Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2011, 16:28   #1
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard Geniet van de Haat: Roeselare = Silu

Autochtone Vlaamse artiesten houden meer van Frans & Engels, de Vlaamse rascistenradio ook, maar de Albanese mafia van Roeselare grijpt nu keihard in. Genoeg is genoeg.

Nederlands met een Hollands accent
Beukharde beat.
Niets verhullende rijms.

Gisteren werd het nummer gepost in een aantal grote Vlaamse fora.
En nu de opschuding sinds vandaag bij het klootjesvolk. Facebooks groepen in paniek. Belgiscisten staan op scherp. Rasisten zijn woedend.

En wij maar genieten....

http://www.youtube.com/watch?v=V7lixsaPH_U
Suli G FT. FatZi & Ed3 & Ozi One - Ons Gebied (6.000 hits) Juli 2011

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 augustus 2011 om 16:34.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 16:50   #2
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Beukharde beat.
Niets verhullende rijms.
Dat is beslist geen Nederlands met een Hollands accent, maar gewoon het standaardbroebeltaaltje van allochtonen in Nederland die te lamlendig zijn om de taal fatsoenlijk te spreken.

De zogenaamde "beukharde beat" is een doodgewoon twaalf in een dozijn standaard voorgeprogrammeerd ritmeboxriedeltje.

Het meervoud van "rijm" is "rijmen". Afgezien daarvan is ook hier weer sprake van het standaard repertoire van "kijk toch eens hoe stoer ik ben", met bijhorende aapachtige bewegingen, debiele petjes en dito zonnebrillen.

Kortom; brol, de naam muziek niet waardig, voor en door gedegenereerden.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 6 augustus 2011 om 17:05.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 17:00   #3
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dat is beslist geen Nederlands met een Hollands accent, maar gewoon het standaardbroebeltaaltje van allochtonen in Nederland die te lamlendig zijn om de taal fatsoenlijk spreken.
Vrij ironische opmerking als we het over Roeselare hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 17:06   #4
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vrij ironische opmerking als we het over Roeselare hebben.
Want?
Oud 6 augustus 2011, 17:17   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want?
Ooit al in Roeselare geweest? De kans dat je daar iemand vindt die Standaardnederlands spreekt is bijzonder klein. Je kan het dan ook de lokale rappers moeilijk kwalijk nemen dat ze een allegaartje broebelen: waar zouden ze het hebben moeten leren?

Voor je antwoordt "op school", nog even dit: er worden geregeld campagnes opgestart om de lokale leerkrachten aan te moedigen toch maar in het Standaardnederlands les te geven (het blijkt dat de meerderheid dat niet kan/wil). Ik herinner me zo'n campagne een jaar of tien geleden en een jaar of drie geleden was er nog eentje. Ik vraag me af hoe het er nu aan toegaat in de Roeselaarse klasjes.

Verder was dit hele nummer vooral bijzonder lachwekkend, doch dit geheel terzijde.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 17:19   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Autochtone Vlaamse artiesten houden meer van Frans & Engels, de Vlaamse rascistenradio ook, maar de Albanese mafia van Roeselare grijpt nu keihard in. Genoeg is genoeg.

Beukharde beat.
Niets verhullende rijms.

Gisteren werd het nummer gepost in een aantal grote Vlaamse fora.
En nu de opschuding sinds vandaag bij het klootjesvolk. Facebooks groepen in paniek. Belgiscisten staan op scherp. Rasisten zijn woedend.

En wij maar genieten....

http://www.youtube.com/watch?v=V7lixsaPH_U
Suli G FT. FatZi & Ed3 & Ozi One - Ons Gebied (6.000 hits) Juli 2011
Bestaat daar ook een Nederlands ondertitelde versie van?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 17:19   #7
eno2
Banneling

Standaard

Laat die gastjes doen en zolang ze braaf blijven dik in orde

Van dat soort "muziek" lust ik geen twee noten

Roeselare is geen achterlijk gebied maar leverancier van Rodenbach

Hun Nederlands versta ik heel goed.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2011 om 17:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 17:50   #8
Aequitas
Partijlid

Aequitas's schermafbeelding

Standaard

Trekt ip niet die ketelmuzik!
'Het ergste dat arme mensen kan overkomen, is dat er geen rijke mensen meer zijn. Als je de motor van de welvaart aanvalt met allerlei belastingen, gaat dat eerst ten koste van die mensen.' Siegfried Bracke
Aequitas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 18:14   #9
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Leuke jostiband! Proficiat jongens!

