Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 23:43   #1
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard We zijn nog lang niet aan de klein patatjes!

Charles Michel vertelt heel wat anders dan Beke in een interview in LLB.

http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...-delicats.html

Citaat:
Le MR est-il satisfait que la N-VA ait été mise sur le banc de touche ?

Je ne parlerai pas de satisfaction. Ce qui compte, ce sera le contenu et les propositions. Nous voulons marquer notre empreinte, je pense que c’est un pas dans la bonne direction. Chacun va venir avec ses propositions et ses amendements.
Citaat:
Quel est le volet qui s’annonce le plus ardu pour le MR : le communautaire ou le socio-économique ?

Je pense que sur les deux volets, il y a beaucoup de points délicats et qui nécessitent des amendements qui devront être plaidés.

Citaat:
Le texte de départ, ici, c’est bien le texte du formateur ?

Oui. C’est l�*-dessus que nous avons dit : "Oui, mais" L’élément neuf, c’est que depuis quelques jours, le CD&V a lui aussi délivré un "oui, mais" �* ce texte. C’est un élément positif. On va enfin entrer dans le vif du sujet.
Ze zijn de eisen van Beke al vergeten!

Citaat:
Reconnaissez-vous que la sensibilité est beaucoup plus prononcée au MR/FDF autour de la scission de BHV que dans d’autres formations politiques ?

Il est certain que le programme du MR est très loin de celui du CD&V en matière communautaire. Mais je vois que l’ensemble des francophones rejoint les positions du MR en matière communautaire. Je m’en réjouis.
En Beke dacht dat ze zijn wetsvoorstellen zo maar zouden slikken!

Citaat:
Allez-vous marquer votre accord sur une scission de Bruxelles-Hal-Vilvorde avant d’entamer une négociation ?

Certainement pas. Le formateur a été clair �* cet égard : il est bien entendu que c’est sur l’ensemble de la réforme de l’Etat - y compris Bruxelles - qu’on va négocier.
En Beke maar zeggen dat hij eerst BHV zou splitsen. (Zie ook de draad "De avond van de waarheid ... This is it!" op dit forum)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 juli 2011, 00:06   #2
giserke
Banneling

Standaard

Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven.
Gelukkig hebben we Franstaligen die het mooileven op tijd verknallen voor de kopenVLDers, de SPAsten en de teven.
giserke is offline  
Oud 25 juli 2011, 00:14   #3
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

"Mais je vois que l’ensemble des francophones rejoint les positions du MR en matière communautaire. Je m’en réjouis. "

Je mag over heel die onderhandelingen een kruis maken, er komt niets van. Beke wou garanties maar ze blijven hen uitlachen in zijn gezicht.
Beke heeft anders heel duidelijke signalen gegeven dat na Letherme, van Rompuy en Dehaene als bemiddelaar ze het nu kots kots kots moe zijn. Men kan dat niet blijven doen. Wat Franstalige altijd typeert is overmoed tot ze met hun bakkes tegen de grond slaan. Ik heb er geen compassie mee.
Oud 25 juli 2011, 09:23   #4
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

CD&V laat je tanden zien !
me gusta is offline  
Oud 25 juli 2011, 09:24   #5
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Voila, ik heb het artikel opgestuurd naar Beke, Kris Peeters en andere kopstukken.

Als ze hierbij hun conclusies niet uit trekken dan weet ik het ook niet meer...

Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 juli 2011 om 09:30.
matthias999 is offline  
Oud 25 juli 2011, 09:29   #6
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht

CD&V laat je tanden zien !
Tanden en klauwen, maar ik zie het somber in.

Beter pessimistischer zijn, dan kan het achter nog meevallen

Hoewel

Laatst gewijzigd door HRobin : 25 juli 2011 om 09:29.
HRobin is offline  
Oud 25 juli 2011, 09:44   #7
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Tanden en klauwen, maar ik zie het somber in.

Beter pessimistischer zijn, dan kan het achter nog meevallen

Hoewel
Tja tis te hopen dat de vlaamse leeuw eens zijn poot uitslaat en muil opentrekt. Maar blijkbaar moet misschien het vlaams symbool vervangen worden door een ander dier dat de waalse haan wel de baas kan.

Geiten van Leterme verdrijven Waalse haan
maandag 25 juli 2011
IEPER - Op de landbouwbeurs van het Waalse Libramont kreeg premier Yves Leterme onlangs een fiere Waalse haan cadeau. De haan kwam terecht tussen de geiten en de kippen in de achtertuin van de premier.

