![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Turks-Koerdisch conflict in Antwerpen: Burgemeester Janssens durft niet of nauwelijks optreden tegen zijn allochtone kiesvee, van wiens stemmen zijn politieke toekomst afhangtVlaams Belang roept extra gemeenteraad samen na Turks-Koerdische veldslag gisterenavond in de Van Kerckhovenstraat om weinig kordaat optreden van Janssens aan de kaak te stellen
Na de eerdere incidenten en zelfs aanslagen van de voorbije week is het conflict tussen de Koerdische en Turkse gemeenschap in Antwerpen volledig geëscaleerd. Na een steekpartij vond gisterenavond in de Van Kerckhovenstraat (Antwerpen-Noord) een zware en massale vechtpartij plaats tussen beide bevolkingsgroepen waarbij honderden personen betrokken waren. Toen de politie tussenbeide kwam werd die op haar beurt bekogeld met stenen en andere voorwerpen. Uiteindelijk diende de politie traangas te gebruiken om de situatie meester te worden. De zware incidenten tonen aan dat de diversiteits- en pamperpolitiek van Janssens tot niets leidt en de maatschappelijke tegenstellingen alleen maar vergroot. De multiculturele samenleving is in werkelijkheid een multiconflictsamenleving waarbij buitenlandse conflicten worden geïmporteerd in onze samenleving. Gisterenavond werden de Turkse heethoofden overigens in het Turks toegesproken door het Antwerpse CD&V-gemeenteraadslid van Turkse afkomst Ergun Top. Blijkbaar wordt er in sommige bevolkingsgroepen enkel maar geluisterd naar iemand als die dezelfde etnische origine heeft. Het Vlaams Belang is gisterennamiddag zelf polshoogte gaan nemen in de Van Kerckhovenstraat. Het Vlaams Belang kon daar vaststellen dat er nauwelijks enige zichtbare politieaanwezigheid was. Burgemeester Janssens durft blijkbaar niet of nauwelijks optreden tegen zijn allochtone kiesvee, van wiens stemmen zijn politieke toekomst afhangt. Het niet of nauwelijks optreden van de politie leidde ertoe dat de situatie gisterenavond volledig uit de hand liep. Het Vlaams Belang neemt het initiatief om een extra gemeenteraad bijeen te roepen over de ernstige incidenten in Antwerpen-noord op basis van artikel 34 van het reglement bestuurlijke organisatie van de stad Antwerpen. Dat artikel kent een derde van de gemeenteraadsleden het recht toe om de gemeenteraad bijeen te roepen. Het Vlaams Belang zal op deze gemeenteraad het weinig kordate ingrijpen van Janssens aankaarten met de gekende gevolgen. Filip Dewinter Fractievoorzitter Vlaams Belang Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op televisie duidelijk te zien : er waren meéér oom-agenten dan "herrieschoppers".
Die jongelingen zijn overigens rijp voor het leger : dat ze zo vlug mogelijk dienst nemen in het belgisch of turks leger... op beide plaatsen krijgen ze uitstekende FN wapens en kogels om hun vechtlust rambogewijs te kunnen uitleven ! Het schijnt dat onze minister van Landsverdeiging het zo moeilijk heeft om goede vrijwilligers te vinden; in andere landen vinden jongeren in de "militieleeftijd" die in het burgerleven last hebben van discriminaties allerhande anders gemakkelijk de weg naar een militaire carrière.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Tiens, zijn de vlamingen dan niet de racisten??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zulke onbeheerste heethoofden een geweer in hun pollen geven, heel verstandig. ![]() Een FN wapen is geen speelgoed en hoort bijgevolg enkel in handen van gedisciplineerde, verantwoordelijke mensen die zichzelf kunnen beheersen. Niét in handen van zulk gespuis dus, god behoede. Edit: Een leger dient overigens niet om u 'rambogewijs uit te leven'. Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 november 2011 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gerust ook in het belgische leger gaan "dienen". Ik ben pacifist : maar het enthoesiasme waarmee sommigen uitpakken voor hun nationale belangen mag gerust eens bekoeld worden door ze in een echte oorlog martlaar te laten spelen. Het zijn vooral jonge mannen die zich graag laten slachtofferen. De gemiddelde leeftijd van de GI in Vietnam was 19 !!!
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
& overigens mag iedereen met een belgisch id kaartje op onze kosten leren om met grote bekwaamheid met dergelijk oorlogstuig om te gaan. Ik herinner me beelden van belgische militaire hooligans die deze verworven superioriteit op zeer beestige wijze gebruikten, geen groter crapuul dan andere mensen... mensen : wolven onder de andere wolven..
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
5.000, euro is vanzelfsprekend bijzonder goedkoop, indien die legerdienst langer daneen jaar zou duren & dit "afkopen" als in de schijnwerpers van de media staande politicus is bijgevolg waarschijnlijk onvermijdelijk. Deze regel is onbegrijpelijk en in strijd met de belgische wetgeving die in feite aan belgen verbiedt om in een vreemd leger als militair te gaan werken. Ik neem aan dat deze regeling ook bij de EU toetredingsgesprekken op de agenda staat. Al bij al weet ik dat er "belgische turken" en andere turken met een tweede nationaliteit (die ze als eerste beschouwen) vierkant hun voeten vagen aan de dienstplicht in Turkije... de situatie is vergelijkbaar met het feit dat het eerste slachtoffer in de Sloveense afscheidingsoorlog van Joegoslavië een sloveen was die dienstplichtig diende in het federale joegoslavische leger... Het is duidelijk dat er momenteel reeds Koerden gesneuveld zijn onder turkse wapens, gedood door koerdische verzetstrijders. reden te meer om aan te nemen dat er talrijke Koerdisch -turken in het buitenland het soldaatje spelen onder turkse vlag zullen vermijden. Misschien volgen ze het voorbeeld wel van de amerikaanse dienstplichtigen die tijdens de verplichte legerdienst/vietnamperiode vlijtig de noordelijke grens van de =vs overstaken ?
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Belang toont alweer haar ware gelaat. Ze zijn al lang geen volksnationalistische partij meer, maar een ordinaire bende populisten. Als ze ooit al volksnationalistisch geweest zijn natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Licht eens even toe hoe u dat uit dit persbericht afleidt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het VB daar totaal niet met bezig is, en er zelf geen kleinigheid over zegt, toont alweer hun onder-de-kerktoren-mentaliteit aan. (Of moet ik onder-de-lieve-vrouwe-toren zeggen? Aangezien Vlaanderen tegenwoordig ten Oosten van de Schelde lijkt te liggen) Daarnaast zitten er populistische elementen in de tekst: Alles wat te maken heeft met 'te weinig blauw op straat'. Een torenhoog cliché, maar het staat er wel. Het Vlaams Belang maakt zich hierbij niet enorm voorspelbaar, maar ook enorm overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Nu ja bgf, moéten ze wel politie laten opdraven als koerden en grijze wolven mekaar de hersens inslaan? wat denk je? Ik hoor je zeggen: ze slaan mekaar de hersens niet in! en gelijk heb je, het waren maar vijf messteken of zoiets.
En in die straat wonen toch nog alleen maar turken hé, een raampje meer of minder zal het nu ook niet uitmaken zekers? En hun auto's hadden ze zèlf maar moeten wegzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast had men nog plaats genoeg om over de onderdrukking van de Koerden te spreken. Het VB zou net moeten benadrukken dat de Vlamingen - die ook over geen eigen land beschikken - zich verbonden voelen met het Koerdische volk. Hun strijd is de onze. De rellen zijn langs Koerdische zijde te begrijpen (Ik zeg niet, goed te keuren). Als ik in het buitenland zou verblijven en zou vernemen dat de Francofone Belgen een aantal Vlamingen heeft gedood zou ik me ook verbitterd voelen. Als een FDF'er me dan zou provoceren, dan is er ook een kans dat in de plaatselijke krant gekopt wordt: "Vechtpartij tussen Vlaming en Francofoon" Hoe het probleem aanpakken? - Politie is enkel een curatieve maatregel, wanneer het kwaad al geschiet is (wanneer er rellen bezig zijn). Veel blauw in straat als preventieve maatregel werkt enkel als een rode lap stof op een stier. - Men moet respectvolle mensen uit de gemeenschappen (ouderlingen, imams, ...) aanzetten om verzoenende woorden te spreken. (Voorbeeld: tijdens het vrijdagsgebed) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het leuke aan Koerdistan is dat er olie onder de grond zit. Ik meende vroeger dat het ooit een apart land geweest was, maar dat blijkt niet te kloppen. Wel hebben ze na WOI dat gebied ook weer netjes in drie gedeeld (ze hebben toen ook nog vanalles verdeeld : het hele ottomaanse rijk o.a.). Enfin, de Koerden willen genen Toerk zijn en zelf hun olie behouden. Daar komt het in feite op neer. En hun eigen taal blijven spreken. Uit die reportage van knappe Jan bleek alvast dat het aanleren van het koerdisch verboden gebied was, en dus leerden de kinderen het als spelletje "koerdische les" aan elkaar (of was dat nu weer Armeens?) De koerden uit Irak waren de enigen die hun eigen economie hadden heropgebouwd toen ze Saddam boycotten, ik weet niet hoe het nu zit. en de koerden in Iran mogen enkel vijf keer per dag hun aars luchten vrees ik. ----------- Zelfde als Vlaanderen in Belgie? ik zou het niet weten. Behalve voor de taal is het alvast waar, maar dat geldt voor 3/4 van Turkije: Atatürk heeft niet alleen het westerse alfabet verplicht, maar ook een standaard-turks ingesteld. Dus niet enkel de koerden moesten zich toen aanpassen. Alleen: die waren met meer zeker? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 november 2011 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||