Vervolgnummers op hun eerste plaatje:

1. Vandaag met je spulletjes aan de haal, morgen naar Brugge-Centraal (ft. cipier Roger en de lichaamsholtencheckerz)
2. Groepsverkrachten in de West-Vlaamse grachten (ft. Hete Roger Van G. en Cardinal Dementia D.)
3. Toek in de Westhoek
4. Albanezen moeten niet kunnen schrijven of lezen
5. Ik ben de halvegare van Roeselare
6. Bagaar met keunekwiekere Gérard
7. Deze kutmongool was nog nooit op school
8. Die van Poperingen kunnen rappen noch zingen
9. Varkensstront is ook geld (ft. de Nitrietjez & Nitraatjez)
10. Wij hustlen mengvoeders voor onze moeders (ft. MC Verkest)
11. Negers uit Tirana eten geen Banana

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 6 augustus 2011 om 18:22.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 18:16   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ac_AXVq3qVk
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 18:28   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Verkeerde drag queen gepest.

http://www.youtube.com/watch?v=jXXjcYCUB2Y
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 19:21   #12
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ooit al in Roeselare geweest? De kans dat je daar iemand vindt die Standaardnederlands spreekt is bijzonder klein. Je kan het dan ook de lokale rappers moeilijk kwalijk nemen dat ze een allegaartje broebelen: waar zouden ze het hebben moeten leren?

Voor je antwoordt "op school", nog even dit: er worden geregeld campagnes opgestart om de lokale leerkrachten aan te moedigen toch maar in het Standaardnederlands les te geven (het blijkt dat de meerderheid dat niet kan/wil). Ik herinner me zo'n campagne een jaar of tien geleden en een jaar of drie geleden was er nog eentje. Ik vraag me af hoe het er nu aan toegaat in de Roeselaarse klasjes.

Verder was dit hele nummer vooral bijzonder lachwekkend, doch dit geheel terzijde.
Je begrijpt me verkeerd. Eberhard Leclerc beweerde dat die rappers Nederlands met een Hollands accent gebruiken. Ik zei daarop dat dat geen Hollands accent is, maar het standaardbroebeltaaltje van allochtonen in Nederland die te lamlendig zijn om de taal fatsoenlijk te spreken.
Met andere woorden apen die rappers het broebeltaaltje van hun collega-allochtonen in Nederland na, en dat broebeltaaltje is dus geen Hollands (als in dialect van de provincies Noord- en Zuid-Holland), maar een verkracht soort Nederlands vol met Turkse, Arabische, Surinaamse en Antilliaanse woorden uitgesproken met een zeer kenmerkende slissende 's' en rochelende arabische 'g'. Een nogal ranzig klinkend taaltje als je het mij vraagt.
Oud 6 augustus 2011, 19:21   #13
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eberhard Leclerc beweerde dat die rappers Nederlands met een Hollands accent gebruiken.
Zeker wel een Hollands accent.

In de rap heb je dat accent ook nodig (tezamen met een dosis straattaal) om op je flow te blijven.

In de Youtube tags kun je ook de inspiratiebron van deze mannen zien:

Keizer saib jay priester nindo negativ yes ali

Allemaal Nederlandse rappers. En behoorlijk goede ook.

Niets is vernietigender voor de Vlaamsche ziel dan 'vreemdelingen' die hun nummers in het Nederlands doen.
Geniet mee van de Vlaamsche haat voor de eigen taal (en voor immigranten). Het eigen volk zal ze leren!

Een bloemlezing (vooral voor degenen die zichzelf afvragen waarom alle vreemdelingen in Brussel en de Rand voor de Franstaligen hebben gekozen):

- bende strontmarokko's , bruine apen en pitadraaiende achtergestelde ongeeduceerde profiteurs. Terug naar jullie eigen land. (ThatsImpissoble )

- Marokkaanse gevangenen kunnen vanaf 1 mei gedwongen naar hun vaderland worden teruggestuurd. Het Noord-Afrikaanse land heeft daar het licht eindelijk voor op groen gezet..Nu de turken, dan nog de Albanezen en Polen, straks moeten we gevangenissen gaan sluiten in plaats van bij te bouwen en zijn we eindelijk van die bende onnozelaars vanaf !!! (kj4nssens0

- De toekomst is van ons . . . Ik denk niet dat er veel toekomst voor jullie is weggelegd stelletje losers. De bevolking zal jullie niet blijven dulden, wij Vlamingen zijn steeds verdraagzaam geweest, maar er komt een punt waarop het genoeg wordt. Dan kunnen jullie eens ondervinden waarom wij een leeuw hebben op onze vlag. (ikdre )