Ieper
Binnenland
De Waalse haan voelde zich blijkbaar meteen thuis op Vlaamse bodem, want hij begon te kraaien dat het een lieve lust was. Tot groot ongenoegen van de ministeriële geiten én de buren. De premier zocht dan maar een ander onderkomen voor z'n cadeautje en vond dat bij de milieuboerderij van het provinciaal domein De Palingbeek in Zillebeke. De haan is er naar verluidt perfect gelukkig. De communautaire spanningen in de achtertuin van Leterme waren meteen van de baan.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=Q33D5HFJ

Tja toch wel een blamage voor de grootste der katachtigen dat die een haantje niet te baas kan...
Leterme heeft vast echte flamingate buren of miss zijn ze ook wel de groot-nederlandse gedachte genegen.???
Wordt het misschien dan "de vlaamse geit"..? Denk het niet als we de Leeuw eens goed wakker schudden...
Hij moet weer wild worden en geen circusleeuw meer zijn van de waalse dompteur.
En hiermee heeft Leterme bewezen dat SPLITSEN de beste oplossing is: Frankrijk als nieuw onderkomen voor Wallonie. Maar of ze er zo perfect gelukkig gaan zijn als de haan in Zillebeke...afwachten.

Laatst gewijzigd door stropke : 25 juli 2011 om 09:52.
stropke is offline  
Oud 25 juli 2011, 09:55   #8
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Misschien moeten we een paar leeuwinnen optrommelen ... het zijn zij die het meeste werk verrichten tijdens de jacht.

Pas als de prooi gevangen is, komen de leeuwen op de proppen.

Dus, zolang de hanen leeuwen tegenover zich zien, voelen ze zich veiliger

EDIT: wel beschouwd is dat met hanen net hetzelfde: veel lawaai en gepronk

Laatst gewijzigd door HRobin : 25 juli 2011 om 10:08.
HRobin is offline  
Oud 25 juli 2011, 11:09   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Tja tis te hopen dat de vlaamse leeuw eens zijn poot uitslaat en muil opentrekt. Maar blijkbaar moet misschien het vlaams symbool vervangen worden door een ander dier dat de waalse haan wel de baas kan.

Geiten van Leterme verdrijven Waalse haan
maandag 25 juli 2011
IEPER - Op de landbouwbeurs van het Waalse Libramont kreeg premier Yves Leterme onlangs een fiere Waalse haan cadeau. De haan kwam terecht tussen de geiten en de kippen in de achtertuin van de premier.

Ieper
Binnenland
De Waalse haan voelde zich blijkbaar meteen thuis op Vlaamse bodem, want hij begon te kraaien dat het een lieve lust was. Tot groot ongenoegen van de ministeriële geiten én de buren. De premier zocht dan maar een ander onderkomen voor z'n cadeautje en vond dat bij de milieuboerderij van het provinciaal domein De Palingbeek in Zillebeke. De haan is er naar verluidt perfect gelukkig. De communautaire spanningen in de achtertuin van Leterme waren meteen van de baan.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=Q33D5HFJ

Tja toch wel een blamage voor de grootste der katachtigen dat die een haantje niet te baas kan...
Leterme heeft vast echte flamingate buren of miss zijn ze ook wel de groot-nederlandse gedachte genegen.???
Wordt het misschien dan "de vlaamse geit"..? Denk het niet als we de Leeuw eens goed wakker schudden...
En hiermee heeft Leterme bewezen dat SPLITSEN de beste oplossing is: Frankrijk als nieuw onderkomen voor Wallonie. Maar of ze er zo perfect gelukkig gaan zijn als de haan in Zillebeke...afwachten.
Ja, die Waalse haan begon dan ook meteen in het Frans te kraaien, en eiste de hoogste plaats op de mesthoop op. In ieder geval is daarmee bewezen dat CD&Bers nog dommer zijn dan hun geiten
fonne is offline  
Oud 25 juli 2011, 11:12   #10
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, die Waalse haan begon dan ook meteen in het Frans te kraaien, en eiste de hoogste plaats op de mesthoop op. In ieder geval is daarmee bewezen dat CD&Bers nog dommer zijn dan hun geiten
We zouden eens een gevecht van een leeuw en een haan moeten organiseren. De uitslag daarvan bepaalt de richting van België

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 juli 2011, 11:17   #11
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
We zouden eens een gevecht van een leeuw en een haan moeten organiseren. De uitslag daarvan bepaalt de richting van België
Wel een hongerige leeuw dan,want het moet vooruitgaan! Of beter nog: een leeuwin met welpen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 juli 2011, 11:34   #12
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Hahahahaha, gieten zijn slimmer dan cd&v-ers
tschoon verdiep is offline  
Oud 25 juli 2011, 11:34   #13
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Of hebben grotere kl..en
tschoon verdiep is offline  
Oud 25 juli 2011, 11:42   #14
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Haha pas maar op ik heb eens een stier zien afdruipen voor een haan. Zo'n pluimbeest is moeilijk in te schatten ze.
HOUZEE ! is offline  
Oud 25 juli 2011, 13:08   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Beke
il est bien entendu que c’est sur l’ensemble de la réforme de l’Etat - y compris Bruxelles - qu’on va négocier.
Ah ja he, dat is toch vanzelfsprekend hein? Heb ik ooit iets anders beweerd misschien. Dank zij mij kunnen we nu in parallel over alles onderhandelen zonder Vlaamse taboes op tafel, daar heb ik voor gevochten en ik heb alles gekregen dat ik vroeg.

Tot daar Woutertje Brilsmurf.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be