Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 14:07   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Nieuws van 14u50:

Citaat:
CD&V wil samenwerken met het Vlaams Blok

Amper één dag na de stembusslag staat het cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok al op barsten. De CD&V- afdeling van het Oost-Vlaamse Temse flirt openlijk met de extreem-rechtse partij van Filip Dewinter. "Ofwel steken we onze verder in het zand, ofwel gaan we praten met het Blok om tot degelijke oplossingen te komen", zegt plaatselijke voorzitter Koen De Clercq.

De lokale meerderheidspartij is gematigd tevreden over de uitslag. De Clercq geeft meteen ook toe dat niet de CD&V maar wel het Vlaams Blok de grote overwinnaar van de verkiezingen geworden is. De partij is in Temse de grootste en haalt er 29,7 procent van de stemmen.

De Clerq wil nu praten met de "ernstige mensen" uit die partij. Niet met degenen die de voorbije maanden racistische en kwetsende uitlatingen gedaan hebben in de gemeenteraden. Volgens de Blok- sympathisant is het absoluut duidelijk dat de CD&V haar standpunten tegenover het Blok moet herzien. "De kiezer heeft duidelijk een boodschap meegegeven aan de verantwoordelijken. We moeten die signalen ernstig nemen en durven inzien dat er problemen zijn", aldus de voorzitter. "We willen gerust met het Vlaams Blok rond de tafel gaan zitten om een toekomstplan te maken naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 toe”, besluit De Clercq. (belga/VSV)
Of dat een invloed zal hebben op de vorming van een Vlaamse Regering is niet duidelijk, Yves Leterme heeft namelijk zelfs maar een gesprek met het Vlaams Blok uitgesloten. Maar dat soort woorden van een politicus zijn nooit bindend, zoveel weet iedereen ondertussen.

Het is dus even afwachten. Het wordt in ieder geval interessant.
__________________
Antoon is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:08   #2
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nieuws van 14u50:

Citaat:
CD&V wil samenwerken met het Vlaams Blok

Amper één dag na de stembusslag staat het cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok al op barsten. De CD&V- afdeling van het Oost-Vlaamse Temse flirt openlijk met de extreem-rechtse partij van Filip Dewinter. "Ofwel steken we onze verder in het zand, ofwel gaan we praten met het Blok om tot degelijke oplossingen te komen", zegt plaatselijke voorzitter Koen De Clercq.

De lokale meerderheidspartij is gematigd tevreden over de uitslag. De Clercq geeft meteen ook toe dat niet de CD&V maar wel het Vlaams Blok de grote overwinnaar van de verkiezingen geworden is. De partij is in Temse de grootste en haalt er 29,7 procent van de stemmen.

De Clerq wil nu praten met de "ernstige mensen" uit die partij. Niet met degenen die de voorbije maanden racistische en kwetsende uitlatingen gedaan hebben in de gemeenteraden. Volgens de Blok- sympathisant is het absoluut duidelijk dat de CD&V haar standpunten tegenover het Blok moet herzien. "De kiezer heeft duidelijk een boodschap meegegeven aan de verantwoordelijken. We moeten die signalen ernstig nemen en durven inzien dat er problemen zijn", aldus de voorzitter. "We willen gerust met het Vlaams Blok rond de tafel gaan zitten om een toekomstplan te maken naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 toe”, besluit De Clercq. (belga/VSV)
Of dat een invloed zal hebben op de vorming van een Vlaamse Regering is niet duidelijk, Yves Leterme heeft namelijk zelfs maar een gesprek met het Vlaams Blok uitgesloten. Maar dat soort woorden van een politicus zijn nooit bindend, zoveel weet iedereen ondertussen.

Het is dus even afwachten. Het wordt in ieder geval interessant.
het is belangrijk dat nu figuren als De Crem hun kop gaan opsteken
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:09   #3
Airke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Beveren
Berichten: 60
Standaard

inderdaad, ik heb De Crem nog niet gehoord over deze verkiezingen.
Airke is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:10   #4
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Van een ommezwaai gesproken!

