![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nederland heeft bijna de laagste werkloosheid ter wereld ... maar ook het hoogste aantal deeltijds werkenden ter wereld ... Nederlands staatsschuld is maar even groot als die van ons (een pak minder dus per hoofd of als % BNP ) maar een Nederlander heeft gemiddeld wel dubbel zoveel hypotheekschuld als wij ...
vandaag was ik in Nederland en vele producten worden daar al niet meer normaal geprijsd maar als volgt : 14euro/maand na 1 jaar 37euro/maand zonder dat de werkelijke prijs van het product erbij staat of zelfs nog maar de looptijd Nederland zit precies nog dieper in de schulden dan wij ![]() Edit : Misschien had de titel beter geluid Nederland volgende Amerikaanse krediet/huizencrisis. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 1 november 2011 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot de bom barst .... Nu ja, in België doen wij al bommen barsten, nog vòòr het TNT erin zit. Maar da's ook weer typisch Belgisch ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Moet Jr nu zijn bazas pakken om voor NL te gaan werken?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als Oen2 Jr goed gevolgd heeft, dan weet Oen2 dat Jr dagdagelijks samenwerkt met Nederlanders van beneden de Moerdijk : een eerlijk hardwerkend volk.
En dan zou Oen2 ook weten dat Jr ook ruime ervaring heeft met Nederlanders van bòven de Moerdijk : een crapuleus oplichtend volk. Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar het cultuurverschil is enorm. Vooral op gebied van eerlijkheid en collegiaal partnership. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 november 2011 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men wil de aankoop uitlokken bij mensen die al financiëel zwak staan.
Deze, eerder algemene, tendens in "consumentenparadijzen" belooft weinig goeds.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 november 2011 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De staatsschuld in Nederland is nu 63,9%. Maar schuld, ook als het om een percentage gaat moet afgezet worden tegenover bezit. Op de volgende site:http://www.vrijspreker.nl/wp/2011/09/miljoenen-nota/ is te zien hoe verschillende landen zich tot elkaar verhouden. Best wel een interessant gegeven, ik denk dat zowel België als Nederland nu best wel redelijk "save" zitten. Het geval Griekenland is echter buiten-proportioneel. Misschien is het nu duidelijk waarom er daar nu geld bij moet.....Best wel zielig voor de trouw belasting betalende Grieken... ![]() Het enige grote gevaar is dat we nu teveel van de Griekse schuld moeten afwaarderen en dat de leningen die wij hebben opgekocht van de andere zwakke landen nu ons de nek gaan omdraaien. Maar dat geldt niet alleen voor Nederland... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 november 2011 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 november 2011 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kunstmatig van overheidswege geinstigeerde woningnood na WWII zal vooralsnog geen Amerikaanse beelden gaan oproepen van verlaten en verwaarloosde huizen.
Een huis leeg laten staan is in NL een zeer hachelijke aangelegenheid. Voor je het weet wordt het "gekraakt". De huizenmarkt is bezig langzaam aan te trekken. De grote afstoppers waren (natuurlijk) de banken. Tweeverdieners hebben de meeste kans op een hypotheek. Aan de andere kant groeit het aantal dat door baanverlies hun hypotheek niet meer kan betalen. Echter, voor een huurhuis zullen ze eveneens diep in de buidel moeten tasten, dus is het de vraag of het niet om een groep mensen gaat die te gemakkelijk een hypotheek hebben gekregen? Sociale woningbouw is zo goed als dood in Nederland aangezien de WB corporaties liever projectontwikkelaartje spelen en de Gemeenten absurde bedragen voor hun gestolen bouwgrond vragen. (onteigenen = stelen)
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat heb ik meer gehoord. Van de Brabo' s zelf ........
eerlijkheid en collegiaal partnership ........ ga eens voor een VS bedrijf werken en je zult die woorden nooit meer gebruiken ........
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach kijk zelf maar. http://www.youtube.com/watch?v=m8VbU4KkYyA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Over het algemeen heb ik ook met mensen van andere streken weinig problemen; ze zijn niet meer of minder oplichter dan dat Brabanders dat in jou ogen schijnen te zijn. Boven en beneden de Moerdijk zijn er misschien wat mentaliteitsverschillen, hoewel ze niet in het hardwerken of eerlijkheid zitten. Generaliserend gesproken begint in de Nederlandse context de mentaliteit beneden de Moerdijk meer op de Vlaamse Belgische mentalteit te lijken, hoewel in Vlaanderen dan ook juist de meer 'Hollandse' trekken opvallen.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 4 november 2011 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ook maar een geintje over die Brabo's.
Friezen en Grunningers zijn vaak ondoorgrondelijk en stug. Achterhoekers en Tukkers zijn domme zuiplappen op hun boerentrekkers. Utrechters brutaal en luidruchtig. Amsterdammers arrogant en elitair. West-Friezen levensgevaarlijk als ze dronken zijn, messentrekkers. Hagenezen hebben gâh last van kâuwe kak. Limbo's hebben een spraakgebrek. Zeeuwen zijn gierig. en Rotterdammers zijn domme arbeiders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Vanuit Vlaanderen bekeken geldt dit voor héél Holland
Vanuit Vlaanderen bekeken geldt dit voor héél Holland Vanuit Vlaanderen bekeken geldt dit voor héél Holland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() @Descarters Jr
Mijn wagen is niet Duits. Mijn wodka niet Russisch, mijn pizza niet Italiaans, en kebab eet ik niet; mijn koffie komt uit Afrika, naar VS films kijk ik niet (allergisch geworden voor hun verbaal braaksel). Mijn thee komt uit eigen tuin, mijn shirt komt van Argyll, blijft over electronica, nummers en letters. Maar die komen niet uit hun oorsprongsgebieden. De buur die de immigrant zou zijn heeft dus hetzelfde probleem: niets is van hem want niets heeft hijzelf gecreeerd, dat hebben anderen voor hem gedaan. Het enige wat hij doet is gunsten ontvangen om te mogen leven. Dit was 100% off topic, waarvoor mijn excuses.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 november 2011 om 19:38. |
![]() |
![]() |