Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 14:55   #1
Eigenzinnig
Banneling

Standaard Bekeerlingen zijn sekteleden..

Het bekeerde vrouwtje van de Hema heeft gisteren een interview gegeven in de krant HBVL...

Het kind had al interesse in de islam vanop haar 13 de en is 4 jaar geleden bekeerd...alles wijst in de richting van een naief kind dat zich heeft laten beinvloeden op een radicaal fundi forum..

Citaat:
Kenmerken van sekten:
Er zijn veel lijsten met kenmerken van sekten beschikbaar maar geen één is wetenschappelijk of algemeen aanvaard. Paul Schnabel noemt in zijn proefschrift de meest aanvaarde kenmerken van sekten[5]:

1.Misleidende rekrutering - sekten richten zich vooral op adolescenten van 15 tot 25 jaar, die onder valse voorwendsels en met vertoon van veel vriendelijkheid binnengelokt worden. Dat het om een sekte gaat blijkt pas als het al te laat is.
2.Overmatige beïnvloeding - nieuwe leden worden aan een intensief proces van hersenspoeling onderworpen, zodat ze hun eigen wil en hun eigen opvattingen opgeven voor de wil en de opdrachten van de sekte. Houding en gedrag veranderen, vaak ook het uiterlijk. Er wordt gebruikgemaakt van technieken, o.a. langdurige meditatie, die de weerstand en de wil van het individu breken en hem in een toestand van verlaagd of vernauwd bewustzijn brengen.
3.Isolering en vervreemding - jongeren die lid zijn geworden van een sekte, worden systematisch van hun ouders en hun vrienden vervreemd, raken hun bewegingsvrijheid kwijt en weten zich steeds omringd door leden van de sekte.
4.Binding aan een charismatische leider - sekteleden worden ertoe gebracht zich volledig te onderwerpen aan hun leider, hem te vereren, lief te hebben en blindelings te gehoorzamen. De leider trekt zich niets van hen aan en profiteert alleen van hun geld en liefde. De afhankelijkheid van de leider kan zover gaan dat men bereid is tot moord of zelfmoord.
5.Afpersing en uitbuiting - sekten zijn erop uit de materiële bezittingen van hun leden in handen te krijgen en eisen van de leden dat deze zich om niet volledig voor de beweging zullen inzetten. Werk wordt uitsluitend verricht ten behoeve van de sekte en daarnaast is men verplicht zich in te zetten voor de groei van de sekte door nieuwe leden te werven.
6.Intimidatie en geweld - wie probeert zich aan de greep van de sekte te onttrekken, kan rekenen op represaillemaatregelen; ook ouders, familie of vrienden, die iets proberen te doen tegen de sekte, halen zich de wraak van de sekte op de hals.
7.Opgeven van een privé-leven - in sekten is geen ruimte voor een normaal privé-leven of voor normale relaties, eventueel ook seksuele. Alle tijd is voor de sekte en de sekte(leider) bepaalt hoe de sociale omgang zal zijn, wat de seksuele gebruiken zijn en soms ook of en met wie er getrouwd mag worden. De leefvorm is vaak communaal.8.Opgeven van een toekomst - sekteleden worden gedwongen hun studie af te breken of hun baan op te zeggen en verliezen daardoor belangrijke mogelijkheden voor hun eigen toekomst.
P.S. met dank aan de alweer ongebreidelde censuurdrift/draadsluitdrift van het linkiewinkie modje..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 maart 2011 om 14:57.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:23   #2
Selene
Vreemdeling

Selene's schermafbeelding

Standaard

In de draad die gesloten werd door die overijverige linkiewinkie mod, zoals u hem noemt, waren nogal veel persoonlijke aanvallen. off topic berichten en ander getrol te lezen, allemaal in navolging van/verder bordurend op dit bericht:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=395

Waarvan meldingen gedaan werden.

De draad is gesloten om op te kuisen maw de berichten te verwijderen, zonder waarschuwingen uit te delen, strafpunten te geven of knipjes te plaatsen.

Er kan hier dus geen sprake zijn van onpartijdigheid, daar aanvallen en beledigingen niet altijd bestraft worden, dit is een zichzelf respecterend forum onwaardig.