Toch ben ik ervan overtuigd dat ze het cordon niet volledig zullen doorbreken! Het is nog te vroeg daarvoor. Binnen enkele jaren zullen ze wel moeten, denk ik.
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:10   #5
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Het is belangrijk dat Leterme zich gaat bemoeien met die afdeling!
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:11   #6
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:12   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Het is belangrijk dat Leterme zich gaat bemoeien met die afdeling!
Om wat te doen? Hen de kop indrukken opdat het Blok in de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 de absolute meerderheid krijgt in Antwerpen en andere Vlaamse steden?
__________________
Antoon is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:13   #8
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Leterme moet nu hetzelfde doen als wat Bourgeois genoodzaakt was te doen met de gewezen Brusselse N-VA afdeling.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:15   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

BTW : volgens mij wist Leterme precies wat die afdeling ging zeggen, hij zit er misschien zelf met zijn partijtop achter.

Een ballonnetje .... weet je wel?
__________________
Antoon is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:15   #10
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nieuws van 14u50:

Citaat:
CD&V wil samenwerken met het Vlaams Blok

Amper één dag na de stembusslag staat het cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok al op barsten. De CD&V- afdeling van het Oost-Vlaamse Temse flirt openlijk met de extreem-rechtse partij van Filip Dewinter. "Ofwel steken we onze verder in het zand, ofwel gaan we praten met het Blok om tot degelijke oplossingen te komen", zegt plaatselijke voorzitter Koen De Clercq.

De lokale meerderheidspartij is gematigd tevreden over de uitslag. De Clercq geeft meteen ook toe dat niet de CD&V maar wel het Vlaams Blok de grote overwinnaar van de verkiezingen geworden is. De partij is in Temse de grootste en haalt er 29,7 procent van de stemmen.

De Clerq wil nu praten met de "ernstige mensen" uit die partij. Niet met degenen die de voorbije maanden racistische en kwetsende uitlatingen gedaan hebben in de gemeenteraden. Volgens de Blok- sympathisant is het absoluut duidelijk dat de CD&V haar standpunten tegenover het Blok moet herzien. "De kiezer heeft duidelijk een boodschap meegegeven aan de verantwoordelijken. We moeten die signalen ernstig nemen en durven inzien dat er problemen zijn", aldus de voorzitter. "We willen gerust met het Vlaams Blok rond de tafel gaan zitten om een toekomstplan te maken naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 toe”, besluit De Clercq. (belga/VSV)
Of dat een invloed zal hebben op de vorming van een Vlaamse Regering is niet duidelijk, Yves Leterme heeft namelijk zelfs maar een gesprek met het Vlaams Blok uitgesloten. Maar dat soort woorden van een politicus zijn nooit bindend, zoveel weet iedereen ondertussen.

Het is dus even afwachten. Het wordt in ieder geval interessant.
Als je vanmiddag naar het kopstukkendebat had geluisterd op VRT-radio, had je ook geweten dat de CD&V niet praat met het Blok.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:16   #11
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
BTW : volgens mij wist Leterme precies wat die afdeling ging zeggen, hij zit er misschien zelf met zijn partijtop achter.

Een ballonnetje .... weet je wel?
Indien waar, dan zal dat blijken. Anders heeft Temse een nieuw CD&V bestuur.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:16   #12
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Het is belangrijk dat Leterme zich gaat bemoeien met die afdeling!
Ze zijn nog dommer dan ik dacht, hoe denk je het blok anders te remmen? Alleen door respect op te brenken voor een deel van de vlaamse kiezers. Ik ben blij dat er nu politiekers dit nu gaan inzien, het spijtige is dat ze commentaar gaan krijgen van die ..., ja voor mijn part zijn ze verre van inteligent (om het hier fatsoelijk te houden )
lustige lezer is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:19   #13
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Mannekes Mannekes

Zeer doorzichtig .... en stunt Stevaert waardig !

