Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 15:22   #1
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

bron La Libre
Citaat:
Quinze personnes ont été arrêtées dans les milieux islamistes
en Belgique lors d'une vaste opération anti-terroriste
européenne. L'information a été donnée ce mardi par le parquet
fédéral.
In relatie te brengen met de aanhoudingen in Italie een de moordaanslag in Madrid op 9 maart
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 15:28   #2
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
bron La Libre
Citaat:
Quinze personnes ont été arrêtées dans les milieux islamistes
en Belgique lors d'une vaste opération anti-terroriste
européenne. L'information a été donnée ce mardi par le parquet
fédéral.
In relatie te brengen met de aanhoudingen in Italie een de moordaanslag in Madrid op 9 maart
Maar alléz, das nie interessant, ik heb liever die berichten over een vechtscheiding bij het blok, dat is pas terreur!
Oud 8 juni 2004, 15:31   #3
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
bron La Libre

Maar alléz, das nie interessant, ik heb liever die berichten over een vechtscheiding bij het blok, dat is pas terreur!
Inderdaad, peanuts vergeleken met de door een blokker doodgetrapte mier.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 15:31   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

BRUSSEL - In het kader van een grootschalige anti-terreuractie in Europa zijn in België vijftien personen opgepakt. Dat heeft het federaal parket vannamiddag op een persconferentie bekendgemaakt. In Milaan werd tijdens de gecoördineerde anti-terrorisme-actie een man opgepakt die verdacht wordt van betrokkenheid bij de aanslagen van 11 maart in Madrid.

Volgens Guy Verhofstadt kon dat niet in Brussel nu plots wel

Tijdens een persconferentie in Luxemburg wees de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken, José Antonio Alonso, al op de ,,arrestatie van verschillende mensen in België binnen het kader van het internationale terrorisme". Het federaal parket heeft nu bekendgemaakt dat het om vijtien personen in islamitische milieus gaat.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 15:33   #5
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Bron VRT
Citaat:
In het kader van een grootschalige anti-terreuractie in heel Europa zijn in België vijftien mensen opgepakt. Dat heeft het federaal parket dinsdag- namiddag gezegd.

Eerder was al bekendgemaakt dat ook in Italië zeker twee, mogelijk drie mensen waren opgepakt. Daar zou volgens de Italiaanse overheid ook het brein achter de aanslagen in Madrid bij zitten.

De arrestaties in België gebeurden allemaal in islamitische milieus, onder andere in Schaarbeek. Speciale interventie-eskadrons van de federale politie verrichtten er verschillende huiszoekingen.
Konden het niet meer verzwijgen.
Oud 8 juni 2004, 15:38   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit is dan ook nog maar een begin.
Oud 8 juni 2004, 15:42   #7
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Dat zijn er al vijftien minder van die 18000 terroristen wat hier ergens verscholen zitten een pak van men hart
Oud 8 juni 2004, 16:14   #8
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

update VRT:
Citaat:
Bij een tiental huiszoekingen in Brussel, Schaarbeek en Antwerpen zijn in totaal 15 mensen opgepakt.

Ze zouden banden hebben met internationale terreurnetwerken. Het parket zegt dat ze betrokken waren bij de voorbereidng van een aanslag in het buitenland. Waar precies wordt niet gezegd.

De verdachten zijn van verschillende nationaliteiten: Jordaniërs, Egyptenaren, Palestijnen en Marokkanen. Enkele zullen over een paar dagen voor de onderzoeksrechter verschijnen.

