![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Racisme en discriminatie heeft zijn toegang genomen tot de digitale sociale media deze nieuwe technologieën zorgen spijtig genoeg voor een gemakkelijke manier om haat te verspreiden. Wat is het probleem met vreemdelingen dat angst brengt binnen de westerse wereld? Deze haat is pas gestegen als gevolg van het falende kapitalisme. Het gevolg was dat veel journalisten, politici en rechtse groepen in Europa en Amerika de schuld leggen bij de vreemdelingen ipv te kijken naar zij die onze maatschapij onder goedkeurend oog van onze "leiders" leegzuigen. De haters gaan ver...., heel ver. VB http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() It's only a preparation for another world war.
Get numb and watch the show. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom richt je je enkel op vreemdelingen die te maken krijgen met cyberhate?
Zijn alle andere groepen minderwaardig misschien of niet belangrijk volgens jou? Dit vind ik een duidelijke vorm van positieve discriminatie. ![]() Een vorm waarvan ik reeds lang op de hoogte was overigens. Toen ik, Belgisch, blank en blond, enkele jaren geleden informatie zocht over cyberhate of cyberstalking was er bijna geen enkele instantie waartoe ik me kon richten. Instanties te over, dat wel, maar bij navraag bleek men je in 99% van de gevallen slechts te kunnen helpen indien het om racisme ging ... Zelfs invaliden, zieken, ... die te maken hadden met cyberhate waren slechter af. Ook voor hun is er geen speciale voorkeursbehandeling, evenmin als voor holebi's. Deze laatste groep is heel vaak het slachtoffer van cyberhate door Moslims. Andere slachtoffers van cyberhate of -stalking blijven dus vaak letterlijk in de kou staan. Ik zie geen reden waarom zij in de kou moeten staan, en allochtonen niet ... Weet overigens dat die cyberhate jegens allochtonen/obv geloof ruim interpreteerbaar is. Mits wat goede wil, kan je veel topics in "immigratie" zo interpreteren. Sommigen daarvan terecht, daar niet van. Maar waarom krijgen zij die extra stok achter de deur en wij niet? En waar ligt de grens tussen vrije meningsuiting (bv. zeggen dat een Marokkaan veel vaker betrokken is bij criminaliteit dan een autochtoon of dat er veel meer allochtonen OCMW-afhankelijk zijn, zich niet aanpassen en werken vaak wordt geweigerd) en cyberhate? En wat met alle autochtonen die beschimpt en aangevallen worden door allochtonen? Op onze eigenste forum heb ik zo onze Huismoslima andere reeds horen trakteren op woorden als "speknek", "ga weg uit dit land als je het niet aanstaat". Dat is nog maar een greep uit het arsenaal. Ze heeft hier ook reeds iemand totaal aangevallen op haar uiterlijk ... (toevallig een arisch iemand... u weet wel, zonder hoofddoek, blank en blond). Konden we daarvoor terecht bij het CGKR? Ik herhaal me zelf, maar nogmaals: ik vind dat er geen enkel onderscheid moet gemaakt worden obv kleur, herkomst of religie. We leven pas in een wereld waar iedereen gelijkwaardig is, als er geen enkel diversiteitsbeleid ten voordele van ene of gene groep meer wordt gevoerd. Deze aparte vormen van beleid leiden overigens enkel maar tot uitwassen bij de bevoordeelde groep enerzijds (onze Joyce van de Hema die een half jaar verloning vraagt en werk weigert wat haar normaal een RVA schorsing zou hebben opgeleverd!!) en tot frustraties / een toegenomen stereotypering van de niet positief gediscrimineerde groep.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 mei 2011 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk ik je dat ik cyberhate gelijkstel met enkel rassenhaat? Gek dat jezelf die link legt. Zou het kunnen dat jij dit zo ziet? Ik stelde enkel een voorbeeldje naar de bijhorende link van dit forum. Laatst gewijzigd door Wisord : 2 mei 2011 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
En kijk eens wat je zelf schreef: Racisme en discriminatie heeft zijn toegang genomen tot Veel verder heb ik niet gelezen eerlijk gezegd omdat ik toen al genoeg wist, je politieke discours al kennende. Inmiddels heb ik dat wel gedaan en ik vind dat je linken zoekt en legt waar er geen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Zie bv. het topic over kankerpatiënten met onbetaalbare rekeningen vs het topic over gratis medische zorgen voor asielzoekers, het topic over de onbetaalbare huizenprijzen, ... De Wisord's en Artisjok's van deze wereld moedigen dit ironisch genoeg alleen maar aan. Ofwel vertonen ze zelf een multicultuur trekje, ofwel zijn ze nog nooit in aanraking gekomen met de multicultuur en is het enige wat ze erover weten hetgeen ze gelezen hebben in verheerlijkende traktaten over de theoretische ideale