Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 12:04   #1
Quorn
Banneling

Standaard Niet alle Roma's zijn inbrekers ...

Citaat:
Franse politie pakt 20-tal Roma op voor inbraken, ook in België
Bij een grootscheepse actie van de Franse gendarmerie in de Elzas en Lotharingen is een twintigtal Roma uit Kroatië gearresteerd voor een reeks inbraken, zo is uit gerechtelijke bron vernomen.

Het onderzoek in de zaak startte reeds begin dit jaar, na een poging tot inbraak in Saverne (Bas-Rhin). Ook inbraken in de regio Parijs, ten oosten van Parijs, in de Alpen, Duitsland en België werden onderzocht, zei procureur Rémi Coutin.

De speurders legden in samenwerking met de Duitse politie langzaam een netwerk bloot, van degene die de klussen opknapten tot degenen die ze coördineerden.

Ongeveer 200 gendarmes vielen uiteindelijk binnen in drie zigeunerkampen, in de buurt van Sélestat, Haguenau en Briey.

De arrestanten worden ook verdacht van mensenhandel. Bonzen van het netwerk in Kroatië zouden minderjarigen naar Frankrijk te hebben gestuurd om de inbraken te plegen, voornamelijk in privéwoningen.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Belgie.dhtml
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 12:10   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Arme Roma.
Oud 17 september 2011, 12:26   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Roma.
Beter Aroma noemen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 19:08   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch niet onze fout dat ze sinds decennia een bepaalde reputatie hebben opgebouwd voor zichzelf! Onze VRT staat weer uit te leggen dat er een deel Roma in het park hebben moeten slapen, dat er weer geen opvangplaatsen genoeg zijn, dat het weer een ramp zal worden deze winter enz enz enz enz!Toon nog een pak kleine kindjes erbij en de tranen lopen bijna over ieders wangen!
Oplossing: stop die mensen in een aantal bussen en rij ze terug naar de plaats vanwaar ze komen! Zoniet lopen onze steden weldra vol met zigeuners, ze zullen blijven komen en hun aanwezigheid gaat zelden ongemerkt voorbij! Al doe je er elk jaar een paar duizenden opvangplaatsen bij, er zullen er altijd tekort zijn en blijven!
Kom naar België, zet je ergens neer en wacht tot men je naar het ocmw brengt en daarna Belg maakt met alles erop en eraan! Is dat hetgene onze medianieuwslezers ons moeten aanpraten???? En daarna de rest van de familie, uiteraard.
Niet alle Roma zijn dieven en inbrekers enz: tuurlijk niet.
Niet alle nazi's waren gevaarlijke gekken, Maar...
En na hen of ons... de zondvloed.

Laatst gewijzigd door andev : 20 september 2011 om 19:12.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 19:17   #5
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toch niet onze fout dat ze sinds decennia een bepaalde reputatie hebben opgebouwd voor zichzelf! Onze VRT staat weer uit te leggen dat er een deel Roma in het park hebben moeten slapen, dat er weer geen opvangplaatsen genoeg zijn, dat het weer een ramp zal worden deze winter enz enz enz enz!Toon nog een pak kleine kindjes erbij en de tranen lopen bijna over ieders wangen!
Oplossing: stop die mensen in een aantal bussen en rij ze terug naar de plaats vanwaar ze komen! Zoniet lopen onze steden weldra vol met zigeuners, ze zullen blijven komen en hun aanwezigheid gaat zelden ongemerkt voorbij! Al doe je er elk jaar een paar duizenden opvangplaatsen bij, er zullen er altijd tekort zijn en blijven!
Kom naar België, zet je ergens neer en wacht tot men je naar het ocmw brengt en daarna Belg maakt met alles erop en eraan! Is dat hetgene onze medianieuwslezers ons moeten aanpraten???? En daarna de rest van de familie, uiteraard.
Niet alle Roma zijn dieven en inbrekers enz: tuurlijk niet.
Niet alle nazi's waren gevaarlijke gekken, Maar...
En na hen of ons... de zondvloed.
Hebben ze er ook bijgezegd dat het om 'tjechische' roma's gaat ? en dus toeristen ? en dat toeristen verondersteld worden van voor hun eigen 'opvang' te zorgen ?...ik denk het niet...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 22:16   #6
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Niet �*lle Roma's zijn inbrekers...Sommigen zijn ook moordenaars !
http://www.gva.be/antwerpen/roma-s-d...en-feiten.aspx

Citaat:
Roma's die Antwerpse oudjes toetakelden minimaliseren feiten

17 reacties
E-mail bericht
Bookmarken/Delen
20:10 Update De vier mannen die terechtstaan voor gewelddadige overvallen op bejaarden, minimaliseren het geweld dat ze gebruikten.

De verslagen van de wetsdokter zijn duidelijk: de bejaarden die door de vier beschuldigden werden overvallen kregen zware klappen en stampen in hun gezicht. Maar tijdens het verhoor op hun eerste procesdag beweren ze dat ze alleen maar een paar slagen hebben uitgedeeld of een deur in het gezicht van de slachtoffers hebben geslagen. Eén van de slachtoffers is drie weken na de feiten aan haar verwondingen overleden. Een ander slachtoffer is ondertussen ook overleden, maar niet als direct gevolg van de feiten. De andere slachtoffers zijn nooit helemaal hersteld van de klappen die ze kregen.

Dumitru Ciurar, die bij de meeste overvallen betrokken was, vertelde de jury dat hij zichzelf geen echte dief vindt. “Ik heb gestolen, maar ik deed dat omdat ik niets heb, ik ben arm.” Hij gaf wel toe dat hij bewust bejaarden uitkoos omdat hij die wel aankon. “Ik heb niemand willen doden”, vertelde hij. “Ik heb er nooit bij stil gestaan dat zoiets kon gebeuren.”

Stelian Ciurar pleit onschuldig. Andrei Dragoi bekent alleen dat hij betrokken was bij diefstal van een homoseksuele man. Hegedus-Petru Rostas was daar ook bij, en overviel samen met Dumitru Anna Tutelaars bij haar thuis op het Kiel. Hij vertelde de jury dat hij daar spijt van had. “Ik hoop dat ze me het in de toekomst kan vergeven. Ik was niet arm, ik was geen beroepsdief, ik was nog een kind.”

De mannen woonden samen in een hotelkamer in de buurt van het Centraal Station. Van daaruit gingen ze op pad. Ze kozen oudere slachtoffers uit die er rijk uitzagen en volgden die op de tram naar hun huis. Daar sloegen ze toe. De sierraden die ze buit maakten, verkochten ze meteen door in de stationsbuurt. Het proces zal ongeveer vier weken duren.

MF

Foto: Bert Hulselmans

Maar zonder zeveren : er zitten er ook goei tussen hoor !...Allee, ik veronderstel dat toch...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 14:23   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige dat nu ontbreekt is informatie over wat er ondertussen nu en straks met die gasten zal gebeuren! Maar dat is het spelletje hier in dit apenland: we praten er niet meer over... en j�*�*�*ren later lopen ze hier nog rond te eisen dat ze "Belg" worden ! Zelfs al krijgen ze een uitwijzingsbevel, zoals ik zopas in een lezersbrief v/d Standaard kon lezen "dan vegen ze daar gewoon hun gat mee af". Sorry voor het taalgebruik, maar je kunt niet altijd lelijke dingen met mooie woorden zeggen, nietwaar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 15:33   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Die mensen moeten toch ook leven hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 15:43   #9
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Stel me toch de vraag welke inkomsten ze hebben. (legaal dan)
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be