De actie werd voorbereid met het Italiaanse gerecht en politie.
Deze keer zijn ze er rap bij. De verkiezingen zijn daar natuurlijk voor niets tussen.
Wel leerrijk te vernemen is dat het dank zij de carabineries is dat ze die actie konden voeren. Hier in België hebben ze de middelen van Onkelinx nog niet gekregen om telefoontap te ondernemen tegen terroristen!
Oud 8 juni 2004, 16:28   #9
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Eindelijk een beetje actie dus
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 17:01   #10
MC
Vreemdeling

Standaard

Hoe verwijder ik dit
MC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 23:20   #11
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ik denk toch dat het de politie is dat rasistisch is zenne !!
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 23:23   #12
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
BRUSSEL - In het kader van een grootschalige anti-terreuractie in Europa zijn in België vijftien personen opgepakt. Dat heeft het federaal parket vannamiddag op een persconferentie bekendgemaakt. In Milaan werd tijdens de gecoördineerde anti-terrorisme-actie een man opgepakt die verdacht wordt van betrokkenheid bij de aanslagen van 11 maart in Madrid.

Tijdens een persconferentie in Luxemburg wees de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken, José Antonio Alonso, al op de ,,arrestatie van verschillende mensen in België binnen het kader van het internationale terrorisme". Het federaal parket heeft nu bekendgemaakt dat het om vijtien personen in islamitische milieus gaat.
hoe, nu snap ik het toch niet meer? Moeten jullie nu niet juist blij zijn dat die aarestaties zijn verricht?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 23:27   #13
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

hoe, nu snap ik het toch niet meer? Moeten jullie nu niet juist blij zijn dat die aarestaties zijn verricht?
Der mag toch verbaasd gekeken worden als er vyandelijke soldaten gevonden worden in de door Verhofstadt verklaarde demilitarized zone zeker?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 23:28   #14
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn opgepakt en nu is het weer niet goed? Woordje uitleg?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 23:33   #15
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
hier zie je duidelijk hoe verzuurd sommigen zijn, ik herinner mij nog goed de reacties van sommige Blokkers bij de successvolle arrestatie van "den Dikke": "zo kort voor de verkiezingen...", "verkiezingstunt",""
geen toeval..."

zucht, na een tijdje wordt je daar ferm moe van heb ik gemerkt
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 23:39   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
En waar staat dat het niet goed is? Woordje uitleg?
Oud 8 juni 2004, 23:46   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
zucht, na een tijdje wordt je daar ferm moe van heb ik gemerkt
Als U hiervan moe wordt dan moet U eens de Vlaams Blok demoniseringstopics lezen. Prepareer maar voor winterslaap.
Oud 9 juni 2004, 00:09   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is nu eenmaal druk die van buiten België komt. Was er die niet, dan waren er ook geen aanhoudingen gebeurd. België had immers niets te vrezen van moslimterroristen?
Dat is toch wat men hier altijd heeft laten uitschijnen. Het Blok mocht toch geen gelijk krijgen, nietwaar?

Ikzelf heb meermaals verteld over een BOB-er die meer dan tien jaar geleden al met eigen oren hoorde waartoe in heel wat moskees werd opgeroepen maar, om één of andere reden, weigerde men ernaar te luisteren. Vandaag blijkt anders regelmatig dat er daar dingen gebeuren die we beter wél zouden willen weten.

Nog even een ervaring uit mijn eigen leven herhalen om duidelijk te maken hoe diep één en ander in dit land al verstrengeld zit.

Misschien herinneren jullie je nog de herrie die er was toen de veiligheidsdienst een aantal gegadigden afkeurden die in de moslimexcecutieve wilden opgenomen worden. Wie ziet nog de verontwaardigde, en slecht Nederlands pratende, man op tv die Pater Leman bijtrad en die schande sprak over de houding van de staatsveiligheid want de afgekeurden waren in geen geval fundamentalisten!
Ik herkende de man als een Turkse inwoner van Beringen-mijn. Zijn naam is Kismaz. Hij gaf daar Turkse les aan een zestal vrouwen waarvan ikzelf al te vaak de enige aanwezige was. Dan ging het meestal niet over het leren van een taal maar over de islam. De man verdedigde dan ook vurig de Welvaartspartij. Partij die niet lang daarna verboden werd in Turkije...
Van Kismaz persoonlijk vernam ik dat deze partij, in België wonende Turken, goedkope vliegtuigtickets bezorgde om in Turkije te kunnen gaan stemmen. Voor de Welvaartspartij, uiteraard. Tickets waarvan ook Kismaz en zijn gesluierde vrouw gebruik maakten.