cultureel pluriforme samenleving (is het geval bij Artisjok, waarschijnlijk). Ze vergeten één ding: als vandaag of morgen diezelfde vreemdeling hier dankzij al zijn extra rechten de plak zwaait en wat meer bepaalt dan enkel het straatsbeeld, het diversiteitsbeleid en de criminaliteitscijfers, zij ook met de gebakken peren zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heb je wel één van mijn twee posts gelezen? Dat zou al iets aan je reactie moeten veranderen, namelijk. Tip: Jij was degene die het niet kon laten een onderscheid te maken op basis van "cultuur" (stoute autochtonen pesten weerlozen allochtonen en masse ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 mei 2011 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik u nu zie doen is net dat wat ik aanklaag. Tip: ga in de beerput verder uw ongenoegen uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Deze draad gaat niet over vreemdelingen maar over wij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Over cyberhate dus, het net is gewoon het belangrijkste medium voor rechts-extremisten, die gebruiken het om zichzelf te presenteren, ze maken verbale aanvallen, trollen, ze maken interne debatten om de deelname op hun bijeenkomsten en demonstraties te mobiliseren ect... Onlangs op dit forum spotten met de holocaust en het toejuichen en ophemelen van de SS en Hitler. Link http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=585
Kijk verder in die draad hij staat vol met soortgelijk walgelijk gezeik... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Mensen de mond snoeren (je probeerde me net ook al uit die thread te verjagen) ligt je wel hé ...
Niet verbazend dat je hier enkel het leed wil aanklagen dat degene met een godsdienst die de mensen de mond wil snoeren (ik denk niet dat je het over de vele Chinezen, Boeddhisten, Italianen, Grieken ... hebt die ook in ons land verblijven, niet?) zou overkomen ... Islam is een ideologie van dezelfde orde als het Nazisme dat was. Alleen was het Nazisme minder hypocriet: het verschuilde zich niet achter het woordje godsdienst, waardoor het niet kon rekenen op een specifieke bepaling van de mensenrechten ("iedereen heeft het recht op vrijheid van godsdienstbeleving..."), met als gevolg dat het ook niet vanalles kon afdwingen, schermen met dat recht dat de landen van herkomst langs geen kanten ondersteunen. Integendeel, zelfs het recht om een persoon te laten leven wordt niet geëerbiedigd ... Het zegt veel over jou dat jij zo'n ideologie verdedigd. En die hypotheses bevestig je dus net door je "hou je mond" uitspraken...
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelfs wanneer de anderen proberen beleefd te zijn, empathie vertonen tegen die "eigenvolkers", worden ze door de "eigenvolkers" toch "aangevallen". Dat fenomeen groeit inderdaad, maar zeker niet in voordeel van het groepje "eigenvolkers". Spijtig, omdat het over mensen gaat, die helaas niet willen/kunnen begrijpen dat ze daarmee vooreerst schade aan hun eigen gezondheid toebrengen en dat het bovendien geen oplossing is voor hun persoonlijke triviale problemen. M.a.w. dat ze precies verkeerd redeneren. Een voorbeeld: Een leeuw eet graag vlees. Maar als je met een vlees in je hand bij leeuw gaat, zal hij jou eten i.p.v. het vlees te eten die je voor hem gebracht hebt. Ja! Door zijn angst. Daarom is een mens slimmer (in het algemeen). Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 mei 2011 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() @ Groentje, ik wil gerust met u een gesprek voeren over uw geliefde Islam, maar niet in deze draad. Juist, je was weer off topic!
Grts |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik een bron van je uitspraak "het internet is het belangrijkste medium door rechts-extremisten?" Mocht dat zo zijn, enig idee hoe dat zou kunnen komen? (Tip: Van Gogh, Fortuyn, Morel, Wilders,... en andere die recent bedreigd werden misschien wel. ![]() Verder ben ik ook tegen plat racisme, net als jij. Maar als je op dit forum racisme meent te zien, raad ik aan dat aan te klagen bij de moderators. Indien zij er het ook zien (en ze zijn hier zeer weinig tolerant in), zullen ze onmiddellijk tot de actie overgaan. Onmiddellijk, itt bij niet racistische cyberhate dus, waarom? Het CGKR staat te springen om dit soort zaken aan te pakken, ook op internet, zoals je las in het stukje dat je aanhaalde... Een thread aanmaken met een misleidend topictitel al zou je cyberhate, zonder onderscheid tegen wie dat gebeurt, willen aanklagen omdat je bepaalde reacties van op dit forum die je niet aanstaan als extreemrechts en racistisch wil catalogeren, is een beetje raar. Vind je ook niet?
![]() |
![]() |