Dit was even off topic, verontschuldigingen, maar het moest er uit, het ging namelijk om mijn zus en vind het van een onwaarschijnlijk laag gehalte en overmaatse onbeschoftheid dat er in zulke termen geschreven wordt over medeforummers.

Dit getuigt van het allerlaagste allooi, waar blijkbaar steeds 1 en dezelfde moderator de hand boven het hoofd houdt van dat allerlaagste allooi!

Laatst gewijzigd door Selene : 10 maart 2011 om 15:25.
Selene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:33   #3
Selene
Vreemdeling

Standaard

Bovendien hebt u volkomen gelijk, dat is inderdaad de manier waarop sektes te werk gaan, vooral labiele meisjes die zich eenzaam of verwaarloosd voelen, krijgen meteen een nieuwe 'thuis' en een warme 'familie' aangeboden waarin ze zich veilig voelen, zelf niet meer hoeven na te denken, beslissingen kunnen overlaten aan anderen, waarvan ze menen dat die 'anderen' het goed met hen voor hebben.
Verliefd worden op een moslim en hem zo graag ter wille willen zijn, kan ook al helpen.

Na dat warme bad volgt steevast, in de meeste gevallen, de ijskoude douche.
Maar tegen die tijd zitten ze er reeds zo diep in, dat het al lang te laat is.
Oud 10 maart 2011, 15:53   #4
Serenity
Banneling

Standaard

Raar weer dezelfde moderator. Godvruchtigen hebben het recht op dit forum om ieder te beledigen. Omgekeerd niet?
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:56   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Was beter door de getuigen bekeerd.
Die stellen in elk geval geen eisen als werknemer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:01   #6
Selene
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Raar weer dezelfde moderator. Godvruchtigen hebben het recht op dit forum om ieder te beledigen. Omgekeerd niet?
Nee, ze hebben dat recht ook niet, enkel; hun beledigende berichten worden geruisloos volledig verwijderd, zonder *KNIP*! (Behalve die ene dan die wel heel erg gortig was, mijn zus heeft er trouwens een screenshot van, verstuurd aan haar en zij liet het mij zien, vandaar mijn verbolgenheid), maar op dat ene bericht werd verder 'beledigd' door...godvruchtigen (haha goed gevonden ), en die berichten zijn evenzo 'godvruchtig' gewoon verwijderd, zonder verdere gevolgen, alsof ze er nooit gestaan hebben!

Zie je het verschil?
Oud 10 maart 2011, 16:14   #7
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selene Bekijk bericht
In de draad die gesloten werd door die overijverige linkiewinkie mod, zoals u hem noemt, waren nogal veel persoonlijke aanvallen. off topic berichten en ander getrol te lezen, allemaal in navolging van/verder bordurend op dit bericht:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=395

Waarvan meldingen gedaan werden.

De draad is gesloten om op te kuisen maw de berichten te verwijderen, zonder waarschuwingen uit te delen, strafpunten te geven of knipjes te plaatsen.

Er kan hier dus geen sprake zijn van onpartijdigheid, daar aanvallen en beledigingen niet altijd bestraft worden, dit is een zichzelf respecterend forum onwaardig.

Dit was even off topic, verontschuldigingen, maar het moest er uit, het ging namelijk om mijn zus en vind het van een onwaarschijnlijk laag gehalte en overmaatse onbeschoftheid dat er in zulke termen geschreven wordt over medeforummers.

Dit getuigt van het allerlaagste allooi, waar blijkbaar steeds 1 en dezelfde moderator de hand boven het hoofd houdt van dat allerlaagste allooi!
Ah een nieuwe term voor een dubbelnick ?

Who the fuck is mod chinaski ?
Kan men nieuwe mods niet even voorstellen ?
Oud 10 maart 2011, 16:16   #8
Selene
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Wat bedoelt u nu?

Mijn zus hoeft geen dubbelnick net zomin als ik.

