Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 16:01   #1
revoleto
Banneling

Standaard Laylat al-Qadr in de koran en de hadith

Voorwaar, Allah u geleid naar de Islam, en die zich bekeerde tot de islam, God gaf u een groot deel van de nacht Ouamyin
• Al-Qadr: {Wij nedergezonden in een groot deel van de nacht * en je weet wat de Nacht van Kracht * Nacht van de Macht is beter dan duizend maanden * dalen de engelen en de geest waarin de toestemming van hun Heer, elke opdracht is * vrede tot het ochtendgloren}.
• De boodschapper Mohammed vrede zij met hem: «afgeweken van de nacht van Qadr in de laatste tien dagen van de Ramadan» [3].
• De boodschapper Mohammed vrede zij met hem: «De nacht van Qadr vanuit geloof en hoop op beloning, zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden" [4].
• de moeder van de gelovigen Aisha meisje van Abu Bakr moge Allah tevreden Ardaha en ze zei: «'O boodschapper van Allah, wat denk je dat ik weet welke nacht Laylat al-Qadr, wat ik het zeggen? Hij zei: "Zeg: O Allah, je bent Vergevensgezind en Generous Amnesty Vaaf net als ik" »[5].
• Abdullah bin ENPPI, zei hij: «'O boodschapper van Allah, vertel me van een van de nacht, op zoek naar Laylat al-Qadr. Hij zei: "Zonder het te verlaten mensen alleen die nacht bidden, want Ik heb je gezegd" »[6].
] Maximaliseer de Nacht van de Macht
Moslims geloven dat God het bot veel is van de nacht zei {en je weet wat de Nacht van Kracht 'dat wil zeggen, dat de nacht veel van een groot belang en het is beter dan duizend maanden, zei hij: Laylat al-Qadr is beter dan duizend maanden' dat wil zeggen, dat het goede werk dat is hetzelfde als wanneer God is goed werken in een duizend maanden. Het overkwam hem om iets te zien van de tekenen van een groot deel van de nacht ontwaken is er met hem gebeurd om te zien, en nog veel meer Almadtha niet verschijnt pas na de procedure, zoals: de zon duidelijk maken dat zij 's morgens niet straal hen, of rood, of dat de overnachting in een gematigd is niet koud noch heet, en werkte hard en gehoorzaamheid aan te doen en kwam die nacht kreeg de zegeningen van grote deugd en de beloning van aanbidding die nacht, zei de Boodschapper van Allah vrede zij met hem: "De nacht van Qadr vanuit geloof en hoop op beloning, zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden," Bukhari.
En niet veel van de nacht krijgt om te bidden, waar als het aantal rak'ahs een weinig of heel veel, en verlengen het gebed lezen beter dan de vermenigvuldiging van uitputting met minder lezen, en God is blij met hem dat vraagt om een uitnodiging op het moment van een uur om te zien was het een teken te beantwoorden, hoeveel mensen waren blij dat hun eisen, die zij de naam krijgen door God in deze nacht, en God zeide: {dalen de engelen en de geest waarin de toestemming van hun Heer, elke opdracht} en overgeleverd van de Boodschapper van Allah vrede zij met hem zei: "Als een groot deel van de nacht naar beneden kwam Jibril Cabacbh (een groep) van de engelen te bidden en overgave alle Abdel-based of zitten vermelden God Vinzlon van thermoplastische zonsondergang en zonsopgang "Vinzlon alles wordt besteed God in dat jaar van het levensonderhoud van de onderwerpen en Ouajalhm op het onderwerp, en niet zo vaak voor bij veel mensen die avond, half augustus is de nacht, die het bestaan verdeelt die laat zien waar en gescheiden van het sterven en geboren worden in deze periode aan de andere details van de incidenten van de mens, maar die nacht is de nacht net zo Ibn Abbas, een tolk Koran wordt gezegd in de woorden van de Koran: {Wij stuurden naar beneden op een gezegende nacht, we waren Warners (3), waar onderscheiden elke opdracht wijs (4)} is de nacht van Qadr, was waarin onthuld de Koran en die elke opdracht wijs dat wil zeggen, elke bestelling contract dat is, verdeelt waarbij de verdeling van de problemen die zich voordoen in de wereld van de dood en gezondheid, ziekte, en de rijkdom en armoede, en andere dingen die zich voordoen aan de mensen van de verschillende voorwaarden van deze de nacht van het jaar, zoals roestvrij staal. Toen zei God: {vrede is tot het ochtendgloren Vleilh veel vrede en welzijn van de bewakers van het volk van God en de gelovigen gehoorzaamheid van Satan kan niet handelen kwaad of schade, en aanhoudende veiligheid tot het ochtendgloren!. Aisha A zei: "Ik zei, O Boodschapper van Allah, ik de nacht leerde ik zeggen Said Zeg: O jullie pardon zoals Amnesty Vaaf me" en was meer het gebed van de profeet in de maand Ramadan en anderen: "Onze Heer Ouatna goede in deze wereld goed in het Hiernamaals en ons de kwelling van het vuur te redden" .
] Tekenen van een groot deel van de nacht
De Laylat al-Qadr merken, bedoeld door de Profeet Mohammed vrede zij met hem, waaronder dat van de zon niet straal ze na die nacht, "het kan zijn omdat de engelen de Aarde verlaten na zonsopgang helemaal gesluierd deze organismen Lichtstraal afkomstig van de zon naar de Aarde" en het was de nacht niet vrij, noch koud om te zeggen Koran "vrede is tot het ochtendgloren '
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 16:11   #2