Er bestaat hier dus veel meer moslimfanatisme dan tot nu toe algemeen werd aangenomen. Ik durf zelfs beweren dat de islamiet in de grond extremistisch en fanatiek is. Deze godsdienst verplicht hen dat nu eenmaal. Daar blind voor blijven zal ons ooit duur te staan komen.
Ik herinner me de schrijver Astor Berckhof die daar een kwart eeuw geleden al voor waarschuwde. Meer nog, hij voorspelde toen al dat het moslimextremisme het pleit uiteindelijk zou winnen.
Oud 9 juni 2004, 06:48   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:

Dat zijn er al vijftien minder van die 18000 terroristen wat hier ergens verscholen zitten een pak van men hart
ik denk er meer potentiele criminelen daartussen zouden kunnen zitten, dan bij de kiezers van het Vlaams Blok zoals Leterme vorige week stelde en dat zijn er 761.000
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 07:37   #20
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nu eenmaal druk die van buiten België komt. Was er die niet, dan waren er ook geen aanhoudingen gebeurd. België had immers niets te vrezen van moslimterroristen?
Dat is toch wat men hier altijd heeft laten uitschijnen. Het Blok mocht toch geen gelijk krijgen, nietwaar?

Ikzelf heb meermaals verteld over een BOB-er die meer dan tien jaar geleden al met eigen oren hoorde waartoe in heel wat moskees werd opgeroepen maar, om één of andere reden, weigerde men ernaar te luisteren. Vandaag blijkt anders regelmatig dat er daar dingen gebeuren die we beter wél zouden willen weten.

Nog even een ervaring uit mijn eigen leven herhalen om duidelijk te maken hoe diep één en ander in dit land al verstrengeld zit.

Misschien herinneren jullie je nog de herrie die er was toen de veiligheidsdienst een aantal gegadigden afkeurden die in de moslimexcecutieve wilden opgenomen worden. Wie ziet nog de verontwaardigde, en slecht Nederlands pratende, man op tv die Pater Leman bijtrad en die schande sprak over de houding van de staatsveiligheid want de afgekeurden waren in geen geval fundamentalisten!
Ik herkende de man als een Turkse inwoner van Beringen-mijn. Zijn naam is Kismaz. Hij gaf daar Turkse les aan een zestal vrouwen waarvan ikzelf al te vaak de enige aanwezige was. Dan ging het meestal niet over het leren van een taal maar over de islam. De man verdedigde dan ook vurig de Welvaartspartij. Partij die niet lang daarna verboden werd in Turkije...
Van Kismaz persoonlijk vernam ik dat deze partij, in België wonende Turken, goedkope vliegtuigtickets bezorgde om in Turkije te kunnen gaan stemmen. Voor de Welvaartspartij, uiteraard. Tickets waarvan ook Kismaz en zijn gesluierde vrouw gebruik maakten.

Er bestaat hier dus veel meer moslimfanatisme dan tot nu toe algemeen werd aangenomen. Ik durf zelfs beweren dat de islamiet in de grond extremistisch en fanatiek is. Deze godsdienst verplicht hen dat nu eenmaal. Daar blind voor blijven zal ons ooit duur te staan komen.
Ik herinner me de schrijver Astor Berckhof die daar een kwart eeuw geleden al voor waarschuwde. Meer nog, hij voorspelde toen al dat het moslimextremisme het pleit uiteindelijk zou winnen.
Dat denk ik persoonlijk niet.
Maar dat er slachtoffers zullen vallen, en véél. Daar ben ik vast van overtuigt.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be