat Vlaanderen de financiering van hun nieuwe importvriendjes op zich neemt de eeuwige "zwijgt Vlaming en betaalt" tactiek !
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 maart 2011 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar dat zijn dan uiteraard de eersten wanneer er geklaagd kan worden dat je in Brussel nergens terechtkunt in het Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Dubbeldraadje: http://forum.politics.be/showthread.php?t=152295
Persoonlijk zou ik het eerder een goede zaak vinden dat er meer 'allochfonen' in het Nederlandstalig onderwijs zouden binnensijpelen. Het probleem is dat sommigen een allergie jegens Brussel, Franstaligen en bruinen bezitten. Men heeft bovendien schrik dat de kwaliteit van het onderwijs eronder zou lijden. Nu is het niet helemaal ondoenbaar, maar ook ik ben van mening dat grootschalige inmenging met echte Nederlandstaligen een belangrijke factor is om goed onderwijs te verzekeren (of het nu tweetalige latere generatieallochtonen zijn of autochtonen, maakt niet uit). Mensen willen uiteraard niet dat de invloed van het Nederlands stijgt in Brussel. Men sluit zich liever op, als waren de Vlamingen in Brussel reeds expats in een ééntalige Franssprekende stad. Bekrompenheid troef. Ik zie Brusselaars nog niet snel overeenkomen met inwoners van het Vlaamse Gewest in de toekomst.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 maart 2011 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede wat doe je met vlaamstalige kinderen die in brussel en de rand hierdoor niet meer naar school kunnen gaan in hun eigen taal? Nu moeten de ouders van deze kinderen al letterlijk kamperen om hun kinderen een plaats te geven. Ik moet toch niet elke dag van brussel naar leuven rijden om mijn kind een opleiding te geven in zijn eigen taal omdat de franstaligen hun onderwijs zelf ondermaats vinden maar in plaats van het niveau op te krikken beslissen om vlamingen te verplichten hun kinderen toe te laten en hun eigen kinderen buiten te sluiten? Verder heb ik mijn frans ook geleerd in een nederlandstalige school, waarom is nederlands leren voor een franstalige dan zoveel moeilijker indien hij in een franse school zou zitten? Tenslotte vind ik het hypocriet dat deze politici zich gaan beroepen op het grondwettelijk hof, terwijl ze zelf de splitsing van BHV door ditzelfde hof niet willen erkennen. Laatst gewijzigd door Bollywood : 7 maart 2011 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe 'méér' ?
Ze zitten vol. Wat is de overtreffende trap van teveel ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het GH vraagt de splitsing van BHV niet en zeker niet voor alle verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me wel afvraag. Als Vlaamse scholen kinderen mogen weigeren die geen Nederlands praten dan zouden Franstalige scholen theoretisch ook kinderen mogen weigeren die geen Frans praten. Naar welke school moeten kinderen dan die geen van beide talen spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen woorden voor deze hypocrisie?
Kennen die mensen dan geen schaamte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoogtijd.
Er wonen meer mensen in Vlaanderen dan in Wallonie, dus is de opvangcapaciteit dan ook hoger.
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zogenaamde matrassas bij de Ikea van Anderlecht.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 maart 2011 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Boem.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Géén van beide gemeenschappen wil meer geld uittrekken voor onderwijs, daar zit één der problemen. |
|
![]() |
![]() |