Waarom of waarvoor zou dat nodig zijn?
Oud 10 maart 2011, 16:24   #9
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ze hebben dat recht ook niet, enkel; hun beledigende berichten worden geruisloos volledig verwijderd, zonder *KNIP*! (Behalve die ene dan die wel heel erg gortig was, mijn zus heeft er trouwens een screenshot van, verstuurd aan haar en zij liet het mij zien, vandaar mijn verbolgenheid), maar op dat ene bericht werd verder 'beledigd' door...godvruchtigen (haha goed gevonden ), en die berichten zijn evenzo 'godvruchtig' gewoon verwijderd, zonder verdere gevolgen, alsof ze er nooit gestaan hebben!

Zie je het verschil?
Niet sereen. Vond het al verdacht hun ijverige beledigingen. Ze hebben een moderator in hun zakken.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:24   #10
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Was beter door de getuigen bekeerd.
Die stellen in elk geval geen eisen als werknemer.
Een standaard prooi voor sekten..

Jonge, naief en beinvloedbaar meisje die op een moslimfundi forum terechtkomt...

Gegarandeerd binnen de 10 jaar uit den echt gescheiden als ze geestelijk volwassen is geworden en het oosters sprookje een platte machocultuur blijkt te zijn zonder ruimte voor vrouwelijke initiatieven..hopenlijk zonder parentale ontvoering van de kids naar het land van herkomst..

Gegarandeerd dat haar hernieuwde hoofddoekdracht na een tijd, omwille van 'familiale' redenen..

ik vind het echt sneu dat er geen christenfundi's zijn in Vlaanderen met een zéér expliciete en opdringerige klederdracht om de linkse hypocrisie aan de kaak te stellen..

Dat er enkele 'klagers' haar in de winkel sommeerden om terug te keren naar haar land van herkomst is wel grappig..
Oud 10 maart 2011, 16:27   #11
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap idd ook geen bal van het gemod.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:37   #12
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik snap idd ook geen bal van het gemod.
het is dan ook geen "gemod", het is gewoon partijdig aanmodderen, steeds door dezelfde modderaar. Een kleuterklas onwaardig zelfs.

Politiek forum? koetjes en kalfjes zijn zelfs nog de peutertuin niet ontgroeid.

ik houd het toch maar voor bekeken denk ik.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:11   #13
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Géén dubbelnick, daar steek ik allebei mijn handen, én voeten, voor in het vuur.

Heb er even mijn pm's op nagekeken en daarin een pm van 2 maart jongstleden waarin mij gevraagd word of ik weet wie die nieuwe mod chinaski is.

Maar even die nieuwe moderator voorstellen, was wel zo fijn geweest ja. Vooral het één en ander indachtig wat daaraan vooraf ging...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:22   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet sereen. Vond het al verdacht hun ijverige beledigingen. Ze hebben een moderator in hun zakken.
Zoveel is zeker ja!

Dit 'probleem werd al eerder aangekaart, ook die draad is verdwenen en in de vergetelheid gestort!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:22   #15
Selene
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
+Blijkbaar, sereniteit is dan ver te zoeken.
Oud 10 maart 2011, 17:23   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+Blijkbaar, sereniteit is dan ver te zoeken.
Oud 10 maart 2011, 17:24   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
het is dan ook geen "gemod", het is gewoon partijdig aanmodderen, steeds door dezelfde modderaar. Een kleuterklas onwaardig zelfs.

Politiek forum? koetjes en kalfjes zijn zelfs nog de peutertuin niet ontgroeid.

ik houd het toch maar voor bekeken denk ik.
Niet doen, dalijk komt iemand weer en!
Oud 10 maart 2011, 17:58   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Spijtig dat die draad is verwijderd, daar niet van.

'k ben aan het denken hoe ik mijn vragen aan Ministe van Agitatie terug kan stellen zonder dat de draad verwijderd word.
Oud 10 maart 2011, 18:02   #19
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Spijtig dat die draad is verwijderd, daar niet van.

'k ben aan het denken hoe ik mijn vragen aan Ministe van Agitatie terug kan stellen zonder dat de draad verwijderd word.
Bankrekeningsnummer van mod vragen..
Oud 10 maart 2011, 18:05   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De draad is niet verwijderd, maar tijdelijk gesloten om op te kuisen, posts te verwijderen, bewijsmateriaal van persoonlijke aanvallen en beledigingen te verdoezelen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be