- man man, gevaarlijk gebied waar jullie wonen? Enkel en alleen door manne zoals jullie is het hier een gevaarlijk gebied, stelleke messentrekkers!! (Kustzeturk)

- Dat ze daar maar wat show gaan verkopen met kar en ezel !! (kj4nssens)

- wat een balachelijke gasten zeg (EYEVISION100 )

- Dit volk is nog niet uit de oertijd geraakt dus is dit ook de enige manier die werkt voor hen.Verbannen die bende apen! (BlackStain666 )

- Wanna be's die nog kindergeld krijgen (TheMozes555 )

- Het lokale OCMW cliënteel , niemand is onder de indruk, ga wat bijdragen aan de maatschappij in plaats van ze verder leeg te zuigen. .(AlekseyXS3)

- Wij als belg krijgen geen extra money , waarom die domme drugsmannetjes dan wel? Ze denken dat ze stoer zijn! ( JensD12)

- ga toch gewoon terug naar je eigen apeland lul.
Niemand heeft jullie hier gevraagd steuntrekker!
Om maar te zwijgen van je zwakzinnig kattegejank. (shaddi100)

- hun gebied?? nee nee ONS GEBIED van de vlamingen die er zo hard voor moeten werken
(omgitsstroef)

- Ga terug naar jullie land, stomme allochtonen!! (jumpinSteve)

- Jullie moesten u schamen! Bendje kindjes, 90% van de "acteurs" in uw clipke is zelfs niet oud genoeg om met een scooterke rond te rijden, laat staan in die gehuurde bmw en mercedes... Zoek u een (vakantie) job. (2L84Ubitch)

- Allemaal afschieten of terugsturen...(Natanhorde)

- stomme achterlijke apen, ga maar in Albanië in de bomen hangen (Aphext19)

- Islamitisch crapuul, grote helden als ze met velen zijn, bange hazen als ze alleen zijn. Rot op apen. (GospodinMilan)

- mietjes vuile homo's (MCTCHETCHEN)

- stomme kutmongolen, een paar goei lappen verdiende en dan terug naar u land ! (mistererblort)

-Sorry kerel maar door dergelijke video's de wereld insturen gaat ge niet bepaald sympathie opwekken bij de Belgische/Vlaamse bevolking.
Voor mijn part: afvoeren naar land van oorsprong! Jullie content, wij ook. (DefiantSfx)

- focking losers...stuks voor stuk..hoe het gaat op straat. dat is traks de enige plek waar julllie volgens mij kunnen blijven. Recht in de goot me tjullie! Met je mini-baseballbats..waw echt stoer...ik zou zo zeggen...kom maar op. Jullie kennen niets van de maatschappij en de werking ervan. Jullie zijn de echte ondergang. (EvilXGent)

- en je zijt gin gangsters wi gastjes verre van!!! kzie Al Capone of gelijk wi em doa nie azo belachelijk stoan moakn wi xp hahahah allochtone sukkeloars goa were noa joen land he. weetj dak begrip kriegn vo hans van tempsen enol die mensn dien die fucking vreemde wiln ofmoakn. Racisme is gecreëerd door zukke mislukte allochtone kinders! Joat tzitn goeie tusn mo hjil zeldzaam. Je moe mo kji kiekn achter de statie in roeselare je moet ol nie mjir ip reize goan vo in buitenland te zitn! (nastyvstrice)

- je moet da kji afzien :o da rijdt in mercedesn me oes geld daze kriegn vant ocmw ze dragen kleren da winder betalen vant ocmw en ng is belgie nie goed howja aj kiekt uit wukn land daze komn kpeis daze doa nie zwo belachelijk zoudn moetn doen bende achterlijke mannen. ze zoudn under gvd kji beter aanpassen aan de maatschappij dan doa azo te stoan spastische bewegingen te moakn. Moest hitler ng leven kpeisn dan de joden em nie mjir zoudn interesseren je zou kiekn vo ol die parasietn of te moakn (nastyvstrice)

- bende losers... vergeten wie het belastingsgeld betaalde waarmee het OCMW jullie eten en kleertjes gaf? Jullie allochtonen beseffen niet da ge uw eigen graf aan het graven zijt... Vroeg of laat zult ge moeten plooien en uw aanpassen anders keert ge best terug naar uw land! (peetnr1)

- Nu ik dit gezien heb wil ik gewoon niet meer op dezelfde planeet als jullie leven.
(Puffz0r1)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 augustus 2011 om 19:25.
Oud 6 augustus 2011, 19:39   #14
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Zeker wel een Hollands accent.
Géén Hollands accent, maar een allochtonen-broebeltaaltje-in-Nederland-accent. Allochtonen in Groningen, Enschede, Middelburg en Eindhoven broebelen net zo, en geen van die steden liggen in Holland.

