Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 21:56   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard even terug gaan in de tijd...

Discussie tussen Bart en Filip.
Ik moet toegeven dat wat Bart zei grotendeels juist is en dat Filip zijn visie op een heel wat minder ruwe manier had kunnen brengen. Maar wat me vooral is opgevallen is het verwijt van Bart aan Filip, dat deze op een piramide van stemmen zit maar dat hij niet mag mee spelen en in een verdomhoekje zit.

Zou Bart beseffen dat hij nu eveneens op een piramide van stemmen zit en niet mag mee spelen en dus in het zelfde verdomhoekje zit waarin destijds het VB zat en nog zit?

Zou hij inmiddels beseffen dat het niet omwille van grofe uitspraken is dat men in het verdomhoekje geduwd wordt maar veel eerder omdat ge niet tot de Belgicistische club behoord?
http://www.youtube.com/watch?v=Cxt75DxA_es
Van tijd tot tijd doet een mens er goed aan om eens naar eerdere uitspraken te luisteren.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juli 2011 om 21:57.
Garry is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:23   #2
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

De wever heeft meer bereikt dan De Winter,
hij heeft Vlaams nationalisme een stuk aanvaardbaarder gemaakt in de maatschapij.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 23:22   #3
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
hij heeft Vlaams nationalisme een stuk aanvaardbaarder gemaakt in de maatschapij.
Inderdaad, hij heeft de verdienste het Vlaams-nationalisme uit de extreem-rechtse marginaliteit te halen. Gelukkig maar. Het VB was voor de Belgicisten het perfecte excuus om België te behouden, Vlaams-nationalisme was namelijk racistisch. Philip Dewinter kon met het VB nooit een meerderheid halen, zelfs als ze geen concurrentie hadden van N-VA, gewoon vanwege hun extreem-rechtse gedachtegoed. Het VB kan nooit iets doen, omdat ze zelf de deur van het cordon potdicht houdt. Met N-VA wordt tenminste - afin, op dit moment niet natuurlijk - gesproken, het N-VA kan ook coalities sluiten (getuige de Vlaamse regering). Dát is het verschil.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 23:25   #4
me gusta
Burger

Standaard

Wel vermoed ik dat een gematigder VB een groot maatschappelijk draagvlak kan hebben in een onafhankelijk Vlaanderen.
me gusta is offline  
Oud 27 juli 2011, 07:39   #5
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel vermoed ik dat een gematigder VB een groot maatschappelijk draagvlak kan hebben in een onafhankelijk Vlaanderen.
wanneer het Vlaams Belang in het dieptepunt zit, zal het de Nv a worden die hun plaats inneemt in de corridor? het heeft niets te zin met rasisme of grove uitspraken.
alleen een partij met zijn allen aan de kant schuiven. en de "allen" kunnen de postjes verdelen onder elkaar. zelfs als ze bijna geen stemmen hebben.
democratie kan er alleen zijn, wanneer de volksvertegenwoordigers kunnen stemmen, zonder dat hun baas weet hoe ze gestemd hebben. geheim. dat is democratie, en anders heet het particratie. laat dan van elke partij een vertegenwoordiger naartoe gaan. en steek de andere "wedde's" in de zak.
fernand is offline  
Oud 27 juli 2011, 10:27   #6
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geweldig aanvaardbaar ze zitten mee in het cordon en de oppositie.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline  
Oud 27 juli 2011, 10:34   #7
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat wat Bart zei grotendeels juist is en dat Filip zijn visie op een heel wat minder ruwe manier had kunnen brengen. Maar wat me vooral is opgevallen is het verwijt van Bart aan Filip, dat deze op een piramide van stemmen zit maar dat hij niet mag mee spelen en in een verdomhoekje zit.

Zou Bart beseffen dat hij nu eveneens op een piramide van stemmen zit en niet mag mee spelen en dus in het zelfde verdomhoekje zit waarin destijds het VB zat en nog zit?

.
Deze vergelijking gaat toch helemaal niet op.
NVA zit in de Vlaamse regering,..VB niet.
NVA zit in tal van gemeentebesturen,...VB niet.
....................
speurneus is offline  
Oud 27 juli 2011, 10:41   #8
me gusta
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Geweldig aanvaardbaar ze zitten mee in het cordon en de oppositie.
De maatschappij...
Niet het parlement, die is nog steeds op de goede oude postjes uit die wegvallen als België er niet meer is.

Laatst gewijzigd door me gusta : 27 juli 2011 om 10:42.
me gusta is offline  
Oud 27 juli 2011, 10:53   #9
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De maatschappij...
Niet het parlement, die is nog steeds op de goede oude postjes uit die wegvallen als België er niet meer is.
De maatschappij is zo rechts al ze groot is ook al durven ze het niet toegeven.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline  
Oud 27 juli 2011, 10:58   #10
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De maatschappij...
Wedden dat ze nieuwe politieke instellingen zullen creëren als het ver is.
Net zoals men in Antwerpen gedaan heeft door districtsraden op te richten.
Net zoals men van plan is de senaat te vervangen door een ander nutteloos politiek orgaan.
Net zoals men zinnens is de provincies af te schaffen maar tegelijkertijd toch maar een nieuwe instelling op poten te zetten.
Ik ken geen enkele sector die zo inventief is als het aankomt op het creëren van postjes dan de politiek.
Die mannen zullen zich nooit in hun vlees snijden.
speurneus is offline  
Oud 27 juli 2011, 11:23   #11
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Deze vergelijking gaat toch helemaal niet op.
NVA zit in de Vlaamse regering,..VB niet.

