![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat waren uw woorden in Ter Zake wanneer die u 48u volgde. Ik ben zelf CD&V/NVA'er, maar ik hoop dat u beseft dat u u niet zoveel zult kunnen permiteren wat betreft Vlaamse Resoluties en BHV indien u het tegenovergestelde doet van wat u had voorspeld. Wat gaat u doen indien Franstaligen éénvoudigweg "NON!" zeggen (en die kans is zoals u wel weet zo'n 99,9999%)??
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af wanneer men eindelijk eens zal beseffen wat de reden van de groei der zogenaamde NIET-demokraten is. met Vlaamse groeten |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() In afwachting van het antwoord van Yves wil ik jullie alvast geruststellen. Dit besef leeft wel degelijk binnen het Vlaams Kartel en het is dan ook van belang dat we zoveel mogelijk stemmen en zetels halen zodat onze stem veel harder klinkt als vandaag!
We hebben nog 5 dagen om de nog vrij talrijke twijfelaars onze kant te doen kiezen!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hoe geloofwaardig ben je als je spreekt van verjonging en vernieuwing maar het nog steeds moet hebben van de populariteit van de oude garde?
Jean Luc Dehaene, Van Rompuy en Van den Brande als lijsttrekkers? Die zijn destijds zwaar afgestraft en teruggefloten, u profileert Inge Vervotte wel als jong en nieuw bloed maar uiteindelijk gaan er vele van de oude garde terug hun vroegere postjes innemen (als u zou winnen). Die hebben de boel eerst verziekt en pakken nu paars aan omdat die op 5 jaar tijd nog niet alles hebben kunnen rechttrekken. Sorry, ik kom uit een CVP-nest, mijn oom is 30 jaar CVP-burgemeester in Schelle geweest, maar ik vind de CD&V niet langer geloofwaardig. Ik keek met een open mind naar de debatten maar mij stoort het hoe langer hoe meer hoe u, mijnheer Leterme, niets anders kan doen dan modder gooien, de boel verdraaien en afbreken. Ik hoor geen inhoudelijke en concrete voorstellen. met alle respect
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Akkoord met Stijn. De splitsing is voor ons een must. Eerder slaagden we er al in om de provincie Brabant te splitsen (in Vlaams-Brabant en Waals-Brabant) en om het kiesarrondissement B-H-V te splitsen voor de Vlaamse verkiezingen. Sindsdien (lees: onder paars-groen) viel het stil. Nu is er echter een nieuw element: een uitspraak van het Arbitragehof. Die uitspraak maakt de splitsing onomkomelijk. We zullen de andere Vlaamse partijen zonder pardon aan hun beloften herinneren na de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kartel stelt dat dit Vlaams front er moet komen na de verkiezingen tijdens de regeringsonderhandelingen. Dit is een correcte houding. |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Met dat laatste ben ik het ook volledig eens. Ik volg verder wel Stevaert wanneer hij de jachtanalogie (iets in de trant van "als je met een fanfare voorop gaat jagen, zal je niet veel schieten...") maakt. Communautaire zaken kan men best in alle kalmte regelen. Luidkeels staan schreeuwen lijkt me niet echt de goede strategie. Of zullen jullie sterk genoeg zijn om tegen het Waals blok een vuist te maken?
#10 |
Schepen
|
![]() Paars heeft de afgelopen jaren bewezen wat de Vlamingen bereiken met een dergelijke opstelling: niks, nada, noppes, nichts, nul.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat bewijst eerder het feit dat het communautaire voor paars geen punt is, dan het failliet van een dergelijke strategie
![]()
#12 |
Schepen
|
![]() Dan toont het oprichten van dat zogenaamd overlegforum aan dat dit in de nabije toekomst voor hen ook zo blijft lijkt me....
Een reden te meer voor mij om te stemmen voor een kartel dat wél belang hecht aan het communautaire. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Na 30 jaar slagen in uw opzet. U heeft zeker hard moeten werken? |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
het Vlaams Blok wordt door geen enkele binnenlandse drukkingsgroep en internationale gemeenschap gesteund. Dus is dit een verloren stem. N-VA heeft de CD&V wel degelijk doen inzien dat Vlaamse autonomie absoluut noodzakelijk is als we de Vlaamse overheidsdiensten optimaal willen laten werken. |
||
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() "Geloofwaardigheid"
Simpel: doen wat je overeengekomen bent. Ik hoop dat de Heer Leterme en zijn partij, de vijf vlaamse resoluties en de splitsing van B-H-V niet vergeten. Dan zijn ze geloofwaardig. |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
30jaar verbrassing 8 jaar terug opgebouwd en verbetert door De Haene 1&2 In 5 jaar terug verbrast wat de de PS ![]() |
||
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nee, luidkeels gaan schreeuwen, lijkt me niet echt de beste strategie... Je voorbeeld toont trouwens op een pijnlijke manier aan wat de manouvreerruimte is van het Vlaams Kartel: de overheidsdiensten zitten als ik me niet vergis in het federale bevoegdhedenpakket, en dan moet het Vlaams Kartel eerst in de federale regering geraken. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen... Op 13 juni zijn het toch Vlaamse verkiezingen?
![]() |
#20 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Jij bent zo grappig, zo naïef. Ma swat......zalig de... |
||
![]() |