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
Voorwaar, Allah u geleid naar de Islam, en die zich bekeerde tot de islam, God gaf u een groot deel van de nacht Ouamyin
• Al-Qadr: {Wij nedergezonden in een groot deel van de nacht * en je weet wat de Nacht van Kracht * Nacht van de Macht is beter dan duizend maanden * dalen de engelen en de geest waarin de toestemming van hun Heer, elke opdracht is * vrede tot het ochtendgloren}.
• De boodschapper Mohammed vrede zij met hem: «afgeweken van de nacht van Qadr in de laatste tien dagen van de Ramadan» [3].
• De boodschapper Mohammed vrede zij met hem: «De nacht van Qadr vanuit geloof en hoop op beloning, zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden" [4].
• de moeder van de gelovigen Aisha meisje van Abu Bakr moge Allah tevreden Ardaha en ze zei: «'O boodschapper van Allah, wat denk je dat ik weet welke nacht Laylat al-Qadr, wat ik het zeggen? Hij zei: "Zeg: O Allah, je bent Vergevensgezind en Generous Amnesty Vaaf net als ik" »[5].
• Abdullah bin ENPPI, zei hij: «'O boodschapper van Allah, vertel me van een van de nacht, op zoek naar Laylat al-Qadr. Hij zei: "Zonder het te verlaten mensen alleen die nacht bidden, want Ik heb je gezegd" »[6].
] Maximaliseer de Nacht van de Macht
Moslims geloven dat God het bot veel is van de nacht zei {en je weet wat de Nacht van Kracht 'dat wil zeggen, dat de nacht veel van een groot belang en het is beter dan duizend maanden, zei hij: Laylat al-Qadr is beter dan duizend maanden' dat wil zeggen, dat het goede werk dat is hetzelfde als wanneer God is goed werken in een duizend maanden. Het overkwam hem om iets te zien van de tekenen van een groot deel van de nacht ontwaken is er met hem gebeurd om te zien, en nog veel meer Almadtha niet verschijnt pas na de procedure, zoals: de zon duidelijk maken dat zij 's morgens niet straal hen, of rood, of dat de overnachting in een gematigd is niet koud noch heet, en werkte hard en gehoorzaamheid aan te doen en kwam die nacht kreeg de zegeningen van grote deugd en de beloning van aanbidding die nacht, zei de Boodschapper van Allah vrede zij met hem: "De nacht van Qadr vanuit geloof en hoop op beloning, zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden," Bukhari.
En niet veel van de nacht krijgt om te bidden, waar als het aantal rak'ahs een weinig of heel veel, en verlengen het gebed lezen beter dan de vermenigvuldiging van uitputting met minder lezen, en God is blij met hem dat vraagt om een uitnodiging op het moment van een uur om te zien was het een teken te beantwoorden, hoeveel mensen waren blij dat hun eisen, die zij de naam krijgen door God in deze nacht, en God zeide: {dalen de engelen en de geest waarin de toestemming van hun Heer, elke opdracht} en overgeleverd van de Boodschapper van Allah vrede zij met hem zei: "Als een groot deel van de nacht naar beneden kwam Jibril Cabacbh (een groep) van de engelen te bidden en overgave alle Abdel-based of zitten vermelden God Vinzlon van thermoplastische zonsondergang en zonsopgang "Vinzlon alles wordt besteed God in dat jaar van het levensonderhoud van de onderwerpen en Ouajalhm op het onderwerp, en niet zo vaak voor bij veel mensen die avond, half augustus is de nacht, die het bestaan verdeelt die laat zien waar en gescheiden van het sterven en geboren worden in deze periode aan de andere details van de incidenten van de mens, maar die nacht is de nacht net zo Ibn Abbas, een tolk Koran wordt gezegd in de woorden van de Koran: {Wij stuurden naar beneden op een gezegende nacht, we waren Warners (3), waar onderscheiden elke opdracht wijs (4)} is de nacht van Qadr, was waarin onthuld de Koran en die elke opdracht wijs dat wil zeggen, elke bestelling contract dat is, verdeelt waarbij de verdeling van de problemen die zich voordoen in de wereld van de dood en gezondheid, ziekte, en de rijkdom en armoede, en andere dingen die zich voordoen aan de mensen van de verschillende voorwaarden van deze de nacht van het jaar, zoals roestvrij staal. Toen zei God: {vrede is tot het ochtendgloren Vleilh veel vrede en welzijn van de bewakers van het volk van God en de gelovigen gehoorzaamheid van Satan kan niet handelen kwaad of schade, en aanhoudende veiligheid tot het ochtendgloren!. Aisha A zei: "Ik zei, O Boodschapper van Allah, ik de nacht leerde ik zeggen Said Zeg: O jullie pardon zoals Amnesty Vaaf me" en was meer het gebed van de profeet in de maand Ramadan en anderen: "Onze Heer Ouatna goede in deze wereld goed in het Hiernamaals en ons de kwelling van het vuur te redden" .
] Tekenen van een groot deel van de nacht
De Laylat al-Qadr merken, bedoeld door de Profeet Mohammed vrede zij met hem, waaronder dat van de zon niet straal ze na die nacht, "het kan zijn omdat de engelen de Aarde verlaten na zonsopgang helemaal gesluierd deze organismen Lichtstraal afkomstig van de zon naar de Aarde" en het was de nacht niet vrij, noch koud om te zeggen Koran "vrede is tot het ochtendgloren '
Het gebruik van paragrafen is geen overbodige luxe als je met andere mensen op een internetforum in discussie wil treden...