....................
natuurlijk zitten ze in de vlaamse regering. de verkiezing was voor men wist dat door de regimepers mee heeft geholpen om ALLE partijen eeg te zuigen. men heeft er alles aan gedaan om via de Bart de Wever het Vlaams Belang leeg te zuigen. ze hebben in den Bart nen toffe pee gevonden die het monster van het Vlaams Belang de keel zou oversnijden. en de correcten hebben hem geholpen zoveel ze konden. want als men naar de nota de wever kijkt hebben ze wel gelijk gehad. meer dan de helft van zijn programma had hij al laten vallen. als boer swa er niet was geweest, hadden we al een regering. de BDW is een politieke nul. en de franstaligen weten dat ook!
fernand is offline  
Oud 27 juli 2011, 11:30   #12
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou hij inmiddels beseffen dat het niet omwille van grofe uitspraken is dat men in het verdomhoekje geduwd wordt maar veel eerder omdat ge niet tot de Belgicistische club behoord?
Van tijd tot tijd doet een mens er goed aan om eens naar eerdere uitspraken te luisteren.

Nog NOOIT was een Vlaamsnationalistische partij zo hard aanwezig op een onderhandeling zoals nu de NVA, terwijl ze niet eens fysiek aanwezig zijn. DAT is MACHT!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 juli 2011, 11:41   #13
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nog NOOIT was een Vlaamsnationalistische partij zo hard aanwezig op een onderhandeling zoals nu de NVA, terwijl ze niet eens fysiek aanwezig zijn. DAT is MACHT!
de hete adem van het Vlaams Belang, dat is macht.
een groot gedeelte van de programmapunten van het Vlaams Belang worden reeds uitgevoerd. maar onder een andere naam. zoals het gedwongen terugkeerbeleid. maar dan zonder kussentje.
fernand is offline  
Oud 27 juli 2011, 11:53   #14
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
de hete adem van het Vlaams Belang, dat is macht.
een groot gedeelte van de programmapunten van het Vlaams Belang worden reeds uitgevoerd. maar onder een andere naam. zoals het gedwongen terugkeerbeleid. maar dan zonder kussentje.
Alleen is het wel voor iedereen duidelijk: Wegens de NVA is hjet dat er dingen gebeuren. Mét de NVA is het dat er wetsvoorstellen worden goedgekeurd, door de NVA zal België gesplitst worden. Het VB was al op zijn retour, en Flippo is de put al aan het graven voor de teraardebestelling. Jammer.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 juli 2011, 17:29   #15
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Alleen is het wel voor iedereen duidelijk: Wegens de NVA is hjet dat er dingen gebeuren. Mét de NVA is het dat er wetsvoorstellen worden goedgekeurd, door de NVA zal België gesplitst worden. Het VB was al op zijn retour, en Flippo is de put al aan het graven voor de teraardebestelling. Jammer.
Door het Vlaams Belang heeft de NV a stemmen gehaald. maar het origineel is steeds beter dan het afkooksel.
fernand is offline  
Oud 27 juli 2011, 17:36   #16
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk zitten ze in de vlaamse regering. de verkiezing was voor men wist dat door de regimepers mee heeft geholpen om ALLE partijen eeg te zuigen. men heeft er alles aan gedaan om via de Bart de Wever het Vlaams Belang leeg te zuigen. ze hebben in den Bart nen toffe pee gevonden die het monster van het Vlaams Belang de keel zou oversnijden. en de correcten hebben hem geholpen zoveel ze konden. want als men naar de nota de wever kijkt hebben ze wel gelijk gehad. meer dan de helft van zijn programma had hij al laten vallen. als boer swa er niet was geweest, hadden we al een regering. de BDW is een politieke nul. en de franstaligen weten dat ook!
Vandaar dat ze zo op Bart afgeven?
Vandaar dat ze de N-VA met alle middelen bestreden hebben?
Vandaar dat ze de N-Va aan de kant geschoven hebben?
Oud 27 juli 2011, 17:38   #17
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het Vlaams Belang heeft de NV a stemmen gehaald. maar het origineel is steeds beter dan het afkooksel.
Het origineel was de VU.
Oud 27 juli 2011, 17:43   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het VB zit in een cordon (geen verdomhoekje) omdat ze racistisch zijn.

Het N-VA zit aan de kant (niet in een verdomhoekje) omdat ze dat zelf willen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 27 juli 2011 om 17:43.
Henri1 is offline  
Oud 27 juli 2011, 17:44   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk is hij intern ook uit ander hout gesneden dan Filip Dewinter.
Maar iedereen praat hier over Filip Dewinter, het is eigen de stichter/fondateur Karel Dillen die ervoor gezorgd heeft dat de partij "non-grata" werd en bleef.
Henri1 is offline  
Oud 27 juli 2011, 17:46   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Inderdaad, hij heeft de verdienste het Vlaams-nationalisme uit de extreem-rechtse marginaliteit te halen. Gelukkig maar. Het VB was voor de Belgicisten het perfecte excuus om België te behouden, Vlaams-nationalisme was namelijk racistisch. Philip Dewinter kon met het VB nooit een meerderheid halen, zelfs als ze geen concurrentie hadden van N-VA, gewoon vanwege hun extreem-rechtse gedachtegoed. Het VB kan nooit iets doen, omdat ze zelf de deur van het cordon potdicht houdt. Met N-VA wordt tenminste - afin, op dit moment niet natuurlijk - gesproken, het N-VA kan ook coalities sluiten (getuige de Vlaamse regering). Dát is het verschil.
Grotendeels akkoord.
Ik had evenwel meer onderhandelings-fantasie van N-VA verwacht.
Ze hebben me wel ontgoocheld.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be