![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Oke deze thread gaat dus niet over wel/niet voor/tegen splitsing etc. maar simpelweg hoe het überhaupt zou kúnnen. Hoe kan belgië gesplitst worden? Hoe zullen andere landen en de eu hiermee omgaan? Welke maatregelen moeten worden genomen? En dan tot slot wat is het beste eindresultaat?
Commentaar graag! (Edit: ja mijn naam is wat cru maar das maar net bij welke groep je hoort....) Laatst gewijzigd door AlwaysUnite : 9 september 2011 om 22:30. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Wie weet staat er weer een Fransman paraat met eigen plannen?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dus zaak is, dit ontrafelen, deskundig, dus met liefde en respect voor elkaar te gaan doen. Misschien moeten de Nederlanders en de Fransen (als rechtstreekse familie) dit proces liefdevol gaan begeleiden. Tenslotte is er toch niets belangrijker als familie?!
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Van je familie moet je 't hebben
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We moeten aan een splitser beginnen werken. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
Hoe?! Weten jullie dat nog niet ?! Jullie hebben er verdomme al honderd jaar over kunnen nadenken ! Sukkelaars !
Laatst gewijzigd door De Brabander : 10 september 2011 om 08:54. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Als dit land gesplitst moet worden, kunnen we dan alsjeblieft een beetje eerbied hebben voor de geschiedenis, en het Brabant-Vlaanderen noemen (een beetje zoals de Duitse staten dat doen)?
Dan plakken we er dit wapen bij: (waar dan ook Limburg/Loon is vertegenwoordigd) ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Minister-President
|
Flaminganten zijn kolonisatoren die moeten oprotten uit Brabant, Limburg en Antwerpen !
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Minister-President
|
Ja, als je wil en dus zeker niet Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vreemdeling
|
En wat dachten jullie hiervan?
Wallonië naar Frankrijk mikken. De oostkantons naar duitsland Vlaanderen onafhankelijk of in een soort losse unie met nederland? Brussel gewoon engelstalig als DC Europa De duitse gemeentes kunnen zich bij de voor hun economisch meest gunstige deelstaat aan te sluiten. Bvb De noordelijke gemeentes kunnen zich richten op Aken en de zuidelijk op Rheinland-Pfalz. Wallonië kan een regio worden net als Corsica met meer rechten dan de rest van de regio's (Vlaanderen niet door den haag bestuurt dan Wallonië ook niet door Parijs.). Voor Vlaanderen moet eigen economisch beleid krijgen maar zou kunnen samen werken met 1 gezamenlijk leger met nederland. Alle internationale akkoorden van België samen met de Benelux verdragen kunnen worden samengesmolten tot een internationaal verdrag dat de samenwerking tussen alle betrokken staten versterkt. Oh ja btw luxemburg kan wel een deelstaat van duitsland worden while we're at it. Ze spreken er in het dagelijks leven toch al duits en het zou de verfransing van de lokale politiek tegengaan Laatst gewijzigd door AlwaysUnite : 11 september 2011 om 10:26. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
#18 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
#19 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Waarom niet 1 België, maar zonder verdere gewesten en gemeenschappen, ipv splitsen zou ik ze net samenvoegen tot 1 geheel.
Persoonlijk zou ik echter wel Baarle-Nassau aan Frankrijk geven. Stad Antwerpen zou ik aan Nederland geven, en een corridor maken van Antwerpen naar Ossendrecht. Of deze met een tunnel of brug moet, dat laat ik in het midden natuurlijk. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 11 september 2011 om 12:24. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|