![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd hoe groot die regionale verschillen kunnen zijn buiten België? Nuancerend maar volledig ongedetailleerde laatste paragraaf, iemand een idee hoe groot welzijnskloven in bvb. de UK, Duitsland of Frankrijk zijn?
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() de lonen in francofoon belgie moeten dringen naar Portugees niveau
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() L'union fait la farce!!
De werkende Vlaming doet dus voldoende aan ontwikkelingshulp. Het wordt tijd dat dit fiscaal aftrekbaar wordt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit en het feit dat er nul responsabilisering in het regeerakkoord is opgenomen, betekent dus dat de transfers nog wat zullen stijgen. De incentive om nog minder te doen aan de Waalse economie stijgt nog wat. Dank u Alexander en Wouter om ons mee te storten in deze PS staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zodra hun Lebensraum uitgebreid is met de Anschluss van Vlaams-Brabandenland zijn alle problemen toch opgelost? De Franstalige politiek kent zijn prioriteiten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Tja Wallonie wordt economisch in een slaaptoestand gehouden door de vlaamse transferts.
www.cifop.be/doc/demorgenvendredi20-05.pdf Waalse economen vragen zelfs om de transferts te stoppen (lees ik dat hier goed...) Maar dit is niet in het belang van de PS. Hoe meer werklozen hoe meer kiezers... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De verschillen in werkloosheidsgraad tussen de Belgische regio’s behoren tot de hoogste van Europa.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Wallonië vooral m.b.t. de volgende 'criteria' bijzonder slecht scoort: - ongelijkheid - langdurige werkloosheid - voortijdig afhaken op school -> ongelijkheid: de (super-)rijke Walen uit Lasne en omstreken zijn blijkbaar niet zo enthousiast over 'solidarité' met de dompelaars van de Borinage, Le Centre, Charleroi ... -> langdurige werkloosheid: daar is al voldoende inkt over gevloeid, me dunkt. -> er bestaan cijfers genoeg over de (bar-)slechte prestaties van (de producten van) het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 28 december 2011 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Werkloosheid is nochtans de belangrijkste en werkloosheidsbeleid heeft een belangrijke invloed op armoede. Ik vermoed dat de levensverwachting niet het grootste verschil is tussen Vlaanderen en Wallonië.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vb. ongelijkheid, in Vlaanderen is er een vrij grote ongelijkheid tussen man en vrouw, ik vind het artikel niet onmiddellijk terug maar op Jobat is hier een tijdje terug iets over verschenen. Ook over het niet afstuderen aan de middelbare school denk ik, dat Vlaanderen niet erg schitterend scoort. Terwijl het niveau vrij hoog is, zorgt dit er ook voor dat leerlingen die niet meekunnen, niet meer gemotiveerd zijn en niet afstuderen. Da's toch de pedagogische theorie die ik al ooit gehoord heb. Gezien het Waals onderwijs minder hoog is -dat is toch wat er beweerd wordt- lijkt het mij dus ook wel mogelijk dat Wallonië op het vlak van afmaken van de middelbare school beter scoort. Kortom, mogelijk wordt het ene voordeel gedeeltelijk opgeheven door het andere nadeel.
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Het zou inderdaad nuttig zijn om de originele documenten waarop deze berichten zich basseren rechtstreeks te kunnen inlezen.
Immers, ik heb reeds moeten vaststellen dat zowel Waalse als Vlaamse pers is niet vreemd zijn aan enige partijdigheid, betreffende communautaire onderwerpen. Ik ben echter niet verbaasd om alweer een enorme kloof vast te stellen tussen Vlaanderen en Wallonie, en hoofdzakelijk in de zelfde richting... Wat is er toch mis met Wallonie om zo consequent slechter te scoren op zoveel aspecten van het sociale weefsel? Waarom hinkt Wallonie steeds achterop? op onderwijs niveau, op ziekenhuis efficientie, .. en nu nog maals op algemeen welzijn Ik kan maar aan één ding denken : " L'état P.S. " ... 50 �* 60 jaar van alleen heerschappij van steeds dezelfde partij. Van een machtspartij die regeert vanuit (machts)zelfbehoud en niet vanuit de echte noden van een hetrogene bevolkingsgroep... Een zichzelf instand houdend systeem waarbij de politiek "zorgt" voor zijn kiezerspubliek, die op zijn beurt dan stemt voor die partij die hun een makkelijker leven bezorgt. (clientilisme) Dat dit zwaar ten koste gaat van efficientie lijkt me dan evident...als je zorgt voor "gratis geld", dan krijg je natuurlijk de nodige stemmen om dat perverse beleid te handhaven... Een regeringvorming was nu al ontzettend moeilijk.. ik vrees echt dat de volgende nationale verkiezing het probleem alleen nog maar scherper zal stellen... Ik zie dit écht niet goed komen, daar het onwaarschijnlijk is dat mistoestanden van 50-60 jaar, recht kunnen worden gezet in minder dan 2 jaar... Ik ben absoluut geen voorstander van een radicale oplossing , zoals splitsen, maar eerlijkheidshalve zie ik ook geen oplossing in de toekomst. Hoe meer er van die berichten komen over de overduidelijke tegenstelling tussen noord en zuid, hoe scherper de confrontatie zal worden... Splitsen is alles behalve evident (véél complexer dan wat sommige partijen durven voorstellen) en samenwerken gaat ook bijna niet meer met onze franstalige landgenoten. tenzij er een drastische andere wind waait in wallonie, zie ik geen oplossing om de groeiende ontevredenheid bij de modale Vlaming te sussen. Aan dit tempo gaat vroeg of laat de kraan gewoon dicht worden gedraaid.. Een groeiend Vlaams-Nationalisme (binnen alle partijen) zal daar wel voor zorgen... Ik kan je nu al op een blaadje geven dat NV-A een monster score zal halen bij de volgende verkiezingen, als er niet op een bijzonder efficiente manier wordt geregeerd en objectief kan worden dat Wallonie het veel beter begint te doen en voor zichzelf kan zorgen... Maar laat ons eerlijk wezen.. dat zal niet gebeuren.. ![]() Voor het moment zou ik absoluut niet meer weten wat te doen met mijn stemgedrag. De politiek is momenteel één grote puinhoop... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Op de Vrt hebben ze de getuigenis van de Luikse professor 'wijselijk' van de inleiding 'afgeknipt' en laten 'verdwijnen': Die stelde dat de schuld voor de kloof bij de Waalse gewestregering lag die slecht scoorde op onder andere onderwijs, werk, uitsluiting en nog een vierde item dat me ontsnapt. Als je dan weet wie altijd de baas gespeeld heeft in die Waalse gewestregering de laatste decennia, dan weet je ook wie de grote schuldige is!
PS: Psstttt, voor wie het nog niet wist: het is diezelfde partij die nu het voortouw neemt in 'de redding van de staat die al lang geen staat meer is'. Het recept hiervoor heeft ze al jaren in de eigen regio 'uitgetest' en met succes (sic)! ![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 december 2011 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat we zelf doen, doen we dus toch beter?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |