Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2011, 13:50   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Fortisgate is er maar dan weer niet.

Citaat: << Een samenloop van vermoedens kan juridisch ook een bewijs zijn>>
Ghislain Londers.

Eerste voorzitter van het Hof van Cassatie in dienst van de maatschappij en niet van de politiek.

http://www.google.be/search?q=Ghisla...qi=g1g-v4&aql=

Spijtig dat alleen maar “eerlijke” mensen het Belgisch landschap verlaten.

En wij blijven zitten met de “charlatans”.

Eerlijk en charlatans zijn kwalificaties van een zekere burgemeester.

Terwijl dat anderen zeggen dat de « democratie in gevaar is ».

A priori niet sprekend over hetzelfde thema maar toch…

Heeft de eerste voorzitter van het Hof van Cassatie het allemaal gedroomd of wat?

L’Esprit des Lois zou er meer kunnen over zeggen maar dat is voor sommigen misschien alleen maar “het verleden”.
Iets wat men vandaag, als men ziet welk respect bepaalde beroepen en diensten nog hebben voor het recht en het maken van wetten in volle négationisme van een zeker Burgerlijk Wetboek en doctrine en rechtspraak, misschien wel van toepassing.
Alles maakt deel uit van het verleden, vandaag maakt men in samenwerking met het senaat alleen nog maar wetten die passen voor de partij politiek.
Op een dag zou het wel eens kunnen dat het recht geen geschiedenis meer heeft, inbegrepen de Grondwet.

Dus volgt er een uitspraak over de “ scheiding der machten » die niet zo oud is.

Waarin regelmatig gesproken wordt over een andere openingsrede van proc. Gen. Ch. Faider voor het Hof van Cassatie, op 15 oktober 1875, nr. VIII (gepubliceerd in Bull., 1875.

Het gaat namelijk over de openingsrede van Procureur general E. Liekendael van het Hof van Cassatie op 1 september 1997.

In punt 2 zegt zij:

Begin citaat: << Tijdens het voorbije gerechtelijk jaar heb ik bij diverse aangelegenheden kunnen vaststellen dat het beginsel van de scheiding der machten op de helling kwam te staan; het bestaan ervan werd soms betwist, ja zelf ontkend;>>

Ik ben maar een zeer eenvoudige burger maar toch wil ik deze tussenkomst brengen en mijn steun betuigen aan Ghislain Londers.

Zulke mensen mogen onze “openbare diensten” in de toekomst liefst niet meer verlaten.

Ons land heeft opnieuw mensen nodig, en zeker bij de rechterlijke macht, die “hun reputatie” en “hun scheiding” van de politiek terug op de eerste plaats stellen of zullen stellen.

Een sterk signaal van de rechterlijke macht en zeker van de Hoogste raden zou zijn om hun politiek lidkaarten gezamelijk op te geven.

Hetzelfde moet zeker gelden voor de Hoge raad van Justitie indien deze ook besmet zou zijn.

Aangezien er van “Het bos en de bomen” van Stefaan De Clerck toch niet verwenzenlijkt wordt.

Na Dutroux is de zaak Janssen daar het levend bewijs van.

Het spijt me ook dat de Ghislain Londers bij zijn vertrek niet meer steun heeft gekregen, wat alleen maar kan aantonen dat in ons land alles “in handen” is.

En niemand nog "democratisch" vrij.

Politieke benoemingen en partij kaarten zijn daar zeker niet vreemd aan.

Politiek verziekt alles.

Kijk maar naar de banken.

Waarom Yves Leterme (eerlijk of charlatan volgens Tobback )vlucht uit de politiek zullen wij met de tijd zeker vernemen.

Hij krijgt als West-Vlaming die voor ons land, de banken, de splitsingen een grote rol heeft gespeeld zeker een passage in mijn boek.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 september 2011 om 14:11.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 14:39   #2
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Politiek verziekt alles.. zelf een dialoog
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be