Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 17:21   #1
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Nederlands jongeren lijken steeds meer gewonnen voor het gedachtengoed van het Vlaams Blok en komen daar openlijk voor uit.

Het duidingmagazine Twee Vandaag maakte er een reportage over.
http://www.tweevandaag.nl/call.php?m...amp;startvideo

[size=2](realplayer gaat bij mij het best)[/size]
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 07:26   #2
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

hoe meer zielen, hoe meer vreugd
Oud 12 juni 2004, 09:43   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Seg metserke, ik heb daar niks gezien dat met het VB te maken heeft. Uw waanideeën weer aan het proberen te verspreiden?

Ik vond het wel verfrissend om te zien dat er in Nederland over zoiets tenminste gedebatteerd kan worden ipv niet verder komen dan 'vuile racist'!
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 10:12   #4
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Dat is normaal want ook in Nederland is er dezelfde problematiek inzake vreemdelingenbeleid: misgelopen integratie (weigeren van) en problemen met allochtonen (overlast, criminaliteit,enz). Maar ook bij onze noorderburen wordt dat alles met de mantel der liefde bedekt en doet men alsof er geen problemen zijn.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 11:12   #5
Simon C
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad, niks te zien dat iets met het VB te maken heeft.
Ik bleef maar wachten, maar uiteindelijk niks. Verander de titel van je topic en je eerste bericht maar, metser.
Simon C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 15:38   #6
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nergens gezegd dat er een link is met het VB. De link met hun gedachtengoed is er echter wel. Haat verspreiden en cultiveren en daadwerkelijk toepassen.

Wat die jongens zeggen zit vervat in hoe die Vlaamsblokker in café Ten Boelear het uitdrukte: : "Ze moeten allemaal terug naar Marokko, zowel de goei als de slechte" En hoe die haat tegen zowel de goei als de slechte kan oplopen hebben we op de laatste VB-meetings gezien.

Btw; je zou kunnen denken dat het bij die jonge gasten om wat puberaal dwarsliggen gaat. Geloof het maar niet. Die krijgen hun extreem gedrag met de paplepel mee. Zowel hier als in Nederland.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:58   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

is een volkomen normale tegenreactie op de agressieve en opdringerige islamcultuur die onze gebieden binnendringt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 13:03   #8
Angebleu
Vreemdeling

Angebleu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Dat is normaal want ook in Nederland is er dezelfde problematiek inzake vreemdelingenbeleid: misgelopen integratie (weigeren van) en problemen met allochtonen (overlast, criminaliteit,enz). Maar ook bij onze noorderburen wordt dat alles met de mantel der liefde bedekt en doet men alsof er geen problemen zijn.
Het uitzetbeleid van staatssecretaris Verdonk al eens onder de loep genomen??????
Angebleu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 11:46   #9
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Nederlands jongeren lijken steeds meer gewonnen voor het gedachtengoed van het Vlaams Blok en komen daar openlijk voor uit.

Het duidingmagazine Twee Vandaag maakte er een reportage over.
http://www.tweevandaag.nl/call.php?m...amp;startvideo

[size=2](realplayer gaat bij mij het best)[/size]
Het probleem is er, maar het is een tegenreactie. Ook in nederland kennen ze problemen met migranten. En deze jongeren trekken zich dat aan. Ze reageren hier echter op als echte pubers:rebels en afkerend. Laat me wel duidelijk zeggen dat het hier om kleine groepen gaat. En laten we die groepen dan ook een naam geven die ze bevuilen: Gabbers. Sta me toe te zeggen dat op hardcore feesten, en ik kom er zelf, slechts een absolute minderheid deze uitingen doet. Het merendeel draagt kledingmerken zoals Londsale, Fred perry, Ben sherman ,Hooligan,... Maar doet dat daarom nog niet expliciet met racistische bijbedoelingen! Dit is de minderheid binnen onze muziekstrekking. De meerderheid zet zich hier tegen af, toch is er bij de meerderheid een zeer grote ruk naar rechts. En desbetreffend denken de meeste ook rechts (per definitie NIET RACISTISCH). Maar vinden jullie dit niet logisch? Al eens gezien hoe meer een meer autochtone jongeren vinden onder de voet gelopen te worden door allochtonen? En hoe er zich wel degelijk meer en meer problemen stellen die door inwijkelingen ontstaan? Nogmaals dit is een tegenreactie. En neem van mij aan dat als er niet snel iets gedaan wordt aan de huidige vreemdelingenproblematiek dan zal dit alleen maar een steeds groter wordende voedingsbodem krijgen! Met alle gevolgen vandien...
Maar scheer ons niet allemaal over dezelfde kam! Het is en blijft een minderheid,hoewel ik niet ontken dat een steeds groter wordende groep jongeren zich (gelukkig) rechts bewust wordt(nogmaals:Niet racistisch zoals de vergezochte voorbeelden in het filmpje)!
Oud 15 juni 2004, 19:48   #10
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
En laten we die groepen dan ook een naam geven die ze bevuilen: Gabbers. Sta me toe te zeggen dat op hardcore feesten, en ik kom er zelf, slechts een absolute minderheid deze uitingen doet. Het merendeel draagt kledingmerken zoals Londsale, Fred perry, Ben sherman ,Hooligan,...
Wij noemen dat snotapen die graag nigger zouden zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be