Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2011, 14:05   #1
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard Alternatieve betalingssystemen

Ik zit in een kleine discussie met een hopeloos iemand. De persoon in kwestie leeft in Servië, dat door Paypal geblokkeerd werd. Paypal aanvaardt geen kredietkaarten uit dat land, waardoor internationaal elektronisch betalingsverkeer vanuit dat land erg moeilijk wordt. Visa-kaarten gebruiken bvb de systemen van Paypal (voor sommige toepassingen toch). Ik beweer dat er wellicht systemen bestaan om die ban te omzeilen. Maar ik moet mijn punt tegenover hem nog hardmaken.

Omwille van omstandigheden is het werken met bankoverschrijvingen eveneens een weinig realistisch iets. Commissies van en naar dat land lopen makkelijk op tot boven een derde van het overgeschreven bedrag.

Ik zoek dus alternatieve betalingssystemen om zulke bans en boycotten te omzeilen. Systemen die bij voorkeur geen gebruik maken van paypal of van andere erg grote internationaal bekende tussenpersonen. De vriend wenst veelal kleinere online aankopen uit te voeren. In theorie zou die vriend per post ook cash geld kunnen opsturen zodat ik zijn aankopen zou kunnen maken. Maar dat is een oplossing die weinig privacy laat voor hem, en die - al bij al - weinig elegant is.

Ik zoek dus een elegante oplossing die paypal kan omzeilen. Gooi daarom uw (meer of minder bekende) betalingsverkeersagenten in deze draad te grabbel.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 7 december 2011 om 14:06.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 14:18   #2
eno2
Banneling

Standaard

Toch simpel, open een electronische rekening (online banking) in Belgié op jouw naam, bv www.bpo.be en geef hem de coördinaten, de kaart en de kaartlezer ervan, of is er een blokkage bij hem op internetgebruik ervan in Serbië ook?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 14:26   #3
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Dat is een eerste mogelijke oplossing. Al moet ik er wel bij zeggen dat anti-fraude-systemen van zeker Paypal en mogelijk ook anderen die betalingen nog steeds zullen aanduiden als mogelijk frauduleus.

Toen ik eenmaal mijn eigen visa gebruikte ginder, blokkeerde Visa mijn kaart gedurende verschillende weken. Maar het is een optie die zeker het overwegen waard is. Waarvoor dank.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 december 2011 om 14:38.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 15:37   #4
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Wat is het praktische bezwaar tegen cash per post sturen?

Als jullie beiden een bitcoin-account hebben kunt ge volledig anoniem elkaar geld toesturen dat gij dan hier in eigen land naar euro omzet om mee te betalen.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 17:24   #5
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat is een eerste mogelijke oplossing. Al moet ik er wel bij zeggen dat anti-fraude-systemen van zeker Paypal en mogelijk ook anderen die betalingen nog steeds zullen aanduiden als mogelijk frauduleus.
Ongetwijfeld een strafbare overtreding , maar of ze bij kleine bedragen getraceerd of aangepakt zou worden, betwijfel ik.
Citaat:
Toen ik eenmaal mijn eigen visa gebruikte ginder, blokkeerde Visa mijn kaart gedurende verschillende weken. Maar het is een optie die zeker het overwegen waard is. Waarvoor dank

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 17:31.
Oud 7 december 2011, 17:26   #6
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Wat is het praktische bezwaar tegen cash per post sturen?
De vertraging en de bevestiging van aankomst, nog meer vertraging, hoewel dat laatste per e-mail kan gebeuren

Bovendien is bestellen voor een ander ook heel onpraktisch en vertragend.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 17:29.
Oud 7 december 2011, 22:24   #7
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik zit in een kleine discussie met een hopeloos iemand. De persoon in kwestie leeft in Servië, dat door Paypal geblokkeerd werd. Paypal aanvaardt geen kredietkaarten uit dat land, waardoor internationaal elektronisch betalingsverkeer vanuit dat land erg moeilijk wordt. Visa-kaarten gebruiken bvb de systemen van Paypal (voor sommige toepassingen toch). Ik beweer dat er wellicht systemen bestaan om die ban te omzeilen. Maar ik moet mijn punt tegenover hem nog hardmaken.

Omwille van omstandigheden is het werken met bankoverschrijvingen eveneens een weinig realistisch iets. Commissies van en naar dat land lopen makkelijk op tot boven een derde van het overgeschreven bedrag.

Ik zoek dus alternatieve betalingssystemen om zulke bans en boycotten te omzeilen. Systemen die bij voorkeur geen gebruik maken van paypal of van andere erg grote internationaal bekende tussenpersonen. De vriend wenst veelal kleinere online aankopen uit te voeren. In theorie zou die vriend per post ook cash geld kunnen opsturen zodat ik zijn aankopen zou kunnen maken. Maar dat is een oplossing die weinig privacy laat voor hem, en die - al bij al - weinig elegant is.

Ik zoek dus een elegante oplossing die paypal kan omzeilen. Gooi daarom uw (meer of minder bekende) betalingsverkeersagenten in deze draad te grabbel.

mvg,

Andy
gebruik virtueel geld zoals linden dollars of bitcoins?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 00:13   #8
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Western Union?

Meestal iets van een 17% transactiekosten.

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 8 december 2011 om 00:16.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 20:27   #9
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Ok. Bedankt voor de input. Het ideetje met de bitcoins lijkt misschien praktischer en zullen we zeker eens verder uitpluizen.
Oud 9 november 2012, 14:28   #10
dat face soldier
Partijlid

Standaard

Ik beklaag het me dat ik niet eerder met die bitcoins bezig was, nu de koers gestegen is tot 8 euro/bitcoin (een half jaar geleden was dat nog 4 euro/bitcoin).

Daarnaast bestaan ook een aantal sites waar je bitcoins kan verdienen zoals BitVisitor waar je betaald wordt voor websites te bezoeken of captcha's in te vullen.

Jammer genoeg werd waar je vroeger in bitcoins betaald werd, dit aangepast naar tienden en honderdsten naar gelang de koers steeg.

Ik vraag me wel af hoe lang dit zal blijven duren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be