Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 22:56   #1
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Dat waren uw woorden in Ter Zake wanneer die u 48u volgde. Ik ben zelf CD&V/NVA'er, maar ik hoop dat u beseft dat u u niet zoveel zult kunnen permiteren wat betreft Vlaamse Resoluties en BHV indien u het tegenovergestelde doet van wat u had voorspeld. Wat gaat u doen indien Franstaligen éénvoudigweg "NON!" zeggen (en die kans is zoals u wel weet zo'n 99,9999%)??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 8 juni 2004, 07:11   #2
AVV-VVK
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
indien u het tegenovergestelde doet van wat u had voorspeld
Wanneer Vlaanderen nog eens verraden wordt, denk ik dat we enkel "ondemokratisch" kunnen worden (hoe weinig mij dat ook zint).

Ik vraag mij af wanneer men eindelijk eens zal beseffen wat de reden van de groei der zogenaamde NIET-demokraten is.

met Vlaamse groeten
AVV-VVK is offline  
Oud 8 juni 2004, 09:29   #3
SB1234
Schepen

Standaard

In afwachting van het antwoord van Yves wil ik jullie alvast geruststellen. Dit besef leeft wel degelijk binnen het Vlaams Kartel en het is dan ook van belang dat we zoveel mogelijk stemmen en zetels halen zodat onze stem veel harder klinkt als vandaag!

We hebben nog 5 dagen om de nog vrij talrijke twijfelaars onze kant te doen kiezen!!!
SB1234 is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:23   #4
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Hoe geloofwaardig ben je als je spreekt van verjonging en vernieuwing maar het nog steeds moet hebben van de populariteit van de oude garde?

Jean Luc Dehaene, Van Rompuy en Van den Brande als lijsttrekkers?

Die zijn destijds zwaar afgestraft en teruggefloten, u profileert Inge Vervotte wel als jong en nieuw bloed maar uiteindelijk gaan er vele van de oude garde terug hun vroegere postjes innemen (als u zou winnen).

Die hebben de boel eerst verziekt en pakken nu paars aan omdat die op 5 jaar tijd nog niet alles hebben kunnen rechttrekken.

Sorry, ik kom uit een CVP-nest, mijn oom is 30 jaar CVP-burgemeester in Schelle geweest, maar ik vind de CD&V niet langer geloofwaardig. Ik keek met een open mind naar de debatten maar mij stoort het hoe langer hoe meer hoe u, mijnheer Leterme, niets anders kan doen dan modder gooien, de boel verdraaien en afbreken. Ik hoor geen inhoudelijke en concrete voorstellen.

met alle respect
Oud 8 juni 2004, 12:23   #5
Yves Leterme
Vreemdeling

Standaard

Akkoord met Stijn. De splitsing is voor ons een must. Eerder slaagden we er al in om de provincie Brabant te splitsen (in Vlaams-Brabant en Waals-Brabant) en om het kiesarrondissement B-H-V te splitsen voor de Vlaamse verkiezingen. Sindsdien (lees: onder paars-groen) viel het stil. Nu is er echter een nieuw element: een uitspraak van het Arbitragehof. Die uitspraak maakt de splitsing onomkomelijk. We zullen de andere Vlaamse partijen zonder pardon aan hun beloften herinneren na de verkiezingen.
Yves Leterme is offline  
Oud 8 juni 2004, 12:27   #6
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme
We zullen de andere Vlaamse partijen zonder pardon aan hun beloften herinneren na de verkiezingen.
Maar als de andere partijen vragen om een vlaams front te vormen gaat U er niet in mee. Met de verkiezingen in het achterhoofd? Om nu te zeggen dat we vlaams meer bevoegdheden moeten hebben? Dat vinden de anderen ook. Ik ben in ieder geval blij dat het langzaam maar zeker gaat en we niet terug Voeren-toestanden beleven. Met uw Big-Bang tactiek gaan we niet ver komen. Debat en overleg resulteren in samenspraak, spierballen rollen botst veel sneller op tegenstand.
Oud 8 juni 2004, 12:35   #7
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord met Stijn. De splitsing is voor ons een must. Eerder slaagden we er al in om de provincie Brabant te splitsen (in Vlaams-Brabant en Waals-Brabant) en om het kiesarrondissement B-H-V te splitsen voor de Vlaamse verkiezingen. Sindsdien (lees: onder paars-groen) viel het stil. Nu is er echter een nieuw element: een uitspraak van het Arbitragehof. Die uitspraak maakt de splitsing onomkomelijk. We zullen de andere Vlaamse partijen zonder pardon aan hun beloften herinneren na de verkiezingen.
Ik, en met mij zeer velen, verwachten dat er geen enkele prijs wordt betaald.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:11   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
We zullen de andere Vlaamse partijen zonder pardon aan hun beloften herinneren na de verkiezingen.
Maar als de andere partijen vragen om een vlaams front te vormen gaat U er niet in mee. Met de verkiezingen in het achterhoofd? Om nu te zeggen dat we vlaams meer bevoegdheden moeten hebben? Dat vinden de anderen ook. Ik ben in ieder geval blij dat het langzaam maar zeker gaat en we niet terug Voeren-toestanden beleven. Met uw Big-Bang tactiek gaan we niet ver komen. Debat en overleg resulteren in samenspraak, spierballen rollen botst veel sneller op tegenstand.
Ik denk dat Leterme en Bourheois zeer duidelijk hebben gezegd, niet te willen instappen in een Vlaams front die als enig doel de verkiezingen beïnvloeden heeft. Wie gelooft dat het een integer initiatief is van Somers is er lelijk naast. Het is pure propaganda voor de VLD.
Het kartel stelt dat dit Vlaams front er moet komen na de verkiezingen tijdens de regeringsonderhandelingen. Dit is een correcte houding.
giserke is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:26   #9
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