blok heeft gewonnen en Leterme weet dat ze onacceptabel zijn, hij weet ook door dit meteen cru te stellen dat hij die stemmers tegn zich krijgt,

dus wat gebeurt er ? ergens lokaal (hier en daar) wat "HOOP" laten bestaan, door een niet verantwoordelijke voor het VLaamse niveau een wat opmerkelijke uitspraak te laten doen....
METEEN LANGS BEIDE KANTEN SCOREN

en ge trapt er nog in ook !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:22   #14
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devilex
inderdaad, ik heb De Crem nog niet gehoord over deze verkiezingen.
De Crem is de enige die ik echt respecteer in de CD&V! Dat hij nogal zwijgzaam is de laatste tijd is omdat hij zich niet wil verlagen tot wollige politiekcorrecte uitspraken...Hij zwijgt dan liever. Ik denk dat hij op het gepaste moment terug boven water komt!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:22   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Als je vanmiddag naar het
Citaat:
kopstukkendebat
had geluisterd op VRT-radio, had je ook geweten dat de CD&V niet praat met het Blok.

Heel verstandig.

Ze kunnen het Vlaams Blok beter eerst nog wat profijt laten trekken uit de komende tripartite met deze 'kopstukken'....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:23   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als je vanmiddag naar het kopstukkendebat had geluisterd op VRT-radio, had je ook geweten dat de CD&V niet praat met het Blok.
thePiano, ik heb geluisterd. Daar werden alle vragen onbeantwoord gelaten. Het was op momenten zo stil dat zelfs Bracke niet goed wist wat doen.

Wat ik onthou is dat Leterme nog op de fax van Van Hecke ging antwoorden en dat hij na het debat naar een vergadering van het partijbestuur moest gaan.

Leterme heeft ook gisteren een coalitie met het Blok uitgesloten. Maar volgens mij is dat verhaal van die CD&V afdeling een ballonnetje, om de racties te zien. Vervolgens zijn er twee mogelijkheden: ofwel hoor je ineens Leterme vertellen dat het partijbestuur heeft beslist om tenminste met het Blok een gesprek te gaan voeren (vrijblijvend natuurlijk), ofwel gaat Leterme ineens die afdeling zwaar terugfluiten.

Het is dus afwachten.
__________________
Antoon is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:24   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devilex
inderdaad, ik heb De Crem nog niet gehoord over deze verkiezingen.
De Crem is de enige die ik echt respecteer in de CD&V! Dat hij nogal zwijgzaam is de laatste tijd is omdat hij zich niet wil verlagen tot wollige politiekcorrecte uitspraken...Hij zwijgt dan liever. Ik denk dat hij op het gepaste moment terug boven water komt!
We zullen zien.
Leo Delcroi had anders niet veel problemen met dat 'passende' moment.

Maar dat is dan ook een crimineel, niet?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:26   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Vervolgens zijn er twee mogelijkheden: ofwel hoor je ineens Leterme vertellen dat het partijbestuur heeft beslist om tenminste met het Blok een gesprek te gaan voeren (vrijblijvend natuurlijk), ofwel gaat Leterme ineens die afdeling zwaar terugfluiten.
Hij zal doen wat Fribre ook zou doen.

Zo gaat dat nu eenmaal met 'democraten'.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:28   #19
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

ség Antoon, op wie heb jij nu uiteindelijk gestemd?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:41   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ség Antoon, op wie heb jij nu uiteindelijk gestemd?
Vlaamse Raad : Blanco Ik kon echt niet beslissen. Ik wenste geen paars(groen) meer, maar op het Blok stem ik niet, en de NV-A heeft mij van de CD&V gehouden.

Europees Parlement : Patrick Dewael (VLD) . De aanwezigheid van NV-A heeft mij toch beïnvloed waardoor ik toch niet op Jean-Luc Dehaene heb gestemd (mijn oorspronkelijke alternatief).

Vandaag zie ik in ieder geval niet goed hoe ze met een monstercoalitie alla Antwerps college zullen regeren. Want dat betekent volgens mij in de toekomst nog eens zoveel groei voor het Blok. Yves Leterme is nu aan zet en moet volgens mij tenminste met Van Hecke gaan praten.
__________________
Antoon is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be