![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het wordt spannend!
Gisteren raakten de resultaten bekend van de laatste opiniepeiling aan de vooravond van de verkiezingen. Laten we de voeten op de grond houden, want peilingen sloegen in het verleden wel eens vaker de bal mis. Maar de peiling van La Libre Belgique (sinds kort in samenwerking met VTM en Het Laatste Nieuws) wordt toch algemeen beschouwd als een vrij betrouwbare barometer. Wij zetten de voornaamste resultaten en conclusies voor u op een rijtje. Het kartel CD&V/N-VA wordt waarschijnlijk de grootste formatie en haalt in de peiling 27,4%. Voor de tweede plaats voorspelt de peiling een nek-aan-nekrace tussen de SP.A (22,7%) en het Vlaams Blok (22,6%). Opmerkelijk als je weet hoe de SP.A door de verzamelde media wordt geknuffeld en het Vlaams Blok door diezelfde media genadeloos beschimpt, uitgescholden en verdacht gemaakt. Die haat- en lastercampagne tegen het Vlaams Blok lijkt niet meer te werken. Groen! zou de kiesdrempel net niet halen. Het wordt hoe dan ook bang aftellen voor Dua en co. In de persoonlijke populariteitstest blijft Steve Stevaert vooralsnog op kop. Dat de Openbare Omroep dag in dag uit, gratis en voor niks reclame maakt voor de man uit Hasselt werpt nog altijd vruchten af. Maar stel even dat Steve Stevaert straks minister-president zou worden, dan moet hij al zijn praatjes eindelijk waarmaken. Wedden dat zijn gloriedagen dan rap voorbij zullen zijn? Op twee prijkt Guy Verhofstadt, op drie Jean-Luc Dehaene en ... op vier Filip Dewinter. Voor Bertje Anciaux, Freya Vanden Bossche en Frank Vandenbroucke, ook alle drie dagelijks gepamperde knuffels van de media. Een prestatie dus waarop Dewinter best trots mag zijn! Nog steeds volgens de peiling is de paars-groene coalitie in het Vlaams Parlement haar meerderheid kwijt. VLD, SP.A en Groen! halen samen nog maar 47,7% van de stemmen. De oppositie van CD&V/N-VA en Vlaams Blok halen samen juist 50%! Het wordt afwachten wat Leterme en Bourgeois met die uitslag gaan doen. Gaan zij eindelijk "respect" opbrengen voor de verkiezingsuitslag en de wil van de Vlaamse kiezer of kiezen ze voor oude wijn in nieuwe zakken? In Vlaanderen heeft het beruchte cordon sanitaire alvast afgedaan. Maar liefst 50% van de ondervraagden vindt dat het Vlaams Blok moet kunnen deelnemen aan het beleid! Bij de CD&V wordt die mening door de helft van haar kiezers onderschreven! Mijnheer "respect"-Leterme zit dus met een serieus probleem ... Algemeen besluit: het wordt enorm spannend zondag. De foutenmarge van de peiling bedraagt 2,25 procent. Het kan dus nog alle kanten uit. En de kiezer heeft het laatste woord. Zondag kunnen de doodsklokken luiden voor het ondemocratische cordon sanitaire. Krijgen we - eindelijk - een centrum-rechtse coalitie in Vlaanderen (CD&V/N-VA en Vlaams Blok) of wordt het - ook dat zou kunnen - een monstercoalitie van CD&V/N-VA, SP.A en VLD. Het Antwerpse scenario zeg maar. Een coalitie tégen het Vlaams Blok en tegen de Vlaamse kiezer? Zondagavond valt het verdict. U kan met ons mee duimen, want Vlaanderen verdient beter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vrees dat ongeacht de uitslag het Vlaams Blok nog steeds niet zal kunnen deelnemen aan een eventuele Vlaamse Regering. We zullen helaas voor de burgers van deze regio opgescheept worden met een tri-partite CD&V, VLD en Spa. Een combinatie die in mijn ogen niet kan werken. Het spreekt vanzelf dat deze coalitie enkel nog meer proteststemmers kan voorbrengen voor de aanloop naar de volgende verkiezingen.
