![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is morgen, na 541 dagen, eindelijk zover: we krijgen een nieuwe regering. Hoog tijd om wat voorspellingen te doen!
RULES; zet je voorspellingen in deze thread in bold, en gebruik geen bold bij gewone (discussie-)posts. Eén voorspelling per post aub. Later komen we deze thread terug opzoeken en zien we wie er gelijk had. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hier alvast eentje van mij:
De niet-benoemde burgemeesters in de randgemeenten hebben tot hier toe nog nooit hun niet-benoeming aangevochten bij een rechtbank, omdat dat natuurlijk tot op heden een Vlaamse rechtbank is die daarvoor bevoegd is. Ik zeg dat ze dat wél gaan doen éénmaal er een Franse rechtbank is zoals voorzien in de nieuwe regeringsovereenkomst. |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Mijn voorspelling:
Di Rupo I zal de laatste regering van dit land zijn. Na 100 of 200 dagen zal die al op zijn gat liggen en komen er verkiezingen met een verpletterende overwinning voor nva. De traditio's zakken onder de 10 %. Hierna zal een nieuwe regering totaal onmogelijk zijn aangezien nva alles zal blokkeren. Laatst gewijzigd door matthias999 : 5 december 2011 om 19:27. |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En nog eentje;
In tegenstelling tot de meesten denk ik dat deze regering zijn termijn zal uitdoen. Ten eerste omdat eenmaal ze de postjes hebben, deze niet graag afgeven. Ten tweede omdat ze hopen dat in de tussentijd de Vlaming vergeet en vergeeft, zodat bij de volgende verkiezingen niet al teveel meer wordt opgerakeld hoe scheef de verhoudingen tussen beide gewesten zitten. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vlaamse traditionele partijen kunnen zich evenmin op korte termijn nieuwe verkiezingen veroorloven zonder grote verliezen en zullen de rit uitzitten. Alleen zal de afrekening achteraf voor hen nog zwaarder uitvallen. Alleen onvoorziene omstandigheden kunnen hierin verandering brengen. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit is natuurlijk ook een van mijn wensen, maar ik denk niet dat het zo zal gebeuren. De regering zal vallen, maar zal terug een meerderheid kunnen vormen met de traditionelen en NVA volledig in een cordon stoppen waardoor we terug (zie VB) voor een heel eind weg zijn...
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat moeten ze eens proberen... Ze moeten nu ook stilaan beginnen te besluiten dat de kiezers hun straft voor het feit dat men zonder nva is gaan verder onderhandelen... Maarja, waarvoor moeten wij eigenlijk nog gaan kiezen? Als de winnaars opzij worden gezet en de grote verliezers in het veld worden gestuurd om een vlaamse minderheidsregering op de been te zetten.. België heeft zijn geloofwaardigheid op democratisch vlak totaal kwijtgespeeld. Laatst gewijzigd door matthias999 : 5 december 2011 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik ga mij nooit overgeven en met de gedachte rust nemen als: "het heeft toch geen zin, ik ga niet stemmen, ik geef mijn mening niet"
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 5 december 2011 om 22:14. |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() hier eentje van mij:
V-O-O-R |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() 'k ben de enige die het tot nu juist heeft denk ik.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
V-O-O-R V-O-O-R Het zijn voorspellingen you wanker ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen u met leedvermaak pakken op deze foute hypothese. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je bent aangestoken door de 'frietsjeik', Rikske! Het gaat helemaal bergaf met jou!
![]()
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nog eentje:
Wat betreft de financieringswet worden ons positieve cijfers voorgehouden, gebaseerd op een elasticiteit van 5,1. Mijn voorspelling is dat deze elasticiteit tijdens deze legislatuur (en zelfs de volgende) nooit tot 3 geraakt, en dit realistisch cijfer zal op zijn beurt zorgen voor een zware factuur voor Vlaanderen. Keep 'em coming, boys n girls. |
![]() |