Met dat laatste ben ik het ook volledig eens. Ik volg verder wel Stevaert wanneer hij de jachtanalogie (iets in de trant van "als je met een fanfare voorop gaat jagen, zal je niet veel schieten...") maakt. Communautaire zaken kan men best in alle kalmte regelen. Luidkeels staan schreeuwen lijkt me niet echt de goede strategie. Of zullen jullie sterk genoeg zijn om tegen het Waals blok een vuist te maken?
Oud 8 juni 2004, 14:48   #10
SB1234
Schepen

Standaard

Paars heeft de afgelopen jaren bewezen wat de Vlamingen bereiken met een dergelijke opstelling: niks, nada, noppes, nichts, nul.
SB1234 is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:53   #11
tool2kil
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat bewijst eerder het feit dat het communautaire voor paars geen punt is, dan het failliet van een dergelijke strategie
Oud 8 juni 2004, 15:24   #12
SB1234
Schepen

Standaard

Dan toont het oprichten van dat zogenaamd overlegforum aan dat dit in de nabije toekomst voor hen ook zo blijft lijkt me....

Een reden te meer voor mij om te stemmen voor een kartel dat wél belang hecht aan het communautaire.
SB1234 is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:36   #13
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Na 30 jaar slagen in uw opzet. U heeft zeker hard moeten werken?
NVG is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:41   #14
tool2kil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Dan toont het oprichten van dat zogenaamd overlegforum aan dat dit in de nabije toekomst voor hen ook zo blijft lijkt me....

Een reden te meer voor mij om te stemmen voor een kartel dat wél belang hecht aan het communautaire.
...En dan komen we terug naar mijn beginopmerking: is de strategie van het Vlaams Kartel daarbij wel de meest geschikte?
Oud 8 juni 2004, 16:02   #15
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tool2kil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen

...En dan komen we terug naar mijn beginopmerking: is de strategie van het Vlaams Kartel daarbij wel de meest geschikte?
Ja omdat de CD&V en N-VA de enige partijen zijn die de autonomie van Vlaanderen voorop stellen en aanvaard worden als gesprekspartner.
het Vlaams Blok wordt door geen enkele binnenlandse drukkingsgroep en internationale gemeenschap gesteund. Dus is dit een verloren stem.

N-VA heeft de CD&V wel degelijk doen inzien dat Vlaamse autonomie absoluut noodzakelijk is als we de Vlaamse overheidsdiensten optimaal willen laten werken.
giserke is offline  
Oud 8 juni 2004, 18:58   #16
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

"Geloofwaardigheid"

Simpel: doen wat je overeengekomen bent.
Ik hoop dat de Heer Leterme en zijn partij, de vijf vlaamse resoluties en de splitsing van B-H-V niet vergeten. Dan zijn ze geloofwaardig.
Jasper is offline  
Oud 8 juni 2004, 19:00   #17
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
"Geloofwaardigheid"

Simpel: doen wat je overeengekomen bent.
Ik hoop dat de Heer Leterme en zijn partij, de vijf vlaamse resoluties en de splitsing van B-H-V niet vergeten. Dan zijn ze geloofwaardig.
inderdaad, en ik hoopd at hij maar al te goed beseft dat indien dat niet gebeurd dat wel eens nefaste gevolgen zou kunnen hebben
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 9 juni 2004, 08:47   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Citaat:

een bedenking,

30jaar verbrassing
8 jaar terug opgebouwd en verbetert door De Haene 1&2
In 5 jaar terug verbrast wat de de PS regering geeft verbrast in 30jaar, dankzij paars
giserke is offline  
Oud 9 juni 2004, 09:08   #19
tool2kil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Ja omdat de CD&V en N-VA de enige partijen zijn die de autonomie van Vlaanderen voorop stellen en aanvaard worden als gesprekspartner. het Vlaams Blok wordt door geen enkele binnenlandse drukkingsgroep en internationale gemeenschap gesteund. Dus is dit een verloren stem.

N-VA heeft de CD&V wel degelijk doen inzien dat Vlaamse autonomie absoluut noodzakelijk is als we de Vlaamse overheidsdiensten optimaal willen laten werken.
Een eensluidende "NON" is volgens mij niet echt een "gesprek". En dat lijkt mij op dit moment het enige resultaat van de communautaire koorts bij het Vlaams Kartel: dat de band tussen de MR en de PS weer wat hechter is geworden... Ik geef je gelijk waar je zegt dat het Vlaams Blok nog minder als gesprekspartner wordt aanzien, maar de n-va is goed op weg om in hetzelfde verdomhoekje te belanden.

Nee, luidkeels gaan schreeuwen, lijkt me niet echt de beste strategie...

Je voorbeeld toont trouwens op een pijnlijke manier aan wat de manouvreerruimte is van het Vlaams Kartel: de overheidsdiensten zitten als ik me niet vergis in het federale bevoegdhedenpakket, en dan moet het Vlaams Kartel eerst in de federale regering geraken. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen...

Op 13 juni zijn het toch Vlaamse verkiezingen?
Oud 9 juni 2004, 09:55   #20
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG

een bedenking,

30jaar verbrassing
8 jaar terug opgebouwd en verbetert door De Haene 1&2
In 5 jaar terug verbrast wat de de PS regering geeft verbrast in 30jaar, dankzij paars

Jij bent zo grappig, zo naïef. Ma swat......zalig de...
NVG is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be