![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Als je een ruwe schatting maakt, kan je zeggen dat het VB gemiddeld ongeveer 625 kiezers per dag erbij gewonnen heeft tov de vorige verkiezing.
Aangezien ik tot nog toe zie, dat zowel de politiek correcte klasse evenals de media volhardt in hun grote gelijk, (om het blok te beschimpen) is de partij weeral 1875 kiezers rijker geworden. ![]() ![]() Laat ze dus maar doen hé. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Reken eens uit wat dat geeft bij de volgende fed.verkiezingen in het voorjaar van 2007!
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Meestal is dit zelfs ietwat exponentieel: het effect versterkt zichzelf, een heel deel groen! kiezers is volgens mij voorbestemd om ook bij 't VB uit te komen, en al zeker als je ziet dat ze de oppositie kiezen, ik wed dat het in onderling overleg met de andere 3 partijen geweest is, zo staat het Vlaams Blok niet té afgeschilderd alleen, Groen is er content mee want ze hopen minder afgerekend te worden en toch aan bod te komen (beloftes andere partijen?) en de CD&V SP.A VLD gaan coalitie vormen en bewijzen dat ze alle drie (op gedeelten van de achterban na) aan hetzelfde zeel kunnen trekken als het om de postjes gaat. Ik dacht eerst dat ze het Vlaams Blok gingen opzoeken, maar nu geloof ik dat dat eerder schijn is, want vandaag las ik dat Guy Verhofstadt ook al toenadering zoekt.
http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...at=NIEUWSINDEX <begin copypaste> Guy Verhofstadt is bereid te praten met het Vlaams Blok. ,,Kiezers willen dat hun stem wordt gehoord. Vandaar dat wij in debat moeten treden met het Blok en moeten aantonen dat hun eenvoudige oplossingen geen zoden aan de dijk brengen'', zo zegt de premier in een exclusieve Vrije tribune in onze krant. Samenwerking met het Blok wijst Verhofstadt dan weer van de hand. ,,Je kan niet samenwerken met een partij die een loopje neemt met de meest fundamentele beginselen van onze rechtsstaat.'' Verhofstadt hoopt het vertrouwen van de kiezer terug te winnen met een beleid dat mikt op jobcreatie en een betere politie.(WWI) <einde copypaste> ...en dat is een slechte tactiek want de kiezer weet intussen wel dat leugens niet moeilijk zijn. Ze gaan dus overleggen met het Vlaams Blok, maar een onacceptabele verzwakking van de standpunten (tegen de daadkrachtige aanpak dus) eisen en vanuit Vlaams Blok positie vind ik dat niet kunnen, dus ik hoop dat ze weigeren. Uiteindelijk zullen ze (zoals steeds) toch maatregelen moeten treffen maar het zullen weer holle zijn zoals meestal. Onontkoombaar: ze gaan zichzelf totaal bij de kiezer uitrangeren omdat ze tot het bittere einde het egoisme en eigenbelang gaan handhaven, en geen sluwheid weegt op tegen die van het Vlaams Blok. Die hebben zichzelf wel weten te verdedigen 20 jaar lang. Goede zaak: over x jaar Vlaams Blok in Vlaanderen en PS in Wallonië en 'trekt uw plan' naar Wallonië toe. 't zal dan rap gedaan zijn met de PS, waarmee de blokkade verdwijnt en de Walen eens met langetermijnvisie economisch geholpen kunnen worden (zoals ook met Vlaanderen, weliswaar in mindere mate, moet gebeuren), via loonlastenverlaging en de overheid terug naar een normale grootte en administratie te brengen. |
![]() |
![]() |