Persoonlijk zou ik het straf vinden van Leterme en Co indien ze het aandurfden om alleen maar eens te gaan spreken met De Winter en Co. Enfin we shall see... Mvg,
![]() |
#3 |
|
![]() Ik denk nen tripartite. De laatste Belgische tripartite zou het dan wel eens kunnen zijn.
het Blok als enige oppositiepartij kun je voorstellen wat er gebeurt volgende keer ? Iedere ontevredenen zal nog slechts 1 adres vinden als vluchtheuvel...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() hetzelfde dat al Jaaaaren bezig is als in antwerpen
blok staat erbij en kijkt ernaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Blok zal hoedanook niet worden aangesproken om mee te regeren. Zelfs als ze de grootste partij zou zijn, dan nog zullen alle andere partijen samen een monstercoalitie vormen.
De reden is heel eenvoudig : Zowel de Walen als de familie Saks et Cobourg laten dat niet toe. En in dit land beslissen zij . De Vlamingen moeten die gasten hun eisen blijven uitvoeren. Ondanks het feit dat zowel de familie Saks et Cobourg alsook heel de Waalse regio worden gesponsord door Vlaams geld. Ik zou zeggen : onze traditionele politiekers in Vlaanderen zijn watjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Iedereen spreekt hier over een tripartite. Ik noem het een regering met 6 (!) partijen. VLD-Vivant, SPa-Spirit, CD&V-NV-A, dat zijn 6 partijen die in de eventuele regering zitten. En dat allemaal om 1 partij eruit te houden. Hallucinant, eigenlijk.
Persoonlijk denk ik echter dat, indien deze peiling de effectieve uitslag wordt, de CD&V weinig andere keuzemogelijkheden zal hebben dan een regering met SPa-Spirit. Dan krijgen we dus een centrum-linkse regering, terwijl een meerderheid van de Vlamingen duidelijk rechts stemt. Democratie, heet dat dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() en waarom moest het migrantenstemrecht er komen denk je?
![]() ![]() ![]() en het is maar zeer de vraag of dewinter tegen die tijd zijn politieke rechten nog zal hebben. Het blok is wel de grootse partij, maar de meerderheid van de antwerpenaren stemt dus niet blok. Vermits de eindstrijd tussen twee kandidaten zal gaan, zal dewinter zo goed als zeker niet verkozen worden, los van de bijkomende migrantenstemmen en zijn politiek onzkere rechten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
vermist gij bewezen hebt niet van de verstandigsten te zijn en keer op keer zaken moet uitgelegd krijgen vooraleer ge iets begrijpt,is herhaling echt wel aangewezen, zker in uw geval Politiek neutrale bron nodig? Newsflash ?? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Leterme heeft gisteren in 'audit 04 'gezegd dat van samenwerken met het VB geen sprake is, hierin direct bijgestaan door de Heer Bourgeois .
Vlamingen die meer autonomie willen zijn jammer genoeg ter plaatste trappelende paarden ( en daar zal de achterban en kiezers van NVA ook toe behoren hoor) en steeds maar opnieuw zullen compromissen gesloten worden en zal solidariteit (geldstroom) blijven bestaan naar Wallonië. Het cordon zal blijven bestaan en België moét blijven bestaan ( wat gaan ze anders met onze koning en zijn gevolg doen ...) Wij kunnen enkel onze paar ogenblikjes in het stemhokje hebben, en onze ergenis of plezier op de fora.. wij zijn allemaal drukdoenertjes waar de politici eigenlijk in hun vuistje mee lachen.... eens de kiezing voorbij hebben ze weer de zoete macht en hun portemonnée vol geld.... en ondertussen blijven de armen arm, de rijken rijk en de Walen baas !!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik denk niet dat De Winter burgemeester van Antwerpen zal worden.
Probeer eens te denken aan het migrantenstemrecht ? Waarom moest dat er door komen denk je ? Juist om zo te proberen het Vlaams Blok minder te laten groeien. Want in Antwerpen zullen er genoeg migrantestemrecht kunnen krijgen om misschien juist de balans in de goede richting te laten doorslaan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() en waarom moest het migrantenstemrecht er komen denk je?
![]() en het is maar zeer de vraag of dewinter tegen die tijd zijn politieke rechten nog zal hebben. Het blok is wel de grootse partij, maar de meerderheid van de antwerpenaren stemt dus niet blok. Vermits de eindstrijd tussen twee kandidaten zal gaan, zal dewinter zo goed als zeker niet verkozen worden, los van de bijkomende migrantenstemmen en zijn politiek onzkere rechten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() pfff... een peiling van 14 dagen geleden, tussen 17 en 28/05/2004...
intussen zijn de mensen mondiger geworden... van de 30 % onbeslisten zullen er velen zich geïnformeerd hebben en dus zal zondag de zaak heel anders uitzien...
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |