![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Go figure... zelfs één kerk kunnen ze niet gezamenlijk beheren. Ongelooflijk hoe sommige mensen kunnen handelen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ethlehem.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De strijd tussen verschillende christelijke gemeenschappen in Israël is inderdaad droevig om aan te zien. Ik herinner me hoe in de kerk van het Heilig Graf in Jeruzalem dienaars van verschillende Kerken ruzieden om bepaalde toeristen naar hun kant van de kerk te sleuren. Dat was echt treurig om te zien. Er zou toch meer samenwerking kunnen zijn tussen godsdiensten die allen liefde preken.
Net hadden we het verhaal van de fanatieke Joden die een meisje bespuwen. Al deze incidenten doen het imago van Israël geen goed terwijl dit toch een heel mooi land is dat zo enorm veel te bieden heeft aan gelovigen en aan niet-gelovigen.
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Tja dat krijg je wanneer de staat dit ongedierte jarenlang heeft gesteund om zoveel mogelijk kinderen te maken om zo een demografisch overgewicht te krijgen op fanatieke Palestijnen. Als je giftige slangen inzet om ratten te verjagen moet je niet verbaasd zijn wanneer die zelfde slangen tegen je beginnen te keren.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 30 december 2011 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zullen geen echte gelovigen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Niets nieuws. In de Heilig Grafkerk is het ook steeds weer van dat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit bij het meer van Galilea geweest en de prachtige stad Tiberias gezien? Ooit in Jeruzalem rondgelopen? Zowel het bijzonder mooie nieuwe Jeruzalem als de oude stad; zowel de Arabische wijk als de christelijke als de Joodse. Ooit granaatappelsap gekocht van een Arabische handelaar die de granaatappels voor uw neus uitperst? Ooit een lekkere falafel gesmuld, goh, ik weet niet meer waar dat kraampje precies was maar ze verkochten er de beste falafels van Israël! Ooit op de terrassen gezeten boven op het klooster aan het begin van de kruisweg en van daaruit gekeken naar de prachtige moskeekoepel en rillingen gekregen als de imam begon te roepen? Ooit in de kerkers van datzelfde klooster geweest bij de citerne en er de duizenden jaren geschiedenis gevoeld? Ooit Yad Vashem bezocht, deze ongelooflijk ontroerend herdenkingsplaats van de Holocaust. Ooit Betlehem gezien? 't Zou u moeten aanspreken want ondanks de 2 belangrijke kerken is het er meer Arabisch dan christelijk of joods. Ooit gehoord van Hadassah, het belangrijkste ziekenhuis in het Midden Oosten met zijn prachtige glas-in-loodramen? Israël heeft als alle landen zijn mooie en minder mooie kanten. Bovendien heeft het door de voortdurende onlusten een bar slechte reputatie. Nochtans waren de Palestijnen die ik er heb leren kennen en met wie ik samengewerkt heb vriendelijker dan veel mensen van Arabische oorsprong die hier in het Westen wonen en werken ... heel vreemd ...
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de ontdekking van de Quasicrystals voorspelling van het Aharonov–Bohm effect het ontwikkelen van de Copaxone immunomodulator de constructie van nano-draden of wat concreter: de USB flash drive |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() trouwens, mijn metafoor was niet om Palestijnen gelijk te stellen met ratten, maar om het feit dat Israel hun probleem heeft willen bestrijden met een ander probleem. Zoals geweld te beantwoorden met nog meer geweld (nog iets waar Israël ervaren in is).
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 31 december 2011 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Hetgeen u wilt doen of laten is in deze totaal niet relevant.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon een antwoord op jouw zever, en dus wel degelijk relevant. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Ik kan het soms niet laten om op bekrompen reacties in te gaan. Maar inderdaad, het zou u misschien nog goed afgaan om te vertrekken richting de tumor in het Midden-Oosten. Maak je maar geen zorgen om MIJN Vlaanderen, ik zal er heel goed voor zorgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik heb voorlopig niets te zoeken in Israël, maar ik zal misschien daar eens op vakantie gaan, inplaats van mijn geld te gaan uitgeven in oorden van verderf, haat en oorlog zoals al die landen ROND Israël...Je weet wel, al die landen waar een bepaald religie met harde hand alles bepaalt wat mag, niet mag en moet, van als je opstaat tot je in je nest kruipt, en zelfs op de wc...Die landen waar " broeders " in geloof elkaar genadeloos uitroeien, elkaars moskeeën opblazen, en elkaar verdrukken en uitbuitten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Het héle midden oosten is een tumor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |