![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat de politie zich inhoudt...
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik geef toe dat het een beetje trollerig is maar uiteindelijk heb ik of maak ik toch wel een duidelijk punt voor wie tussen de lijnen leest. Heb zelf al meermaals ondervonden dat sereen lijkende mensen helemaal niet zo sereen zijn als het fout gaat. Die spelen sereen zolang het kan, doen alsof ze kracht krijgen uit hun geloof, ze liegen tegen zichzelf en zijn zich daar amper van bewust. Als de omgevingsfactoren niet meezitten echter verdwijnt dat laagje sereniteit als rijm onder de zon.
Ik hoor net Vermeersch in een reportage en zelfs hij trapt daar in. Ik geloofde dat ook vroeger. Ik begreep Nietzsches übermensch als hij of zij die om kan gaan met de dood van god. Maar het is me ondertussen duidelijk dat het geloof weinig of geen kracht geeft. Het zijn de omgevingsfactoren in combinatie met onze persoonlijkheid, onze genen en opvoeding dus die maakt wie we zijn. De mens die meer dan dat laagje sereniteit uit het geloof put, put dat uit gelijk welk idee. Het is zijn persoonlijkheid en niet zijn geloof dat hem zo maakt. Zelfs ivm moraliteit is het niet zozeer geloof maar het bij een groep horen en die waarden en normen aanvaarden en proberen naleven dat het hem doet, niet het geloof in god. Je zou mijn veronderstelde veralgemening dus even goed als het doorbreken van een andere veralgemening kunnen bezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat de ruzie ontstond doordat de ene fractie toeristen "afsnoepte" van de andere fractie. Geen idee of dit gegeven correct is.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de schrijffout in de titel leuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Er zijn gelukkig nóg meer kerken waar het delen wel goed verloopt, zoals in die ene kerk in Brussel die ze in een markt willen veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Jouw argument dat meer dan één priester er voor zorgt dat het geen veralgemening is. Ik nam jouw redenering, en vulde die anders in.
Zei ik dat ik dat wel goed te praten vind? Ik heb me altijd al uitgesproken tegen die vetes, vooral de bekendste in de H. Grafkerk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het niet omdat enkele politici in dronken toestand na een kleine aanrijding vluchtmisdrijf plegen, dat alle politici dat doen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2012 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WEDDIG Fricke, in zijn boek 'Standrechterlijk gekruisigd', blz 218: "Uit het zeer rijke spectrum van verschillende opvattingen kan men afleiden hoe fel de discussies waren. Op vele concilies kwam het tot regelmatige vechtpartijen met doden en gekwetsten. Het concilie van Efese, in 449, kreeg daardoor de naam 'roversconcilie'." Op dit vlak zijn de gemoederen nog altijd erg verhit en is er in se nog niet veel veranderd. Zo behoort de Geboortekerk in Bethlehem eigenlijk toe aan de Grieks-Orthodoxe kerk. De katholieken zijn in de Geboortekerk uitdrukkelijk te gast en de orthodoxe eigenaars houden dat nauwlettend in de gaten. De Israëlische schrijver Amos Elon stelde vast dat 'als Franciscaanse handen het zouden wagen met een bezem het Grieks-orthodoxe stof aan te raken', alleen leger en politie de rust zouden kunnen herstellen..." En dat lijkt hier zo het geval te zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2012 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |