Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 21:56   #1
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

8) Nigel Williams richt zich tot K. Van Overmeire (VB) : in jouw ogen , zijn de enige goeie Vlamingen, alleen diegenen , die op "jullie" stemmen.

VAN EEN STATEMENT GESPROKEN 8)
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 22:00   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

Inderdaad, laat op 13 juni zien dat ge allemaal goede Vlamingen zijt.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 22:02   #3
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Duidelijk Williams' zijn statement niet begrepen. Of niet willen begrijpen. Als ge uw ooglappen aflegt, zie je wel beter
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 22:53   #4
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

na deze uitzending over 'kutmarrokaantjes' denk ik niet dat de rechtse rakkertjes de vrt nog kunnen beschuldigen linkiewinkies te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:03   #5
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
na deze uitzending over 'kutmarrokaantjes' denk ik niet dat de rechtse rakkertjes de vrt nog kunnen beschuldigen linkiewinkies te zijn.
van Overmeire had daar een punt: die Nigel reageerde zoals alle partijen reageerden de dag na de eerste zwarte zondag meer dan 10 jaar gelden, nu hebben ze plots door wat de oorzaken zijn en dat ze er iets moeten aan doen, ze hebben eindelijk de boodschap van de burger begrepen, pfft, dat zeggen ze binnen tien jaar nog steeds, en nog steeds zal er dan weinig tot niets zijn veranderd
Vengeance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:22   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Duidelijk Williams' zijn statement niet begrepen. Of niet willen begrijpen. Als ge uw ooglappen aflegt, zie je wel beter
Zonder ooglappen had je betere standpunten gehoord dan die paar dooddoeners die zo van dit forum konden geplukt zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:25   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

die Nogel Williams was nog genen domme, ipv als een briesende stier zich op het Blok te storten stelde hij enkele goeie vragen waren van Overmeire niet op kon antwoorden. Hij stelde bv.: hoe weet ik of ik voldoe aan de criteria van het VB, wat zijn de voorwaarden om tot het "eigen volk" te behoren?? Ik heb exact dezelfde vraag gesteld aan Filip de Winter in de forumsessies en hij wist evenmin objectieve maatstaven op te noemen waaraan men kan vasttellen wie tot het eigen volk behoort of niet. Het vreemdelingenstandpunt mag dan al de "specialiteit" zijn van het Blok, als je er goed oplet zie je dat het uiteindelijk wolligheid troef is. Ik vond Bourgeois en Van San daarentegen stukken beter
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 00:00   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
die Nogel Williams was nog genen domme, ipv als een briesende stier zich op het Blok te storten stelde hij enkele goeie vragen waren van Overmeire niet op kon antwoorden. Hij stelde bv.: hoe weet ik of ik voldoe aan de criteria van het VB, wat zijn de voorwaarden om tot het "eigen volk" te behoren?? Ik heb exact dezelfde vraag gesteld aan Filip de Winter in de forumsessies en hij wist evenmin objectieve maatstaven op te noemen waaraan men kan vasttellen wie tot het eigen volk behoort of niet. Het vreemdelingenstandpunt mag dan al de "specialiteit" zijn van het Blok, als je er goed oplet zie je dat het uiteindelijk wolligheid troef is. Ik vond Bourgeois en Van San daarentegen stukken beter
Dan heb je ook gezien dat Van Overmeire dikwijls instemmend zat te knikken.
Zijn opmerking “zijn de enige goeie Vlamingen, alleen diegenen , die op jullie stemmen” niet relevant. Hoe zouden ze kunnen weten wie op hen stemt?
Bourgeois en Van San waren inderdaad stukken beter.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 00:20   #9
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal laten zien dat ik een goede belg ben ja!

"Goede vlamingen" stemmen niet op het blok

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 00:22   #10
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Citaat:

goede Belgen stemmen niet op het Blok ja. Die stemmen op één der andere partijen. Zoals de NVA.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 00:30   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
8) Nigel Williams richt zich tot K. Van Overmeire (VB) : in jouw ogen , zijn de enige goeie Vlamingen, alleen diegenen , die op "jullie" stemmen.

VAN EEN STATEMENT GESPROKEN 8)
Het enige dat ik zéker weet is dat volgens de andere politici VB-kiezers het vuil van de straat zijn en ze zelfs het recht tot spreken niet mogen hebben.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:37   #12
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
En het was ook echt zo'n verhelderend debat... NOoooOT!
Er werd weer heel de tijd gezeverd en rond de pot gedraaid, de enige concrete oplossingen die ik heb gehoord zijn:
- laat de vreemdelingen zelf de orde handhaven, laat ze zelf op hun jeugd letten
- zorg ervoor dat ze niet allemaal samenhokken en zorg voor een sociale spreiding ivm woningen

En dan plots na een kwartier: 'oei jongens, tis tijd voor het volgende onderwerp, woonbeleid...' (--> nieuw filmpke en daar gaan we dan)
Op zich heb ik niets tegen het debat over woonbeleid maar dat ze dan op zijn minst meer tijd besteden aan de 'kutmarokaantjes' en die olympische spelen eens achterwege laten hé!
Het zou veel beter zijn moesten ze twee weken elke avond een uur-durende 'woord tegen woord' organiseren over één onderwerp.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:44   #13
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Het moment van de uitzending voor mij was toen Bracke tot driemaal toe aan Karim Van Overmeire vroeg om concrete oplossingen te geven voor het migrantenprobleem en deze er geen enkele kon bedenken...
Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk."
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:50   #14
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Woord tegen Woord. Dat programma heb ik gisteren voor de eerste en de laatste maal gevolgd (en dan nog maar een paar minuten). Toen ik Bracke meer bezig hoorde dan de rest van de gasten, wist ik immers al hoe laat het was... En dan met z'n dichtgeknepen oogjes reflecties zitten maken: Siegfried is duidelijk meer acteur dan journalist...
Oud 11 juni 2004, 11:56   #15
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Woord tegen Woord. Dat programma heb ik gisteren voor de eerste en de laatste maal gevolgd (en dan nog maar een paar minuten). Toen ik Bracke meer bezig hoorde dan de rest van de gasten, wist ik immers al hoe laat het was... En dan met z'n dichtgeknepen oogjes reflecties zitten maken: Siegfried is duidelijk meer acteur dan journalist...
Dan had u langer moeten kijken. Hoewel ik Bracke ook niet zo graag heb, vind ik hem daar beter meevallen dan in de 7de dag... Er zijn echt wel passages dat hij er helemaal niet aan te pas komt en hij laat iedereen inde mate van het mogelijke uitspreken (cfr. woensdag liet hij die Vlaams-Blokker-met-dat-(lelijke)-snorretje-van-wie-ik-de-naam-niet-meer-weet zijn standpunt verduidelijken na wat tumult.)
Enkel bij het inleiden van een nieuw thema was hij natuurlijk meer aan het woord...
Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk."
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:57   #16
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Siegfried Slimmerik scheen het woord 'migratiestop' niet te begrijpen, noch te willen begrijpen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:57   #17
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik vond anders dat hij van tijd behoorlijk zat te briesen hoor.
het eigen volk, dat zijn alle mensen van west-europese (dus keltisch/germaanse) origine plus alle vreemdelingen van goede wil.
dat die laatste groep redelijk klein is, daar kan ik ook niks aan doen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:59   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod

goede Belgen stemmen niet op het Blok ja. Die stemmen op één der andere partijen. Zoals de NVA.
moet ook kunnen samen sterk in Vlaanderen ! 28 + 23= 51 %
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:04   #19
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Het moment van de uitzending voor mij was toen Bracke tot driemaal toe aan Karim Van Overmeire vroeg om concrete oplossingen te geven voor het migrantenprobleem en deze er geen enkele kon bedenken...
yep yep yep. Van Overmeire werd dan nog wolliger: "er zijn teveel vreemdelingen", "minder criminaliteit",....
die Vna San had dan nog interessante dingen te vertellen en was constructief, bij Van Overmeire regende het heel de tijd holle slogans
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be