Citaat:
In de rap heb je dat accent ook nodig (tezamen met een dosis straattaal) om op je flow te blijven.
Net zoals je rare petjes, dikke gouden kettingen, aapachtige bewegingen, patserige wagens, veel blingbling en nul inhoud nodig schijnt te hebben om "op je flow te blijven". Dan ben je namelijk heel erg cool en streetwise, nietwaar?

Citaat:
In de Youtube tags kun je ook de inspiratiebron van deze mannen zien:

Keizer saib jay priester nindo negativ yes ali

Allemaal Nederlandse rappers. En behoorlijk goede ook.
Zo zo zo. Ik ben zwaar onder de indruk hoor, ook al heb ik er nog nooit van gehoord.

Citaat:
Niets is vernietigender voor de Vlaamsche ziel dan 'vreemdelingen' die hun nummers in het Nederlands doen.
Want?

Citaat:
Geniet mee van de Vlaamsche haat voor de eigen taal (en voor immigranten). Het eigen volk zal ze leren!
Waar zie jij haat voor de eigen taal?

Citaat:
Een bloemlezing (vooral voor degenen die zichzelf afvragen waarom alle vreemdelingen in Brussel en de Rand voor de Franstaligen hebben gekozen):
Soms wat kras verwoord, maar over het algemeen hebben ze wel gelijk in hun reacties.
Oud 6 augustus 2011, 20:12   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet wat ze zeggen en ik ben van de buurt. Hun gebied is de goot.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 20:23   #16
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Wat een f*****ing LOSERS !

Onmiddellijk dop afnemen. Ga godverdomme werken, wannabe gangsta's !

Verheerlijking van het uitschot van de samenleving. Sommige mensen hadden echt beter geaborteerd geweest.
Oud 6 augustus 2011, 20:25   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht

1. Vandaag met je spulletjes aan de haal, morgen naar Brugge-Centraal (ft. cipier Roger en de lichaamsholtencheckerz)
2. Groepsverkrachten in de West-Vlaamse grachten (ft. Hete Roger Van G. en Cardinal Dementia D.)
3. Toek in de Westhoek
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 20:28   #18
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht

3. Toek in de Westhoek
OMG now THAT is funny !
Oud 6 augustus 2011, 23:13   #19
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Géén Hollands accent, maar een allochtonen-broebeltaaltje-in-Nederland-accent. Allochtonen in Groningen, Enschede, Middelburg en Eindhoven broebelen net zo, en geen van die steden liggen in Holland.
Straattaal dus.

Citaat:
Net zoals je rare petjes, dikke gouden kettingen, aapachtige bewegingen, patserige wagens, veel blingbling en nul inhoud nodig schijnt te hebben om "op je flow te blijven". Dan ben je namelijk heel erg cool en streetwise, nietwaar?

Nee man, elke dag in een kantoortuin zitten. Das pas cool!

Citaat:

Zo zo zo. Ik ben zwaar onder de indruk hoor, ook al heb ik er nog nooit van gehoord.
ik vermoed dat je wel van meer zaken nooit gehoord hebt.

Citaat:

Waar zie jij haat voor de eigen taal?
Deze ras-Vlaming bv gaat als hij emotioneel wordt direct op een andere taal over:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Wat een f*****ing LOSERS !

...., wannabe gangsta's !

... Sommige mensen hadden echt beter geaborteerd geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
OMG now THAT is funny !
Oud 6 augustus 2011, 23:36   #20
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Straattaal dus.
De term Negerhollands die dat gebroebel beter zou dekken, was helaas al in gebruik.

Citaat:
Nee man, elke dag in een kantoortuin zitten. Das pas cool!
Niet mijn idee van cool, maar als jij je daar gelukkig bij voelt, wat let je dan?

Citaat:
ik vermoed dat je wel van meer zaken nooit gehoord hebt.
Ik het genre rap en aanverwante zever zoals R'n'B en hiphop ben ik inderdaad niet zo thuis, en dat wilde ik graag zo houden.

Citaat:
Deze ras-Vlaming bv gaat als hij emotioneel wordt direct op een andere taal over:
Die ras-Vlaming heb ik nergens bij de door jouw aanvankelijk geciteerde uitspraken zien staan.
Overigens bedien ook jij je regelmatig van Engelstalige uitdrukkingen. Vanwege je emotionaliteit?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be