En Nederlands zou ook helpen.
Oud 27 augustus 2011, 16:12   #3
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims geloven dat God het bot veel is van de nacht zei
Ah, dus toch een bot die veel spamt.
Oud 27 augustus 2011, 16:14   #4
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het gebruik van paragrafen is geen overbodige luxe als je met andere mensen op een internetforum in discussie wil treden...

En Nederlands zou ook helpen.
Ik heb'm gevlagd als spambot.
Weet niet of de moderatoren dat kunnen zien.
Oud 27 augustus 2011, 16:16   #5
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

"Voorwaar, Allah u geleid naar de Islam"

Mijns inziens blijf ik maar ver uit de buurt van die Allah dan.

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 27 augustus 2011 om 16:16.
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 16:16   #6
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
"Voorwaar, Allah u geleid naar de Islam"
Voorwaar, Allah u geleid naar slecht Nederlands.
Oud 27 augustus 2011, 16:18   #7
Alboreto

Standaard

Deze is ook prachtig.

Citaat:
Als een groot deel van de nacht naar beneden kwam Jibril Cabacbh (een groep) van de engelen te bidden en overgave alle Abdel-based of zitten vermelden God Vinzlon van thermoplastische zonsondergang en zonsopgang
Oud 27 augustus 2011, 16:24   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Laylat-al-Qadr (ofte 'de Grootse Nacht') is de nacht waarop Moslims geloven dat Mohammed de eerste keer Koranverzen via de Aartsengel Gabriël ontving.
Meestal wordt naar aanleiding daarvan op de 27ste nacht van de maand Ramadan extra gebeden e.d. Hiervoor kregen we dus een tekstmuur waaraan amper een touw vast te knopen valt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 augustus 2011 om 16:25.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 16:31   #9
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorwaar ....
Je zou evengoed de eenvoudige hadith uit sa7i7 al bukhari kunnen plaatsen ipv deze verwarde blok tekst. Verder zie ik ook nergens een bron vermeld staan. Als je een hadith plaatst dien je er altijd bij te zetten vanwaar die hadith komt en of die sahih is.

De zinsconstructie en de taal trekt ook op niet veel. Verder, wens ik je een fijne laylat Al-qadr. Allahie taqabel mina wa minkoem.
Oud 27 augustus 2011, 17:07   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
maar nee, die mens is punten aan het verzamelen om bij zijn 72 hoeren te geraken. Elke posting is een bonneke met 10 punten.
Ik kreeg die vroeger ook in het tweede studiejaar bij de nonnekes: zo van die heiligenprentjes en dan kreeg je korting in het vagevuur. Ik was toen echt héél vroom en ging alle dagen naar de mis voordat de school begon! (ge moet nie vragen!) en dan kreeg ik zo'n "beleke"
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 17:10   #11
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Laylat-al-Qadr (ofte 'de Grootse Nacht') is de nacht waarop Moslims geloven dat Mohammed de eerste keer Koranverzen via de Aartsengel Gabriël ontving.
Ja, alsof de engelen hun DAAR mee bezig houden, onleesbare poezië aan arabische koopman/schapenhoeders met een midlife crisis bezorgen.
Oud 27 augustus 2011, 17:11   #12
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik was toen echt héél vroom en ging alle dagen naar de mis voordat de school begon!
Waarschijnlijk had ge al heel wat vagevuur punten verzameld, en was het nodig.
Oud 27 augustus 2011, 17:11   #13
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Meestal wordt naar aanleiding daarvan op de 27ste nacht van de maand Ramadan extra gebeden e.d. Hiervoor kregen we dus een tekstmuur waaraan amper een touw vast te knopen valt.
dus die "verjaardag" verschuift elk jaar mee met de maankalender?
Oud 27 augustus 2011, 17:12   #14
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, alsof de engelen hun DAAR mee bezig houden, onleesbare poezië aan arabische koopman/schapenhoeders met een midlife crisis bezorgen.
In de grot Ḥira' gebeurde dat meer bepaald.
Oud 27 augustus 2011, 17:14   #15
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
In de grot Ḥira' gebeurde dat meer bepaald.
Ah ja, en gij weet dat want gij waart den engel.
Oud 27 augustus 2011, 17:15   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk had ge al heel wat vagevuur punten verzameld, en was het nodig.
ik vrees dat ik spaarde voor toekomstige fouten hoor.

Ik was zo'n streberke dat ook werd uitgekozen om de bisschop te ontvangen met een of ander welkomstgedichtje of zoiets, terwijl ik (zes/zeven? ) vooral geïnteresseerd was in het kussen van zijn ring. (ge moogt er niet bij stilstaan hoor, ik was zo'n klein shirley tempelke in die tijd - maar dat zal hem waarschijnlijk niet zo geinteresseerd hebben misschien? ) enfin, ik heb zijn ring gekust (nee niet die van Geiluwe, wel die van oost Vlaanderen en véél langer geleden, ik ken de mens zijn naam niet ).
Oud 27 augustus 2011, 17:27   #17
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
ik vrees dat ik spaarde voor toekomstige fouten hoor.

Ik was zo'n streberke dat ook werd uitgekozen om de bisschop te ontvangen met een of ander welkomstgedichtje of zoiets, terwijl ik (zes/zeven? ) vooral geïnteresseerd was in het kussen van zijn ring. (ge moogt er niet bij stilstaan hoor, ik was zo'n klein shirley tempelke in die tijd - maar dat zal hem waarschijnlijk niet zo geinteresseerd hebben misschien? ) enfin, ik heb zijn ring gekust (nee niet die van Geiluwe, wel die van oost Vlaanderen en véél langer geleden, ik ken de mens zijn naam niet ).
't zal onzen Bert geweest zijn:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leonce-Albert_Van_Peteghem
Oud 27 augustus 2011, 18:12   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
ik heb hem al 100 keer gevlagd en er een draad over geopend in SM die gesloten is.

Moderatie moet zowat onnozel worden van al dat gevlag

Maar van Pontifex krijgt ie de witte vlag

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 18:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:28   #19
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto
zitten vermelden God Vinzlon van thermoplastische zonsondergang en zonsopgang
Dit gebeurt er als moslims mee zijn met hun tijd

Hij lijkt wel de moslim-versie van corse.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:53   #20
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus die "verjaardag" verschuift elk jaar mee met de maankalender?
Hé, da's toeval. Het is vandaag de 27ste volgens onze meer logische Zonnekalender.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be