![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste forummers,
ik ben eventjes aan het rondkijken om eventueel tussen kerst en nieuw naar New York te gaan. Ik ben daar dus nog nooit geweest en ik vroeg me af wat zo ongeveer de beste uitvalsbasis is om daar een week te vertoeven (langer gaat echt niet). Heeft iemand aanraders qua hotel? Qua prijzen heb ik eigenlijk weinig tot geen idee aan wat ik me kan verwachten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een week naar New York... hoe verdorven moet ge daar voor zijn? Een week begot... Ik ga nog niet voor een week naar Dublin. Veel te kort. Veel te duur in verhouding.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Old York?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar een paar jaar geleden geweest en toen vlakbij in het centrum van Manhattan verbleven (the meatpackers district ofzoiets). Hotels zijn er niet zo goedkoop, maar de stad is zeker de moeite waard. ik ben toen in februari er geweest, en het vroor er serieus (-10°). Een week daar is trouwens lang genoeg, na 6 dagen heb je het meeste (van bezienswaardigheden) er echt wel gezien. De USD staat trouwens laag momenteel, dus dat maakt ook veel.
Ik ben nu in augustus 3 weken in California geweest en zou zo terug willen gaan naar de USA ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, ik vind dat hij dan beter naar Hoboken kan gaan.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Da's de Upper Bay maar overzwemmen eh ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Foto's bij het bord en maffe gesprekken aanknopen met locals. Joer from hoboken? Yes. ai am from Ohboke aswél, Ohboke in Antwaarp. I see. Yoe know eeeuhm, flanders e, femisch lion e. I waaarek at umicore in 'ohboke. Shiiitt, tats kind of a coincidence
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beacon Hotel op Broadway is een aanrader.
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._New_York.html Een kamer waar je in kunt ronddraaien ( een zeldzaamheid in NY-hotels) Prijs onder 200 dollar, ook al een NY-uitzondering. Naast de badkamer is er ook een keukentje ! Zeer interessant als je weet dat tegenover het hotel in een meeneemsupermarkt is met voorbereidde maaltijden. Een metrostation op min. dan 100m. Central park en Dakotabuildings vlakbij. Vele kamers hebben uitzicht op de Hudson. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet ge zeker doen : De kerstboom (er vlakbij nemen ze s morgens ook een of ander ochtendprogramma op voor NBC) De Empire State, maar ga eens s avonds als het al donker is. Central Park ook eens plezant, ge kunt een fiets huren, op die mannier geraak je overal wat rapper. Dan zijn er verschillende excursies die je kan maken, (film locaties, Haarlem Gospel toer etc... ) Als ge honger hebt : http://www.yelp.com/biz/ellens-stardust-diner-new-york Als ge ergens wil slapen, en te mag iets meer dan een kartonnen doos zijn http://www.hotels-rates.com/hotels_r...roperty/47745/ (Roger Williams) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beide hotels zien er wel nice uit. Zeker het overwegen waard en vallen beiden net binnen het budget met dank aan de dollar. Ik had eerlijk gezegd wel niet verwacht dat het zo prijzig zou zijn, maar soit.
Fiets huren staat zowieso op het programma
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in waar een citytrip van een week te kort zou zijn. Ok, het is New York, maar toch. Van de meesten hoor ik toch dat ze daar voor een week naar toe trekken. Ik zou er uiteraard graag eens een paar maand vertoeven maar dat is niet haalbaar met het werk, dus settle ik voor een week.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Probeer dicht bij een metrostation te zitten, altijd handig. Weet wel dat de metrolijnen in Manhattan bijna allemaal vertikaal gaan op de kaart. En als je vb aan het water zit, moet je vaak een aantal blokken stappen eer je een metrohalte hebt. Een week volstaat zeker voor NY. De eerste dagen wil je gauw rushen om de leukste dingen te zien, en dan zit je daar de laatste dagen met tijd te veel over ![]() Als je toevallig met fotografie bezig bent, ga eens binnen bij B&H photo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dat 8 jaar geleden gedaan. 2 maand: gestart in San Francisco, zo naar beneden naar LA, en verder naar San Diego met natuurlijk alle parken onderweg. - Dan naar Phoenix (via Death Valley), en nog wat plaatsen tussenin. - Vervolgens via Zion en Grand Canyon naar Las Vegas, het zwijn gaan uithangen. - Dan via Dallas naar New Orleans - Dan via Alabama North en South Caroline richting Washington en New York. En onderweg alle slagvelden van de Burgeroorlog gaan bezoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://lib.store.yahoo.net/lib/musta...sta-blue-2.jpg We hadden eigenlijk een gewone kar gereserveerd, maar toen we hem gingen oppikken zagen we die Mustang staan en we konden er niet aan weerstaan. Groot was onze verbazing dat je die kar daar eigenlijk vrij vaak ziet rondrijden. Soit, zalige auto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook altijd eens op de site van Holiday INN kijken, die hebben ook goedkopere hotels, en je neemt dat daar zonder ontbijt he, eten vindt ge daar overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 dagen is goe als je met een lege valies vertrekt en gaat voor te winkelen. |
|
![]() |
![]() |